Please disable your adblocker on this website!
The website costs are covered by using ads that are non-intrusive. Please whitelist this domain in your adblocker software or plugin. Thank you.

Schakel alstublieft de adblocker uit!
De kosten van het hosten van de website worden betaald met advertentie-inkomsten. Voeg alstublieft een uitzondering toe voor dit domein in de software of plugin.

Afstellen van de ontsteking

Handleidingen, documenten en sticky's voor Honda Camino PA50

Moderator: -Camino Crew-

Post Reply
User avatar
Lucifer
-= Camino Freak =-
-= Camino Freak =-
Posts: 1462
Joined: Tue 22 Sep 2009, 18:42
Location: Eeklo-Lovendegem

Re: Afstellen van de ontsteking

Post by Lucifer »

dus waar moet u piston nu staan? op het verste punt of ietsje terug?

en waar just moet je u schroevendraaier steken vo u vliegwiel dr af te halen?
User avatar
clio-tuning
-= Ex moderator =-
-= Ex moderator =-
Posts: 17432
Joined: Thu 08 Jul 2004, 21:09
Location: Humbeek, Vlaams-Brabant (BE)

Re: Afstellen van de ontsteking

Post by clio-tuning »

Lucifer wrote:dus waar moet u piston nu staan? op het verste punt of ietsje terug?
Piston moet op het BDP (= Bovenste Dode Punt) staan. Dus zo dicht mogelijk bij de bougie om het gemakkelijk te zeggen.

Lucifer wrote:waar just moet je u schroevendraaier steken vo u vliegwiel dr af te halen?
Als je uw vliegwiel draait totdat er een grote uitsparing/gat van het vliegwiel beneden staat, dan kan je door dat gat een schroevendraaier steken. Wel zien dat je mooi tussen de 2 spoelen steekt en dan uw schroevendraaier blijven vasthouden zodat hij niet scheefgetrokken wordt. Wel opletten dat je niet met volle kracht de moer los/vast draait want dan zou je het spoel kunnen beschadigen.
User avatar
Lucifer
-= Camino Freak =-
-= Camino Freak =-
Posts: 1462
Joined: Tue 22 Sep 2009, 18:42
Location: Eeklo-Lovendegem

Re: Afstellen van de ontsteking

Post by Lucifer »

ow ok bedankt!
wearbabe
-= Member =-
-= Member =-
Posts: 26
Joined: Wed 15 Oct 2008, 16:25
Location: oud-heverlee

Re: Afstellen van de ontsteking

Post by wearbabe »

je hebt toch geen voelerplaatje (ofzoiets) nodig, ge moet gewoon de handleiding van een honda camino is afdrukken en ge kijkt naar het stuk van ontsteking en zo stelt ge da af.
heb het zo al een paar keer gedaan, ge hebt wel een beetje geluk nodig xD
het kan 10 minuten duren of zelfs een uur als ge geen geluk hebt xD
het schema op erella is wel zeer handig

Image

ge moet een lampje steke tussen de draad die naar u bobijn gaat en de andere kant van het lampje plakt ge vast aan u cilinder. ook moet ge het contact puntje van u spoeltje losmaken van u spoel en dan monteerd ge u vliegwiel terug en draait
als ge voor bij T komt zou u lampje moeten uitgaan (of aangaan weet ik nie meer precies)
mvg
User avatar
Schelfhout
-= Newbie =-
-= Newbie =-
Posts: 11
Joined: Sun 28 Mar 2010, 11:08
Location: Limburg

Re: Afstellen van de ontsteking

Post by Schelfhout »

hey je bougie vonkt toch als de platines gesloten zijn ? waarom moeten de platines dan open zijn als de piston helemaal boven is ? dan vonkt hij toch niet op het juiste moment of wel ? :?: :?
Image
glennson
-= Newbie =-
-= Newbie =-
Posts: 1
Joined: Sat 20 Feb 2010, 22:37
Location: grootlo

Re: Afstellen van de ontsteking

Post by glennson »

heb hier al aan het lezen geweest maar graak er maar niet wijs uit kan iemand me misschien vertellen op welk merkteken f of t ik de ontsteking op hoe veel millimeter moet afstellen ?
-Th0mass
-= Member =-
-= Member =-
Posts: 143
Joined: Wed 10 Jun 2009, 16:52
Location: Hasselt

Re: Afstellen van de ontsteking

Post by -Th0mass »

T moet vanboven staan dan zie je dat je platinen open staan,
dan draai je die schroef erlangs los en steek je voelmaatjes ertusse (0.30 - 0.35 daartussen)
dan schroef je die schroef weer vast en haal je ze er tussen uit en zie je dat deze mooi blijven open staan.
04.02.2008 R.I.P.
User avatar
killingsnake
-= Camino Addict =-
-= Camino Addict =-
Posts: 3604
Joined: Sat 02 Aug 2008, 15:33
Location: Oost-vlaanderen

Re: Afstellen van de ontsteking

Post by killingsnake »

Schelfhout wrote:hey je bougie vonkt toch als de platines gesloten zijn ? waarom moeten de platines dan open zijn als de piston helemaal boven is ? dan vonkt hij toch niet op het juiste moment of wel ? :?: :?

Platines gaan dan open een paar graden vooralleer piston op BDP komt, dit is voor de voorontsteking. Net omdat het open gaat wordt de bobine niet meer opgeladen, de stroom wilt terug naar originele staat en dat kan maar langs 1 weg, via vonkbrug bougie.
Trasforma il meglio in 'massimo'
PinOCamIno
-= Newbie =-
-= Newbie =-
Posts: 23
Joined: Sat 31 Jul 2010, 18:23
Location: Veldhoven

Re: Afstellen van de ontsteking

Post by PinOCamIno »

WElnu beste mannen,

ik heb mijn ontsteking nu gehad op (let op!>) 0,33 0,35 0,38 en 0,40?! :?
mijn camino loopt dus het best op 0,35/0,38. Carburateur afgesteld volgens de 'how to' van dees site.

Maar nu is de bougie bruin (goed dus) alleen wil de brommer met koude motor slecht en meestal zelfs niet meer starten?!
zwaar irritant en weet niet waarom? (en da's nog irritanter, na +/- 40 keer de straat op en neer geweest te zijn en 8 lopend terug naar huis gemoeten :x

oh ja, heb ori 50 cc, vario met alleen een proma circuit uitlaat...
iemand 'n idee hoe dit kan? (carburateur is al 4 maal gekuist!!!!!!! :wink: )
User avatar
killingsnake
-= Camino Addict =-
-= Camino Addict =-
Posts: 3604
Joined: Sat 02 Aug 2008, 15:33
Location: Oost-vlaanderen

Re: Afstellen van de ontsteking

Post by killingsnake »

heb je de carburator wel goed gekuist? Dus elk vijske gedemonteerd en alles uitgeblazen? Al andere dingen geprobeerd?
Trasforma il meglio in 'massimo'
PinOCamIno
-= Newbie =-
-= Newbie =-
Posts: 23
Joined: Sat 31 Jul 2010, 18:23
Location: Veldhoven

Re: Afstellen van de ontsteking

Post by PinOCamIno »

nou, ik ga dat toch NOG maar s doen, want ik bedacht me ineens dat t ook aan dat alu schroefje kan liggen wat recht van boeven in zit gedraaid!? :idea:

En laat ik DIE dus nog niet gereinigd hebben :? Dus gaat ie nog maar een keer.....
User avatar
slash
-= Member =-
-= Member =-
Posts: 66
Joined: Sat 17 Jul 2010, 15:44
Location: eindhoven

Re: Afstellen van de ontsteking

Post by slash »

wearbabe wrote:je hebt toch geen voelerplaatje (ofzoiets) nodig, ge moet gewoon de handleiding van een honda camino is afdrukken en ge kijkt naar het stuk van ontsteking en zo stelt ge da af.
heb het zo al een paar keer gedaan, ge hebt wel een beetje geluk nodig xD
het kan 10 minuten duren of zelfs een uur als ge geen geluk hebt xD
het schema op erella is wel zeer handig

Image

ge moet een lampje steke tussen de draad die naar u bobijn gaat en de andere kant van het lampje plakt ge vast aan u cilinder. ook moet ge het contact puntje van u spoeltje losmaken van u spoel en dan monteerd ge u vliegwiel terug en draait
als ge voor bij T komt zou u lampje moeten uitgaan (of aangaan weet ik nie meer precies)
mvg

het lijkt mij dat dit alleen werkt met een electronische onsteking.en is dit om te controleren waar het bdp en het odp zitten?of om te kijken of de contactpuntjes op tijd staan?
i hope i didn't brain my damage
ganjastyle
-= Newbie =-
-= Newbie =-
Posts: 14
Joined: Sun 10 Sep 2006, 14:29
Location: roeselare

Re: Afstellen van de ontsteking

Post by ganjastyle »

jo weet iemand hoe je kan controleren dat je spoelen nog gaaan ik denk dat ze kapot zijn.thx
User avatar
killingsnake
-= Camino Addict =-
-= Camino Addict =-
Posts: 3604
Joined: Sat 02 Aug 2008, 15:33
Location: Oost-vlaanderen

Re: Afstellen van de ontsteking

Post by killingsnake »

Gewoon doormeten. Een sonde in een van uw kabels, een andere aan uw massa. Kijken of je een zeer kleine of een zeer grote-oneindige waarde uitkomt. Meet naar weerstand.
Trasforma il meglio in 'massimo'
dries1982
-= Advanced Member =-
-= Advanced Member =-
Posts: 156
Joined: Thu 25 Aug 2011, 18:47
Location: temse

Re: Afstellen van de ontsteking

Post by dries1982 »

ik heb dus een blokje opgebouwd met stukken die ik nog had liggen, mono 50cc p met leovince uitlaat, hij vonkt dus totaal niet ook gn beetje of zo...ik heb al een andere bobine geprobeerd die zeker in orde is, en verschillende bougie's bp7hs...
piston op bovenste punt en dan platines afstellen met voelermaten...geen resultaat :iemand een idee?
Post Reply