Please disable your adblocker on this website!
The website costs are covered by using ads that are non-intrusive. Please whitelist this domain in your adblocker software or plugin. Thank you.

Schakel alstublieft de adblocker uit!
De kosten van het hosten van de website worden betaald met advertentie-inkomsten. Voeg alstublieft een uitzondering toe voor dit domein in de software of plugin.

Re: kleine vraagjes topic

Je Honda Camino PA50 opzetten en in orde brengen.

Moderator: -Camino Crew-

Forum rules
Belangrijk: Lees eerst het Algemeen Reglement , het Te Koop & Gezocht Reglement, en de Whitelist zeker niet vergeten !
Post Reply
User avatar
den Ives
-= Camino Freak =-
-= Camino Freak =-
Posts: 1871
Joined: Sun 09 Dec 2012, 18:03
Location: far,far, away

Re: kleine vraagjes topic

Post by den Ives »

Denk niet dat dat met een twee takt een goed idee is :roll:
Mijn brommer lekt geen benzine, hij bakent zijn territorium af
User avatar
Sander
-= Ex moderator =-
-= Ex moderator =-
Posts: 3446
Joined: Wed 11 Jan 2006, 15:28
Location: Steenhuffel

Re: kleine vraagjes topic

Post by Sander »

MrFasterke wrote:Bij sommige oude auto's met carburator (toyota starlet, opel corsa, ...) krijgt de auto in de winterperiode een deel lucht vanuit de uitlaat, een deel van de uitlaat gaat via de luchtfilter terug naar binnen. Dit zorgt ervoor dat de verbranding veel beter is.
Als ik dit nu ook doe bij mijn camino doe, zou dit dan ook beter zijn? of zou het niet uitmaken?
Hoe kouder de inlaatlucht, hoe meer vermogen, dus ik zou het niet toepassen bij een Camino :wink:
geert-jan jonkers wrote:hallo,
ben zelf een camino aan het maken voor men 16jaar.
en wil al men stukken laten poedercoaten of spuiten wat zouden jullie doen en wat is het mooiste resultaat.
stukken worden binnen 2weke gedaan
alvast bedankt!
grtjs GJ
Poedercoaten vind ik het beste, maar als hij professioneel gespoten kan worden is spuiten zeker niet slecht(er), dan moet je vooral kijken naar prijsverschil :wink:
die wrote:beste,

ik rijd met mijn camino naar huis en hij gaat heel goed
ik zet hem binnen en een uurtje later wil ik hem terug starten en hij wil niet meer starten.
ik heb de bougie gecontroleerd en zelf een nieuwe gestoken en deze vonkt perfect en tog start hij niet zelf de carbu gekuist en nog niks daarna een beetje 2 tact in het bougie gat gespoten en nog gaat hij niet, hij doet helemaal niets zelf geen klein plofje.
kan iemand mij helpen?
Pakkingen nog in orde, nog goede compressie?
Darkracerdude
-= Advanced Member =-
-= Advanced Member =-
Posts: 161
Joined: Mon 23 Jun 2008, 00:58
Location: Dilbeek

Re: kleine vraagjes topic

Post by Darkracerdude »

Waarom C3 tegenover gewone lagers kopen aub ? mvg
User avatar
YaMaGa
-= Camino Freak =-
-= Camino Freak =-
Posts: 1293
Joined: Tue 31 Jan 2012, 11:06
Location: Brakel(oost-Vl.) en 10% oudenburg(west-Vl.)

Re: kleine vraagjes topic

Post by YaMaGa »

de speling van een C3 is perfect voor de uitzetting door warmte etc
als je een erg getune setup hebt is het beter c4 omdat de speling groter is en daardoor kunnen deze net iets meer uitzetten dan de C3...
Camino <33 FOR EVER !! Tuned or not :D
User avatar
Sander
-= Ex moderator =-
-= Ex moderator =-
Posts: 3446
Joined: Wed 11 Jan 2006, 15:28
Location: Steenhuffel

Re: kleine vraagjes topic

Post by Sander »

Darkracerdude wrote:Waarom C3 tegenover gewone lagers kopen aub ? mvg
De codering "C3" duidt op de interne radiale speling van de kogels (= kunnen meer uitzetten, dus mogen warmer worden), dus meer speling als origineel, C4 heeft nog meer speling.

Ik dacht dat de SKF 6004 lagers, standaard C3 zijn?

YaMaGa was me voor :P
User avatar
crazycamino
-= Camino Freak =-
-= Camino Freak =-
Posts: 1312
Joined: Fri 31 Dec 2004, 17:37

Re: kleine vraagjes topic

Post by crazycamino »

MrFasterke wrote:Bij sommige oude auto's met carburator (toyota starlet, opel corsa, ...) krijgt de auto in de winterperiode een deel lucht vanuit de uitlaat, een deel van de uitlaat gaat via de luchtfilter terug naar binnen. Dit zorgt ervoor dat de verbranding veel beter is.
Als ik dit nu ook doe bij mijn camino doe, zou dit dan ook beter zijn? of zou het niet uitmaken?
Is meer voor milieunormen gedaan om er beter aan te voldoen,nieuwe scooters hebben dit ook. Best gewoon zo laten.
User avatar
crazycamino
-= Camino Freak =-
-= Camino Freak =-
Posts: 1312
Joined: Fri 31 Dec 2004, 17:37

Re: kleine vraagjes topic

Post by crazycamino »

die wrote:beste,

ik rijd met mijn camino naar huis en hij gaat heel goed
ik zet hem binnen en een uurtje later wil ik hem terug starten en hij wil niet meer starten.
ik heb de bougie gecontroleerd en zelf een nieuwe gestoken en deze vonkt perfect en tog start hij niet zelf de carbu gekuist en nog niks daarna een beetje 2 tact in het bougie gat gespoten en nog gaat hij niet, hij doet helemaal niets zelf geen klein plofje.
kan iemand mij helpen?
Kijk ontsteking toch maar eens na als je zegt zelfs geen plofje te horen. Kijk dus ook zeker bougiekop na,als je vonkjes ziet wil het niet altijd zeggen dat dit in uw cilinder ook het geval is,onder druk is er meer voltage nodig voor diezelfde vonk.

Spuit eens wat startpilot,cockpitspray,deo of dergelijke dat je hebt staan in uw inlaat en probeer dan eens te starten en kijken wat hij doet? Als hij dan nog geen teken van leven geeft is het ontsteking,compressie of carterdruk dat hij mist.
Bij een beetje teken van leven kan je al zeker zijn van ontsteking.
mhrfreak
-= Expert Member =-
-= Expert Member =-
Posts: 914
Joined: Thu 30 Oct 2008, 23:35
Location: belgie

Re: kleine vraagjes topic

Post by mhrfreak »

YaMaGa wrote:de speling van een C3 is perfect voor de uitzetting door warmte etc
als je een erg getune setup hebt is het beter c4 omdat de speling groter is en daardoor kunnen deze net iets meer uitzetten dan de C3...
c4 ga je met een camino niet snel nodig hebben :wink:
racer
-= Advanced Member =-
-= Advanced Member =-
Posts: 162
Joined: Mon 28 Nov 2011, 18:49
Location: belgië, limburg

Re: kleine vraagjes topic

Post by racer »

wat is het verschil met een ronde
en een rechthoekige uitlaatpoort
bij een cilinder?
racer
-= Advanced Member =-
-= Advanced Member =-
Posts: 162
Joined: Mon 28 Nov 2011, 18:49
Location: belgië, limburg

Re: kleine vraagjes topic

Post by racer »

wat is het verschil met een ronde of vierkante uitlaatpoort van een cilinder?
en er is ook verschil bij krukassen somige zijn conisch en andere stukje
conisch en dan recht, wat is hier het verschil bij?
racer
-= Advanced Member =-
-= Advanced Member =-
Posts: 162
Joined: Mon 28 Nov 2011, 18:49
Location: belgië, limburg

Re: kleine vraagjes topic

Post by racer »

racer wrote:wat is het verschil met een ronde of vierkante uitlaatpoort van een cilinder?
en er is ook verschil bij krukassen somige zijn conisch en andere stukje
conisch en dan recht, wat is hier het verschil bij?
iemand?
User avatar
jasper wauters
-= Camino Addict =-
-= Camino Addict =-
Posts: 2897
Joined: Fri 23 Jan 2009, 22:57

Re: kleine vraagjes topic

Post by jasper wauters »

racer wrote:
racer wrote:wat is het verschil met een ronde of vierkante uitlaatpoort van een cilinder?
en er is ook verschil bij krukassen somige zijn conisch en andere stukje
conisch en dan recht, wat is hier het verschil bij?
iemand?
Een rechthoekige heeft een grote doorlaat, zonder de timing van de poort te veranderen. Maar rechthoekig ga je niet snel vinden, omdat de zuigerveren er rap aan blijvben haperen en breken. Een ronde poort zorgt voor een geleidelijke overgang van breed naar smal, waardoor de zuigerveren niet blijven hangen.

Bij tuningcilinders ga je poorten vinden die meer naar de rechthoekige vorm neigen, omdat bin tuning weinig rekening gehouden wordt met slijtage. Als voor een duurzame cilinder kiest, kies je voor een rondere poort. Weliswaar heb je dan ook minder vermogen beschikbaar.
Last edited by jasper wauters on Thu 24 Jan 2013, 17:20, edited 1 time in total.
Een kunstenaar met de rakkenjak

Camino VL standaard 1981
Honda CB50J 1979
User avatar
jasper wauters
-= Camino Addict =-
-= Camino Addict =-
Posts: 2897
Joined: Fri 23 Jan 2009, 22:57

Re: kleine vraagjes topic

Post by jasper wauters »

MrFasterke wrote:Bij sommige oude auto's met carburator (toyota starlet, opel corsa, ...) krijgt de auto in de winterperiode een deel lucht vanuit de uitlaat, een deel van de uitlaat gaat via de luchtfilter terug naar binnen. Dit zorgt ervoor dat de verbranding veel beter is.
Als ik dit nu ook doe bij mijn camino doe, zou dit dan ook beter zijn? of zou het niet uitmaken?
Die actie is niet zozeer afhankelijk van winter of zomer (heeft maar een heel kleine invloed).
Doordat je een deel uitlaatgas me de cilinder in gaat sturen, ga je een deel hebben van je mengsel dat niet meedoet aan je verbrandringsproces. Daardoor wordt de verbrandingstemperatuur lager en ga je minder NOx-en uitstoten. Het heeft dus louter te maken van uitlaatgasreglementering.
En heeft vermogen gaat er zelfs door dalen, omdat je 1) warmere lucht binnenkrijgt en omdat je 2) een deel hebt van je mengsel dat niet meedoet aan je verbrandingsproces.
Een kunstenaar met de rakkenjak

Camino VL standaard 1981
Honda CB50J 1979
racer
-= Advanced Member =-
-= Advanced Member =-
Posts: 162
Joined: Mon 28 Nov 2011, 18:49
Location: belgië, limburg

Re: kleine vraagjes topic

Post by racer »

jasper wauters wrote:
racer wrote:
racer wrote:wat is het verschil met een ronde of vierkante uitlaatpoort van een cilinder?
en er is ook verschil bij krukassen somige zijn conisch en andere stukje
conisch en dan recht, wat is hier het verschil bij?
iemand?
Een rechthoekige heeft een grote doorlaat, zonder de timing van de poort te veranderen. Maar rechthoekig ga je niet snel vinden, omdat de zuigerveren er rap aan blijvben haperen en breken. Een ronde poort zorgt voor een geleidelijke overgang van breed naar smal, waardoor de zuigerveren niet blijven hangen.

Bij tuningcilinders ga je poorten vinden die meer naar de rechthoekige vorm neigen, omdat bin tuning weinig rekening gehouden wordt met slijtage. Als voor een duurzame cilinder kiest, kies je voor een rondere poort. Weliswaar heb je dan ook minder vermogen beschikbaar.
bedankt voor de reactie weet je misschien ook het verschil van de krukassen?
User avatar
jasper wauters
-= Camino Addict =-
-= Camino Addict =-
Posts: 2897
Joined: Fri 23 Jan 2009, 22:57

Re: kleine vraagjes topic

Post by jasper wauters »

De krukas met de dikke wangen, gaat zorgen voor een hogere compressieverhouding tijdens het samendrukken van je mengsel onder je piston tijdens de neerwaartse slag. Zo bekom je een betere cilindervulling en dus hoger vermogen.
Bovendien kan je dankzij de massa van die wangen ook je vliegwiel afdraaien, zodat je totale roterende massa gelijk blijft.

De krukasuiteinden van die met de volle wangen zijn ook iets steviger uitgevoerd.

Als je een HPI steekt, is het ook meer aan te raden om een zwaardere krukas aan te schaffen, voor het behoud van je koppel.
Een kunstenaar met de rakkenjak

Camino VL standaard 1981
Honda CB50J 1979
Post Reply