Please disable your adblocker on this website!
The website costs are covered by using ads that are non-intrusive. Please whitelist this domain in your adblocker software or plugin. Thank you.

Schakel alstublieft de adblocker uit!
De kosten van het hosten van de website worden betaald met advertentie-inkomsten. Voeg alstublieft een uitzondering toe voor dit domein in de software of plugin.

Achterbrug verstevigen (deel I)

Handleidingen, documenten en sticky's voor Honda Camino PA50

Moderator: -Camino Crew-

User avatar
killingsnake
-= Camino Addict =-
-= Camino Addict =-
Posts: 3604
Joined: Sat 02 Aug 2008, 15:33
Location: Oost-vlaanderen

Re: Achterbrug verstevigen (deel I)

Post by killingsnake »

Je raadde Camin0_DriVeR_68 toch aan zelf een achterbrug te maken terwijl hij enkel vroeg of de je de staven het best met puntlassen of met gewone lassen vastlegt...

Wil je een stevigere, kun je je baseren op een oude achterbrug en kijken naar de andere how to, de extreme versie van achterbrug verstevigen.. Daar is ook meer versteviging aangebracht dan de wat de achterbrug origineel had aan materiaal.

Natuurlijk kan je ze zelf maken, als je wilt kun je alles zelf maken :?
Trasforma il meglio in 'massimo'
jan L
-= Advanced Member =-
-= Advanced Member =-
Posts: 337
Joined: Fri 22 Feb 2008, 21:48

Re: Achterbrug verstevigen (deel I)

Post by jan L »

Ik denk eerlijk gezegd dat als je een compleet nieuwe achterbrug maakt, dat je deze steviger kan maken dan wanneer je de originele verstevigd.Het is zeker mogelijk om zo een achterbrug te maken, ik heb er al foto's van gezien.
Ik vond het er zelfs degelijker uitzien. Of het mooier of minder mooi is, daar valt natuurlijk over te discussiëren aangezien niet iedereen dezelfde smaak heeft.
User avatar
killingsnake
-= Camino Addict =-
-= Camino Addict =-
Posts: 3604
Joined: Sat 02 Aug 2008, 15:33
Location: Oost-vlaanderen

Re: Achterbrug verstevigen (deel I)

Post by killingsnake »

De vraag is enkel, hoe ver moet je gaan? Het is niet zo dat we met een 500cc rijden of opvoeren tot, en we alles enorm moeten gaan versterken. De enigste reden waarom men de achterbrug verstevigd is om wanneer men ietwat sportief gaat rijden de achterbrug meestal gaat plooien, en om dit te verhinderen kan deze verstevigd worden.

Wanneer je natuurlijk voor de looks een enorm stevige achterbrug gaat maken, is het wat anders.. Maar rijden met een blote, onafgedekte riem lijkt me niet slim. Daar moet natuurlijk een nadere oplossing voor gevonden worden..
Trasforma il meglio in 'massimo'
mhrfreak
-= Expert Member =-
-= Expert Member =-
Posts: 914
Joined: Thu 30 Oct 2008, 23:35
Location: belgie

Re: Achterbrug verstevigen (deel I)

Post by mhrfreak »

voor de looks ga je geen :lol: **enorm** :lol: sterke achterbrug nodig hebben dan kan je dit beter niet doen hoor beetje tijdverspilling
maar enkel als je je camino HARD :twisted: opfokt kan je dit doen verstevigen is natuurlijk ook een optie maar iedereen doet zijn goesting hiermee en als ik dan liever 1 zou maken wrm niet
en van die riem bescherming ik had al gezegd dat je de brug dan ook kan maken zodat kappen erop geraken want als je ze toch zelf maakt kan je elke richting uit met je brug :roll:
is maar net hoever je hier in wilt gaan he ik weet ook dat iedereen dit mischien niet kan of middelen niet heeft om dit te maken maar dat wil niet zeggen dat als iemand dit wel kan dat je er over moet beginnen te Discussiëren of het gaat of niet want je kan alles zelf maken als je het materiaal en de nodige kennis er maar voor hebt dus als je wilt verstevigen in plaats 1maken niemand houd je tegen hoor :wink:
User avatar
killingsnake
-= Camino Addict =-
-= Camino Addict =-
Posts: 3604
Joined: Sat 02 Aug 2008, 15:33
Location: Oost-vlaanderen

Re: Achterbrug verstevigen (deel I)

Post by killingsnake »

Tuurlijk kan je alles zelf maken, zei ik toch al?
Trasforma il meglio in 'massimo'
mhrfreak
-= Expert Member =-
-= Expert Member =-
Posts: 914
Joined: Thu 30 Oct 2008, 23:35
Location: belgie

Re: Achterbrug verstevigen (deel I)

Post by mhrfreak »

inderdaad
User avatar
clio-tuning
-= Ex moderator =-
-= Ex moderator =-
Posts: 17432
Joined: Thu 08 Jul 2004, 21:09
Location: Humbeek, Vlaams-Brabant (BE)

Re: Achterbrug verstevigen (deel I)

Post by clio-tuning »

mhrfreak wrote:. maak gwn zelf een achterbrug :roll: dan kan je ze helemaal naar u goesting maken en zo sterk je zelf maar wilt,
:wink:
Restpect voor de maker van deze handleiding heb je blijkbaar niet. Anders had je het beter kunnen formuleren en deze emoticon " :roll: " achterwege gelaten.

Verder wil ik er nu niets meer over horen, het is toch nutteloos hierover verder te discussiëren!
(Ja het is mogelijk een achterbrug zelf te ontwerpen en te maken of te laten doen, maar dit is een handleiding over het verstevigen van een originele achterbrug...)


Respect voor Santa Cruz voor deze mooie handleiding! :thumbsup:
User avatar
killingsnake
-= Camino Addict =-
-= Camino Addict =-
Posts: 3604
Joined: Sat 02 Aug 2008, 15:33
Location: Oost-vlaanderen

Re: Achterbrug verstevigen (deel I)

Post by killingsnake »

Zoals ik zei, de enige reden waarom deze handleiding hier staat is om te tonen aan mensen dat ze het best hun achterbrug verstevigen als ze sportief rijden (wat anders plooien tot gevolg kan hebben), en hoe ze dit kunnen doen.

99% van de verstevigde achterbruggen die ik zie zijn op deze manier verstevigd, denk dat al veel mensen er iets hebben aan gehad :)
Trasforma il meglio in 'massimo'
mhrfreak
-= Expert Member =-
-= Expert Member =-
Posts: 914
Joined: Thu 30 Oct 2008, 23:35
Location: belgie

Re: Achterbrug verstevigen (deel I)

Post by mhrfreak »

daar ben ik akkoord mee zie je inderdaad veel op deze manier
Jenze
-= Expert Member =-
-= Expert Member =-
Posts: 755
Joined: Sun 11 Dec 2005, 10:27
Location: Stasegem/Harelbeke

Re: Achterbrug verstevigen (deel I)

Post by Jenze »

weet iemand of het verstandig zou zijn om die "bobbeltjes" tegen de randen van de achterbrug weg te slijpen ?
ditzijnde zodat de staven voor het verstevigen dan mooi in die hoek kunnen worden aangebracht en
ook de lijn van de achterbrug mee kunnen volgen ...
Image
User avatar
Santa Cruz
-= Moderator =-
-= Moderator =-
Posts: 3678
Joined: Sat 13 Aug 2005, 15:17
Location: Maldegem [O-Vl. / Belgium]

Re: Achterbrug verstevigen (deel I)

Post by Santa Cruz »

Deze zijn te versteviging van de achterbrug, dus afblijven.
User avatar
Sander
-= Ex moderator =-
-= Ex moderator =-
Posts: 3446
Joined: Wed 11 Jan 2006, 15:28
Location: Steenhuffel

Re: Achterbrug verstevigen (deel I)

Post by Sander »

Jenze wrote:weet iemand of het verstandig zou zijn om die "bobbeltjes" tegen de randen van de achterbrug weg te slijpen ?
ditzijnde zodat de staven voor het verstevigen dan mooi in die hoek kunnen worden aangebracht en
ook de lijn van de achterbrug mee kunnen volgen ...
Gewoon met de dremel of andere in je baartjes dezelfde inkepingen maken, zodat de staaf mooi past :wink:
Jenze
-= Expert Member =-
-= Expert Member =-
Posts: 755
Joined: Sun 11 Dec 2005, 10:27
Location: Stasegem/Harelbeke

Re: Achterbrug verstevigen (deel I)

Post by Jenze »

ik dacht al zoiets , maar wilde het zeker weten :D
bedankt
Image
Post Reply