Please disable your adblocker on this website!
The website costs are covered by using ads that are non-intrusive. Please whitelist this domain in your adblocker software or plugin. Thank you.

Schakel alstublieft de adblocker uit!
De kosten van het hosten van de website worden betaald met advertentie-inkomsten. Voeg alstublieft een uitzondering toe voor dit domein in de software of plugin.

In de war ivm benzine

Je Honda Camino PA50 opzetten en in orde brengen.

Moderator: -Camino Crew-

Forum rules
Belangrijk: Lees eerst het Algemeen Reglement , het Te Koop & Gezocht Reglement, en de Whitelist zeker niet vergeten !
Post Reply
lonster8
-= Member =-
-= Member =-
Posts: 65
Joined: Sat 13 Oct 2012, 12:50
Location: Kapellen

In de war ivm benzine

Post by lonster8 »

Ik heb al tijdje zitten zoeken en in elk topic over benzine/olie verhouding is er een reuze discutie en is het niet meer overzichtelijk. Dus bij deze, hoeveel olie per liter benzine heeft mijn camino nodig.
Mijn camino heeft een 50cc motor, gaat +- 45 km/h. (Op de papieren staat wel klasse a maar dat boeit niet denk ik).
User avatar
killingsnake
-= Camino Addict =-
-= Camino Addict =-
Posts: 3604
Joined: Sat 02 Aug 2008, 15:33
Location: Oost-vlaanderen

Re: In de war ivm benzine

Post by killingsnake »

Wat jij hebt gezien is een discussie van meer dan 4 jaar geleden. Zou eens moeten gewist worden :).

Met een kwalitatieve olie, zeker bij een originele a klasse is 2% olie al meer dan genoeg.

In een volle tank past 3 liter, waarvan in totaal 60ml olie zou moeten zijn, de rest benzine. (beetje meer of minder olie kan geen kwaad, liefst beetje meer natuurlijk. Ook niet overdrijven in "een beetje"...)
Trasforma il meglio in 'massimo'
User avatar
grijze camino
-= Advanced Member =-
-= Advanced Member =-
Posts: 317
Joined: Sun 02 Oct 2011, 17:17
Location: maaseik

Re: In de war ivm benzine

Post by grijze camino »

2 % is normaal goed als hij niet opgevoerd is, ik heb altijd met 65cc en sitopotje gereden en 3 % gemengd,
ik ga altijd tanken met een bidon van 5l en doe daar 0,15L olie in.
Camino
User avatar
ben999
-= Expert Member =-
-= Expert Member =-
Posts: 918
Joined: Fri 03 Jun 2011, 23:21
Location: Westmeerbeek

Re: In de war ivm benzine

Post by ben999 »

killingsnake wrote:Zou eens moeten gewist worden .

Da is een echt topic om bij te houden :) . Hebbek met plezier een aantal keer doorgelezen :wink:
Met een hamer past ALLES!

Ben's crosser project :
http://www.camino-tuning.be/projecten-f ... 28611.html
lonster8
-= Member =-
-= Member =-
Posts: 65
Joined: Sat 13 Oct 2012, 12:50
Location: Kapellen

Re: In de war ivm benzine

Post by lonster8 »

Oke 2% procent dus :), nee hij is niet opgevoerd gaat 45km/h .
lonster8
-= Member =-
-= Member =-
Posts: 65
Joined: Sat 13 Oct 2012, 12:50
Location: Kapellen

Re: In de war ivm benzine

Post by lonster8 »

killingsnake wrote:Wat jij hebt gezien is een discussie van meer dan 4 jaar geleden. Zou eens moeten gewist worden :).

Met een kwalitatieve olie, zeker bij een originele a klasse is 2% olie al meer dan genoeg.

In een volle tank past 3 liter, waarvan in totaal 60ml olie zou moeten zijn, de rest benzine. (beetje meer of minder olie kan geen kwaad, liefst beetje meer natuurlijk. Ook niet overdrijven in "een beetje"...)
Op de papieren staat a klasse maar hij gaat zeker sneller dan een a klasse. Nl 45km/h. Maarja ik zal toch denk ik 2% gebruiken.
User avatar
killingsnake
-= Camino Addict =-
-= Camino Addict =-
Posts: 3604
Joined: Sat 02 Aug 2008, 15:33
Location: Oost-vlaanderen

Re: In de war ivm benzine

Post by killingsnake »

Als hij 45 rijd, met een moderne goede kwalitatieve olie, zal 2% idd ook nog steeds genoeg zijn ;)
Trasforma il meglio in 'massimo'
User avatar
sam66
-= Camino Freak =-
-= Camino Freak =-
Posts: 2185
Joined: Sun 13 Nov 2005, 18:06
Location: torhout
Contact:

Re: In de war ivm benzine

Post by sam66 »

Ik kan zeker aanraden om toch minimum half synthetische olie te gebruiken origineel of opgevoerd.
Opgevoerd lijkt me het best zelfs synthetisch.

Vroeger heb ik lang en veel gereden met minerale olie, shame.. ik weet het :oops:
Maar mijn vader is nogal gierig en dat kreeg ik van hem en door dat ik toen maar naar school ging had ik m'n weinige geld er niet voor over..

Maar ik mocht toen veel meer de uitlaatpoort uitkuisen want dat koekte veel sneller aan toen ook al was die motor goed afgesteld. Dat ben ik vooral gaan merken toen ik overgestapt ben naar volsynthetisch.

Ik denk dat minerale olie rood is? De mijne kwam van de power tankstation of van het stockje hier in de buurt en kost 3,5 euro/liter.

Tegenwoordig kan je half-sytetische olie kopen in de action voor 4,5 euro/liter. (voor wie een klein budget heeft) :wink:
Post Reply