Please disable your adblocker on this website!
The website costs are covered by using ads that are non-intrusive. Please whitelist this domain in your adblocker software or plugin. Thank you.

Schakel alstublieft de adblocker uit!
De kosten van het hosten van de website worden betaald met advertentie-inkomsten. Voeg alstublieft een uitzondering toe voor dit domein in de software of plugin.

Re: kleine vraagjes topic

Je Honda Camino PA50 opzetten en in orde brengen.

Moderator: -Camino Crew-

Forum rules
Belangrijk: Lees eerst het Algemeen Reglement , het Te Koop & Gezocht Reglement, en de Whitelist zeker niet vergeten !
Post Reply
remic
-= Member =-
-= Member =-
Posts: 104
Joined: Thu 21 Jul 2011, 23:02
Location: hever

Re: kleine vraagjes topic

Post by remic »

vond het ook al zo raar ma het kon zo worden gemaakt dus vroegk het maar
alex4421
-= Expert Member =-
-= Expert Member =-
Posts: 673
Joined: Wed 02 May 2007, 15:34
Location: ergens in nergens

Re: kleine vraagjes topic

Post by alex4421 »

remic wrote:vond het ook al zo raar ma het kon zo worden gemaakt dus vroegk het maar
vragen staat vrij :p en we willen u maar behoeden voor de stoute mensen !! :lol:
remic
-= Member =-
-= Member =-
Posts: 104
Joined: Thu 21 Jul 2011, 23:02
Location: hever

Re: kleine vraagjes topic

Post by remic »

de beschermengelen van camino nubs :D
remic
-= Member =-
-= Member =-
Posts: 104
Joined: Thu 21 Jul 2011, 23:02
Location: hever

Re: kleine vraagjes topic

Post by remic »

NU heb ik het volgende voor men camino wilt al een week geen gas geven. Daarnet heb ik eens mijn vingers in die 3 gaten nast de carb gestoken en toen: HIJ DRAAIT WANNEEER IK GAS GEEF. Is dees normaal of op wa wijst dees?
User avatar
Sander
-= Ex moderator =-
-= Ex moderator =-
Posts: 3446
Joined: Wed 11 Jan 2006, 15:28
Location: Steenhuffel

Re: kleine vraagjes topic

Post by Sander »

Wat is uw bougiekleur, want klopt iets niet met uw afstelling denk ik :wink: Carburator is proper ?
remic
-= Member =-
-= Member =-
Posts: 104
Joined: Thu 21 Jul 2011, 23:02
Location: hever

Re: kleine vraagjes topic

Post by remic »

heb hem afgelope week 3 keer uitgeblaze, kheb daarnet nief bougie gekocht om te teste of hem dan wel gas wou geven en hij zag nog metaal grijs weet niet of het nu nog zo is ga seffes checken. kan zijn dat men luchstel te ver open staat.
User avatar
killingsnake
-= Camino Addict =-
-= Camino Addict =-
Posts: 3604
Joined: Sat 02 Aug 2008, 15:33
Location: Oost-vlaanderen

Re: kleine vraagjes topic

Post by killingsnake »

Je motor eerst goed warm rijden eer je bougiekleur checkt he, het heeft weinig zin het mengsel van een koude motor te controleren ;)
Trasforma il meglio in 'massimo'
remic
-= Member =-
-= Member =-
Posts: 104
Joined: Thu 21 Jul 2011, 23:02
Location: hever

Re: kleine vraagjes topic

Post by remic »

ma kga tog een eindje rijden seffes voor te zien of hij het volhoud
alfonso
-= Member =-
-= Member =-
Posts: 46
Joined: Thu 17 Mar 2011, 11:32
Location: antwerpen

Re: kleine vraagjes topic

Post by alfonso »

remic wrote:NU heb ik het volgende voor men camino wilt al een week geen gas geven. Daarnet heb ik eens mijn vingers in die 3 gaten nast de carb gestoken en toen: HIJ DRAAIT WANNEEER IK GAS GEEF. Is dees normaal of op wa wijst dees?
Hierdoor sloot je de luchttoevoer af. Als hij dan beter draait, wil dit zeggen dat hij anders teveel lucht krijgt .
Je hebt de luchtfilter toch niet vergeten in de achterbrug te steken?
remic
-= Member =-
-= Member =-
Posts: 104
Joined: Thu 21 Jul 2011, 23:02
Location: hever

Re: kleine vraagjes topic

Post by remic »

nope die steekt er in
jeroen206
-= Member =-
-= Member =-
Posts: 95
Joined: Sun 17 Apr 2011, 21:01
Location: lommel

Re: kleine vraagjes topic

Post by jeroen206 »

Loopt camino beter met een HPI ontsteking ?
Kan dan de deksel niet meer geplaatst worden ? (ontsteking nat bij regen)
User avatar
Sander
-= Ex moderator =-
-= Ex moderator =-
Posts: 3446
Joined: Wed 11 Jan 2006, 15:28
Location: Steenhuffel

Re: kleine vraagjes topic

Post by Sander »

jeroen206 wrote:Loopt camino beter met een HPI ontsteking ?
Kan dan de deksel niet meer geplaatst worden ? (ontsteking nat bij regen)
Den Dave heeft een origineel Honda onstekingsdeksel erop 8)

De gasreactie is veel beter en trekt zotjes op, meer info bij d_hunted :wink: :)
alex4421
-= Expert Member =-
-= Expert Member =-
Posts: 673
Joined: Wed 02 May 2007, 15:34
Location: ergens in nergens

Re: kleine vraagjes topic

Post by alex4421 »

jeroen206 wrote:Loopt camino beter met een HPI ontsteking ?
Kan dan de deksel niet meer geplaatst worden ? (ontsteking nat bij regen)
hpi en dergelijke ontstekingen zijn gemaakt voor eerder op de zeer snelle cilinders te plaatsen omdat contactpuntjes na een bepaald toerental niet meer zo goed kunnen volgen ... ook is deze dan elektronisch gestuurd tegenover de contacten die mechanisch zijn ...

nu zo een ontsteking werkt met een binnenrotor het verschil zit hem er in dat bij een gewone ontsteking de magneten op het vliegwiel rond de spoelen in het midden draaien, het vliegwiel heeft ook een grote massa en vangt goed de dode punten op (wanneer er geen vermogen word ontwikkeld houd die de krukas in beweging door het gewicht dat zen beweging wil voortzetten)
bij een binnenrotor draaid er een kleinere massa (ook met magneten neem ik aan) binnen hetgeen dat alles opwekt en zovoort erond. voordeel is dat de cilinder rapper op toeren kan komen en gemakkelijker vanwege het lage gewicht op de krukas, het grote nadeel is dan weer dat de motor onregelmatig draaid op stationair toerental bv, en gevoeliger is weerstand door wind of bergop

een binnenrotor is dus interessant als je echt het maximum uit u motortje wil halen :p rijd je met een 50 cc zou ik er het geld niet aan geven, dan zoek je beter een cdi ontsteking van een dayang
mhrfreak
-= Expert Member =-
-= Expert Member =-
Posts: 914
Joined: Thu 30 Oct 2008, 23:35
Location: belgie

Re: kleine vraagjes topic

Post by mhrfreak »

alex4421 wrote:
jeroen206 wrote:Loopt camino beter met een HPI ontsteking ?
Kan dan de deksel niet meer geplaatst worden ? (ontsteking nat bij regen)
hpi en dergelijke ontstekingen zijn gemaakt voor eerder op de zeer snelle cilinders te plaatsen omdat contactpuntjes na een bepaald toerental niet meer zo goed kunnen volgen ... ook is deze dan elektronisch gestuurd tegenover de contacten die mechanisch zijn ...

nu zo een ontsteking werkt met een binnenrotor het verschil zit hem er in dat bij een gewone ontsteking de magneten op het vliegwiel rond de spoelen in het midden draaien, het vliegwiel heeft ook een grote massa en vangt goed de dode punten op (wanneer er geen vermogen word ontwikkeld houd die de krukas in beweging door het gewicht dat zen beweging wil voortzetten)
bij een binnenrotor draaid er een kleinere massa (ook met magneten neem ik aan) binnen hetgeen dat alles opwekt en zovoort erond. voordeel is dat de cilinder rapper op toeren kan komen en gemakkelijker vanwege het lage gewicht op de krukas, het grote nadeel is dan weer dat de motor onregelmatig draaid op stationair toerental bv, en gevoeliger is weerstand door wind of bergop

een binnenrotor is dus interessant als je echt het maximum uit u motortje wil halen :p rijd je met een 50 cc zou ik er het geld niet aan geven, dan zoek je beter een cdi ontsteking van een dayang

inderdaad,
let wel op de snelheid neemt dikwijls zelfs af met een hpi
voordeel is de variabele curve (bij de originele ontstekingen is dit een vaste curve)
hierdoor trekt hij beter door
en door het gewicht van de rotor heb je een betere gasreactie dus beter trek in het begin
het heeft zeker wel voordeel op een 50cc,maar let op je kan het origineel scheel van de onsteking plaatsen maar
(gaten in scheel maken is nodig want deze verbrand ook zeer snel anders (stator)
eventueel een soort koelvinnen maken is een optie maar heb je steeds een gat noig voor de lucht aan en af te voeren
als je zorgt dat de stekkers goed waterdicht zijn(krimpkous,tape) dan kunnen ze normaal wel tegen wat water natuurlijk moet je er niet met door een vijver rijden :d
maar als je er maar korte afstanden met doet kan je je scheel er zo op monteren zonder problemen.
wouter_
-= Advanced Member =-
-= Advanced Member =-
Posts: 200
Joined: Wed 04 May 2011, 13:17
Location: Evergem

Re: kleine vraagjes topic

Post by wouter_ »

probleem met ontsteking:
als ik de kabel (zonder bougiekop of dergelijke) tegen mijn cilinder en de bolleneus op het vbliegwiel zet vonkt hij, mlaar als de bougiekop erop zit en dan probeer vonkt de bougie niet (heb geprobeerd met 3 bougie en deze werken allemaal, heb het getest met mijn andere), als ik de bougie rechtstreeks op dat kabeltje steek vonkt hij ook niet. :(
Wat zou het probleem kunnen zijn?

Grt Wouter
Post Reply