Please disable your adblocker on this website! The website costs are covered by using ads that are non-intrusive. Please whitelist this domain in your adblocker software or plugin. Thank you.
Schakel alstublieft de adblocker uit! De kosten van het hosten van de website worden betaald met advertentie-inkomsten. Voeg alstublieft een uitzondering toe voor dit domein in de software of plugin.
camino_expert wrote:het probleem met slecht remmen achteraan bij grimeca gietwielen ligt altijd
aan het binenste van het wiel
dat slijt veel sneller als de blokjes
slijt er iets van de blokjes is het meestal maar 1 dat ge moet vervangen
ik heb nog nooit of nooit kale remblokje gehad in een achterste grimeca wiel
ligt aan het wiel zelf of kan ook aan de veertjes liggen
Dat de binnenkant van een sterwiel uiteindelijk uitslijt tot ze onbruikbaar zijn...
Al iemand iets op gevonden? Een ring in bevestigen van 1-2mm? Dikkere remvoering?
Dat er altijd één remschoen sneller verslijt dan de andere heb je nu éénmaal met een simplex trommelrem. De draairichting van de rem zorgt er voor dat één remschoen krachtiger tegen de trommel wordt gedrukt dan de andere.
Dit in tegenstelling tot een duplexrem.
Ik denk dat een cilinder draaien en in het wiel persen een goede oplossing kan zijn voor echt door en door versleten wielen die langs buitenkant nog voldoende mooie staat zijn om dat er voor over te hebben. Dacht dat iemand van hier het ooit had geprobeerd maar weet het niet zeker
remblokjes van het merk DR voor caminostervelgen hebben een iets 'dikkere' remvoering opzitten, heb dat ook eens
ergens gekocht maar dieje mens had ik de blokjes laten meten ene daar zit meer op als de standaard blokjes
er staat alleen ne REf nr op het doos dat ik hier heb
was ik vergeten te melden
het ligt vooral ook aan het beweegbare mechanisme van de achter remplaat
het duwt nooit de remblokjes tot hun max limiet
dat had beter gekund
het systeem bij de spaakwielen gaat langer mee
ook straffere veren
Ik denk dat een cilinder draaien en in het wiel persen een goede oplossing kan zijn voor echt door en door versleten wielen die langs buitenkant nog voldoende mooie staat zijn om dat er voor over te hebben. Dacht dat iemand van hier het ooit had geprobeerd maar weet het niet zeker
werkt perfekt
wel wiel ook eerst terug proper uitdraaien natuurlijk
Mijn camino start zeer moeilijk, ik moet zeer ver lopen voor ik hem gestart krijg. Zal dit beter gaan met pedalen?
Of wat kan er aan de hand zijn?
Want wanneer hij gestart is valt hij niet stil een loopt hij ook zeer goed.
fiestaboyke wrote:Hallo, even snel een vraagje ... Heb m'n carbu gekuist maar ben 1 ding vergeten nl waar moet nu weer dat onderste darmpje aangesloten worden
u heeft er 2
het kleine zijwaarts das nen overloop
en de lange vanonder
das het aflaatdarmpje voor als u de vijs van het onderste potje losdraaid
dus op het messing kanaaltje aansluiten op het onderste potje
Mijn camino start zeer moeilijk, ik moet zeer ver lopen voor ik hem gestart krijg. Zal dit beter gaan met pedalen?
Of wat kan er aan de hand zijn?
Want wanneer hij gestart is valt hij niet stil een loopt hij ook zeer goed.
grtz
gewoon u stratschoentjes is controleren en of u koppeling
zijn u startschoentjes en koppeling op dan kunde er lang achter lopen
dat lukt,maar breekt na het lassen wel sneller door de hitte die je er in gebracht hebt tenzei je hem terug voledig gaat opwarmen(op juiste temp. in een oven en met de juiste tijd)