Please disable your adblocker on this website!
The website costs are covered by using ads that are non-intrusive. Please whitelist this domain in your adblocker software or plugin. Thank you.

Schakel alstublieft de adblocker uit!
De kosten van het hosten van de website worden betaald met advertentie-inkomsten. Voeg alstublieft een uitzondering toe voor dit domein in de software of plugin.

Re: kleine vraagjes topic

Je Honda Camino PA50 opzetten en in orde brengen.

Moderator: -Camino Crew-

Forum rules
Belangrijk: Lees eerst het Algemeen Reglement , het Te Koop & Gezocht Reglement, en de Whitelist zeker niet vergeten !
Post Reply
User avatar
Nelder
-= Expert Member =-
-= Expert Member =-
Posts: 837
Joined: Wed 08 Sep 2010, 17:50
Location: 9070 Destelbergen

Re: kleine vraagjes topic

Post by Nelder »

Gwn betere prestaties dan normale (honda) 50cc. Vooral trek
/
User avatar
the napster
-= Member =-
-= Member =-
Posts: 58
Joined: Mon 26 Apr 2010, 20:15

Re: kleine vraagjes topic

Post by the napster »

weet niet of ik hier goed ben met mijn vraag :oops:
maar mijn vraag is hoe zit het met papieren voor camino en verzekering enzo ?
dus heb camino gekocht met papieren van verlies maar dat is twee maand goed en heb in die tijd geen nieuwe
gevraagd ofzo dus moet ik nu nieuwe papieren van verlies vragen en hoe zit het dan verder met gva enal ?
grts :)
BEN ZOT VAN CAMINO!!!

mhrfreak
-= Expert Member =-
-= Expert Member =-
Posts: 914
Joined: Thu 30 Oct 2008, 23:35
Location: belgie

Re: kleine vraagjes topic

Post by mhrfreak »

als papier van verlies niet meer geldig is: een nieuw gaan vragen
dan naar een honda dealer ermee gaan,kost je dan 100euro en je moet paar weken wachten(kan wel even duren)weet niet meer juist hoelang het was :wink:
User avatar
the napster
-= Member =-
-= Member =-
Posts: 58
Joined: Mon 26 Apr 2010, 20:15

Re: kleine vraagjes topic

Post by the napster »

mhrfreak wrote:als papier van verlies niet meer geldig is: een nieuw gaan vragen
dan naar een honda dealer ermee gaan,kost je dan 100euro en je moet paar weken wachten(kan wel even duren)weet niet meer juist hoelang het was :wink:
oke bedankt!
BEN ZOT VAN CAMINO!!!

CaminoTime
-= Advanced Member =-
-= Advanced Member =-
Posts: 278
Joined: Fri 14 May 2010, 16:43
Location: België

Re: kleine vraagjes topic

Post by CaminoTime »

Zoals jullie wel weten komen er uit het motorblok een aantal draden. Rood, groen, roze, zwart-wit.
Origineel zitten er op die draden een aantal aansluitingen met plastiek kapjes over. Maar nu; wat is de diameter van hetgeen er tegenover moet zitten. Zeg maar de male connector. Dat moet een bepaalde afmeting hebben.
Foto ter verduidelijking;
31685244-honda-camino-bobines-hoogspanningsbobijn.jpg
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
User avatar
Nelder
-= Expert Member =-
-= Expert Member =-
Posts: 837
Joined: Wed 08 Sep 2010, 17:50
Location: 9070 Destelbergen

Re: kleine vraagjes topic

Post by Nelder »

Een vriend heeft mij verteld dat als je langere tochten wilt maken met een luchtgekoelde brommer, je dan zeker moet stoppen om af te koelen. Maar wat mij het meest verbaasde is de manier waarop: water over de uitlaat en cilinder sproeien?! Mag dat?
/
CaminoTime
-= Advanced Member =-
-= Advanced Member =-
Posts: 278
Joined: Fri 14 May 2010, 16:43
Location: België

Re: kleine vraagjes topic

Post by CaminoTime »

Lijkt me niet gezond...
Rustig laten afkoelen. Na 15 min is de cilinder al 50°C koeler. :tetten:
User avatar
killingsnake
-= Camino Addict =-
-= Camino Addict =-
Posts: 3604
Joined: Sat 02 Aug 2008, 15:33
Location: Oost-vlaanderen

Re: kleine vraagjes topic

Post by killingsnake »

Nelder wrote:Een vriend heeft mij verteld dat als je langere tochten wilt maken met een luchtgekoelde brommer, je dan zeker moet stoppen om af te koelen. Maar wat mij het meest verbaasde is de manier waarop: water over de uitlaat en cilinder sproeien?! Mag dat?
Dat is ZEKER geen goed idee. Dan krijg je een thermische schok in het metaal (de buitenkant koelt sneller af dan de binnenkant en dit zeer drastisch) en dan begint het, zeker met gietijzer wat een bros materiaal is, te scheuren..

Is hetzelfde wanneer je op een bevroren ruit warm water kiept. Grote kans dat ze zal barsten en zeker wanneer er al een verzwakking aanwezig is..
Trasforma il meglio in 'massimo'
remic
-= Member =-
-= Member =-
Posts: 104
Joined: Thu 21 Jul 2011, 23:02
Location: hever

Re: kleine vraagjes topic

Post by remic »

CaminoTime wrote:Zoals jullie wel weten komen er uit het motorblok een aantal draden. Rood, groen, roze, zwart-wit.
Origineel zitten er op die draden een aantal aansluitingen met plastiek kapjes over. Maar nu; wat is de diameter van hetgeen er tegenover moet zitten. Zeg maar de male connector. Dat moet een bepaalde afmeting hebben.
Foto ter verduidelijking;
31685244-honda-camino-bobines-hoogspanningsbobijn.jpg
Mijn broer ging voor men weerstand zorgen en had dus ook zo van die kapjes nodig. Hij is daarmee naar elecktronica winkel geweest en hebben hem daar gezegd dat die niet meer bestonden dus heeft hij andere gekocht en die vervangen
CaminoTime
-= Advanced Member =-
-= Advanced Member =-
Posts: 278
Joined: Fri 14 May 2010, 16:43
Location: België

Re: kleine vraagjes topic

Post by CaminoTime »

remic wrote:
CaminoTime wrote:Zoals jullie wel weten komen er uit het motorblok een aantal draden. Rood, groen, roze, zwart-wit.
Origineel zitten er op die draden een aantal aansluitingen met plastiek kapjes over. Maar nu; wat is de diameter van hetgeen er tegenover moet zitten. Zeg maar de male connector. Dat moet een bepaalde afmeting hebben.
Foto ter verduidelijking;
31685244-honda-camino-bobines-hoogspanningsbobijn.jpg
Mijn broer ging voor men weerstand zorgen en had dus ook zo van die kapjes nodig. Hij is daarmee naar elecktronica winkel geweest en hebben hem daar gezegd dat die niet meer bestonden dus heeft hij andere gekocht en die vervangen
Dus die worden niet meer gemaakt?!
Het is omdat ik niet graag knip in de originele bedrading.
User avatar
killingsnake
-= Camino Addict =-
-= Camino Addict =-
Posts: 3604
Joined: Sat 02 Aug 2008, 15:33
Location: Oost-vlaanderen

Re: kleine vraagjes topic

Post by killingsnake »

Naar een honda verdeler gaan als je effectief dezelfde maat wilt. Ze kosten wel wat..
Trasforma il meglio in 'massimo'
remic
-= Member =-
-= Member =-
Posts: 104
Joined: Thu 21 Jul 2011, 23:02
Location: hever

Re: kleine vraagjes topic

Post by remic »

Heb men mino op fietstand gezet en krijg hem niet meer naar andere stand :(
Moetk heel die achterklok opedoen voor da te fixe?
CaminoTime
-= Advanced Member =-
-= Advanced Member =-
Posts: 278
Joined: Fri 14 May 2010, 16:43
Location: België

Re: kleine vraagjes topic

Post by CaminoTime »

Een riem voor een mono B klasse is die hetzelfde als een riem voor een A klasse?
User avatar
killingsnake
-= Camino Addict =-
-= Camino Addict =-
Posts: 3604
Joined: Sat 02 Aug 2008, 15:33
Location: Oost-vlaanderen

Re: kleine vraagjes topic

Post by killingsnake »

remic wrote:Heb men mino op fietstand gezet en krijg hem niet meer naar andere stand :(
Moetk heel die achterklok opedoen voor da te fixe?
Camino op bok zetten, wiel met de hand zachtjes ronddraaien en met een hamer op je vertandingsklok tikken.. Normaal moet hij dan terug springen..
Trasforma il meglio in 'massimo'
remic
-= Member =-
-= Member =-
Posts: 104
Joined: Thu 21 Jul 2011, 23:02
Location: hever

Re: kleine vraagjes topic

Post by remic »

ok danku :D
Post Reply