M-art_BE wrote:wat hij zegt kan dat?
http://www.2dehands.be/brommers-scooter ... 5&start=21
..door een kant en klare met Malossi tandwielen getunede achterblok te plaatsen. Wanneer je motorblokje is uitgerust met een cilinder met originele boring verkrijg je dan een mooie aanvaardbare snelheid met een laag toerental, weinig lawaai en minder verbruik! In combinatie met een 65 of 70cc cilinder zoals Polini of Malossi daarentegen verandert je Camino in een raket. Zonder je krukas zwaar te belasten haal je er gerust 15km/hr meer snelheid uit dan met originele vertanding, zelfs 20km/hr wanneer je motorblok zich in een prima staat bevindt!M.a.w. je speed zal rond de 100km/hr hangen
Ik heb zo enkele achterblokjes gereviseerd met o.a. nieuwe lagers, dichting en keerringen en natuurlijk die Malossi-vertanding dan. Voor diegenen die al lang op zoek waren, grijp deze unieke kans!Op=op! Voor freaks die toch liever zelf die Malossi-tandwielen steken, ik wil je gerust zo'n setje aan de hand doen voor 145euro.
zo op 2ehands gevonden
Ge gaat nie zuiniger rijden.
Ge moet meer gas geven om dezelfde snelheid te rijden, weliswaar aan een lager toerental.
Volgens mij ga je zelfs meer verbruiken.
Even een voorbeeld: tegen 30 per uur met de auto ga je minder verbruiken in 2e versnelling dan in e versnelling, omdat de 2e versnelling veeeel meer rendement heeft op hoge toeren, dan je 6e versnelling op heeel lage toeren.
Als een originele over zijn optimaal rendement rijdt tegen 45 per uur, is het wss beter voor mallosi vertanding te steken.
Maar helaas is dit niet zo, de originele cilinder zit op zijn maximaal rendement wanneer de maximale toegestane snelheid rijd met je brommer.
Een standaard setup is denk ik ook niet in staat om die mallosi vertanding rond te krijgen met tegenwind.