Please disable your adblocker on this website!
The website costs are covered by using ads that are non-intrusive. Please whitelist this domain in your adblocker software or plugin. Thank you.

Schakel alstublieft de adblocker uit!
De kosten van het hosten van de website worden betaald met advertentie-inkomsten. Voeg alstublieft een uitzondering toe voor dit domein in de software of plugin.

Re: kleine vraagjes topic

Je Honda Camino PA50 opzetten en in orde brengen.

Moderator: -Camino Crew-

Forum rules
Belangrijk: Lees eerst het Algemeen Reglement , het Te Koop & Gezocht Reglement, en de Whitelist zeker niet vergeten !
Post Reply
mhrfreak
-= Expert Member =-
-= Expert Member =-
Posts: 914
Joined: Thu 30 Oct 2008, 23:35
Location: belgie

Re: kleine vraagjes topic

Post by mhrfreak »

ben999 wrote:
racer wrote:als ge na de flikken gaat kunt ge een papier aanvragen die 1 maand geldig zijn voor het opnieuw aanvragen van originele honda papieren, maar kunt ge ook nie gewoon papieren bij de flikken vragen zodat ge geen originele papieren bij honda moet aanvragen en geen +/-€100 moet betalen voor die papieren??
grtjs
Dat is helaas niet mogelijk.... Wel is het mogelijk om met het papier van de politie je brommer te verzekeren... Dan ben je nog steeds niet inorde voor de politie.. Heb zo een aantal jaar rondgereden... Nooit tegengehouden geweest dus kan ook niet zeggen wat de sancties zijn... Nu denkik dat als je een beetje fatsoenlijke agent voor je hebt en je verzekering, eventueel rijbewijs, lichten en de snelheid van je brommer inorde zijn dat die daar niet echt lastig gaat over doen..
helaas,als je papier vervallen is mogen ze hem wettelijk gezien in beslag nemen want dan geld het papier van verlies niet meer,geen papierenpapieren=meenemen of soms als je geluk hebt de nummer nagevraagd ,maar dan moet je net pech hebben dat die dat weet,als je het wat kan uitleggen kan je er je soms wel uitpraten :wink:
User avatar
ben999
-= Expert Member =-
-= Expert Member =-
Posts: 918
Joined: Fri 03 Jun 2011, 23:21
Location: Westmeerbeek

Re: kleine vraagjes topic

Post by ben999 »

helaas,als je papier vervallen is mogen ze hem wettelijk gezien in beslag nemen want dan geld het papier van verlies niet meer,geen papierenpapieren=meenemen of soms als je geluk hebt de nummer nagevraagd ,maar dan moet je net pech hebben dat die dat weet,als je het wat kan uitleggen kan je er je soms wel uitpraten
Das just, was ik al vergeten.. Ik weet niet dat het een vergissing was ofzo maar op mijn papier stond zelfs genen vervaldatum..
Met een hamer past ALLES!

Ben's crosser project :
http://www.camino-tuning.be/projecten-f ... 28611.html
User avatar
camino_expert
-= Moderator =-
-= Moderator =-
Posts: 4027
Joined: Mon 07 Dec 2009, 19:32
Location: koersel

Re: kleine vraagjes topic

Post by camino_expert »

racer wrote:als ge na de flikken gaat kunt ge een papier aanvragen die 1 maand geldig zijn voor het opnieuw aanvragen van originele honda papieren, maar kunt ge ook nie gewoon papieren bij de flikken vragen zodat ge geen originele papieren bij honda moet aanvragen en geen +/-€100 moet betalen voor die papieren??
grtjs
attest van verlies tot hier toe enkel in de limburg staat daar op dat het 1 maand geldig is
wim zegt in leopoldsburg geven ze zelfs geen meer amaai leuk
ik hasselt dan als ze dan ook zo een geven met verval op na 1 maand leuk

maar ze vergissen zich en nemen het zoals bij het verlies van een moto of auto inschrijvingsbewijs :!:
daar een attest van verlies van dat is 1 maand geldig :!:

u moet denken brommers bvb dayang of ne flandria van 1978 waar gade nog off papieren aanvragen
flandria bestaat niet meer en dayang gade na china gaan dus moet je wel met attest rijden :d

op de meeste andere gemeentes is dat een standaard attest van verlies
zeker in de prov antwerpen standaard attest van verlies
geen datum op van verval
wel de vermelding moest u terug in het bezit komen van een gva gelieve dit te melden
heb is 2 dayangs gekocht in het limburgse
ene had gva andere attest met dat 1 maand onder op vermeld kheb dat er gewoon afgeknipt
honda camino forever
User avatar
camino_expert
-= Moderator =-
-= Moderator =-
Posts: 4027
Joined: Mon 07 Dec 2009, 19:32
Location: koersel

Re: kleine vraagjes topic

Post by camino_expert »

ben999 wrote:
helaas,als je papier vervallen is mogen ze hem wettelijk gezien in beslag nemen want dan geld het papier van verlies niet meer,geen papierenpapieren=meenemen of soms als je geluk hebt de nummer nagevraagd ,maar dan moet je net pech hebben dat die dat weet,als je het wat kan uitleggen kan je er je soms wel uitpraten
Das just, was ik al vergeten.. Ik weet niet dat het een vergissing was ofzo maar op mijn papier stond zelfs genen vervaldatum..
klopt helemaal
in onze regio en mechelen en antwerpen staat daar geen vervaldata op
heb al vele attesten gehaald
van vele merken
honda camino forever
User avatar
camino_expert
-= Moderator =-
-= Moderator =-
Posts: 4027
Joined: Mon 07 Dec 2009, 19:32
Location: koersel

Re: kleine vraagjes topic

Post by camino_expert »

mhrfreak wrote:
ben999 wrote:
racer wrote:als ge na de flikken gaat kunt ge een papier aanvragen die 1 maand geldig zijn voor het opnieuw aanvragen van originele honda papieren, maar kunt ge ook nie gewoon papieren bij de flikken vragen zodat ge geen originele papieren bij honda moet aanvragen en geen +/-€100 moet betalen voor die papieren??
grtjs
Dat is helaas niet mogelijk.... Wel is het mogelijk om met het papier van de politie je brommer te verzekeren... Dan ben je nog steeds niet inorde voor de politie.. Heb zo een aantal jaar rondgereden... Nooit tegengehouden geweest dus kan ook niet zeggen wat de sancties zijn... Nu denkik dat als je een beetje fatsoenlijke agent voor je hebt en je verzekering, eventueel rijbewijs, lichten en de snelheid van je brommer inorde zijn dat die daar niet echt lastig gaat over doen..
helaas,als je papier vervallen is mogen ze hem wettelijk gezien in beslag nemen want dan geld het papier van verlies niet meer,geen papierenpapieren=meenemen of soms als je geluk hebt de nummer nagevraagd ,maar dan moet je net pech hebben dat die dat weet,als je het wat kan uitleggen kan je er je soms wel uitpraten :wink:
tom ja en nee feitelijk
als u een verzekeringsbewijs hebt das het belangrijkste
chassisnr wordt gecontroleerd met attest van verlies ma ook met gva ook dus :!:
hij kan met org gva ook geseind staan hoor
kga hier weer de historiek niet meer typen
maar kan geseind staan met org papieren zij gerust
een recent attest van verlies op naam van de koper of verkoper is het meest betrouwbare
(EN VERKOPER ZOU ZELF MOETEN GAAN IN PRICIPE, ALS DE KOPER MOET GAAN MOET HIJ OF Zij LIEGEN TEGEN DE POLITIE)
en een gva waar ge zeker van bent
er is in de jaren heen zoveel gedaan met camino
dat er hier precies toch niet veel van geweten zijn hoe het vroeger werkte
en wat er uitgespookt werdt
honda camino forever
User avatar
Tinus
-= Expert Member =-
-= Expert Member =-
Posts: 924
Joined: Tue 05 Feb 2008, 20:19
Location: Opoeteren
Contact:

Re: kleine vraagjes topic

Post by Tinus »

Klopt in Limburg zeggen ze dat je best geen voertuig koopt met attest van verlies. En ergens kan ik dat begrijpen een attest van verlies is meer een stukje a4 waar opstaat dat het origineel attest verloren is en dat de eigenaar zich in orde moet brengen, maar omdat tegenwoordig nieuwe papieren 100€ kosten wordt dit niet gedaan.
Als je nu bij honda gaat vragen voor een gva heb je een attest van verlies nodig,een foto van het framenummer en een foto van de brommer compleet anders krijg je al geen gva meer.
Als ik een camino koop en er is geen gva bij bied ik gelijk 100€ minder.
2-stroke
michelptr
-= Advanced Member =-
-= Advanced Member =-
Posts: 152
Joined: Sun 18 Nov 2012, 17:18
Location: belgie beervelde

Re: kleine vraagjes topic

Post by michelptr »

vandaag voor de tweede maal deze week te voet naar huis
met de camino aan de hand, pffff. :(
ik kom perfect aan op men werk,
daar staat hij acht uren in de regen en start nimmer.
kan een camino daar ni tegen? wat word er nat dat ie nimmer start?
want hij vonkt wel.
brommer is echt in orde en standaart, na de eerste voettocht carbu
van een andere rijdende camino gestoken de volgende dag en dan ging ie weer
maar ik denk dat er gewoon iets opgedroogd is?
kan iemand raad geven?
als het het ene niet is, dan is het het andere.
User avatar
den Ives
-= Camino Freak =-
-= Camino Freak =-
Posts: 1871
Joined: Sun 09 Dec 2012, 18:03
Location: far,far, away

Re: kleine vraagjes topic

Post by den Ives »

De bougie koppen durven wel eens nat slaan, probeer de volgende keer eens met je bougiekop van de draadcte draaien, de kabel goed af te drogen, de bougiekop zelf ook droog maken van binnen en nog eens proberen, vroeger( als ik nog klein was) :lol:
Was dit meestal het probleem
Mijn brommer lekt geen benzine, hij bakent zijn territorium af
michelptr
-= Advanced Member =-
-= Advanced Member =-
Posts: 152
Joined: Sun 18 Nov 2012, 17:18
Location: belgie beervelde

Re: kleine vraagjes topic

Post by michelptr »

ja dat herinnerde ik mij ook van vroeger :-D
maar in de toolbox zit alleen ne bougiesleutel dus dat
heb ik ook danook gecheckt de bougie vonkte ( al zittend fietsend gecheckt :lol: )
ik dacht dan is er enkel de carbu nog?
ik zou toch wat zekerder door de regen willen kunnen en terug
naar de schonere herinneringen gaan terwijl ik door de regen cruise.
als het het ene niet is, dan is het het andere.
User avatar
den Ives
-= Camino Freak =-
-= Camino Freak =-
Posts: 1871
Joined: Sun 09 Dec 2012, 18:03
Location: far,far, away

Re: kleine vraagjes topic

Post by den Ives »

het is niet altijd omdat ze even vonkt dat ze altijd vonkt, als ze een druppel water heeft maak je kortsluiting en wil de ontsteking niet mee, :o
Mijn brommer lekt geen benzine, hij bakent zijn territorium af
mhrfreak
-= Expert Member =-
-= Expert Member =-
Posts: 914
Joined: Thu 30 Oct 2008, 23:35
Location: belgie

Re: kleine vraagjes topic

Post by mhrfreak »

-----------------------------

tom ja en nee feitelijk
als u een verzekeringsbewijs hebt das het belangrijkste
chassisnr wordt gecontroleerd met attest van verlies ma ook met gva ook dus :!:
hij kan met org gva ook geseind staan hoor
kga hier weer de historiek niet meer typen
maar kan geseind staan met org papieren zij gerust
een recent attest van verlies op naam van de koper of verkoper is het meest betrouwbare
(EN VERKOPER ZOU ZELF MOETEN GAAN IN PRICIPE, ALS DE KOPER MOET GAAN MOET HIJ OF Zij LIEGEN TEGEN DE POLITIE)
en een gva waar ge zeker van bent
er is in de jaren heen zoveel gedaan met camino
dat er hier precies toch niet veel van geweten zijn hoe het vroeger werkte
en wat er uitgespookt werdt[/quote]

weet het goed genoeg,dat er veel werd gedaan daar omtrent(helaas)
kameraad 2jaar geledent toch zijn brommer(scooter) moeten afgeven wegens geen gva(wel verzekering op nr.) ,is een heel rondgeloop 'zoals het altijd is met de politie en is naturlijk gezever geweest :wink:
hij heeft hem uiteindelijk afgestaan voor minder mezerie ,ging ook maar over een versleten aerox dus was niet de moeite om die proberen terug te krijgen,belgie zit nu eenmaal raar in elkaar :d
heel het verhaal ga ik nu niet typen want is me te veel typ werk :wink:
User avatar
crazycamino
-= Camino Freak =-
-= Camino Freak =-
Posts: 1312
Joined: Fri 31 Dec 2004, 17:37

Re: kleine vraagjes topic

Post by crazycamino »

michelptr wrote:vandaag voor de tweede maal deze week te voet naar huis
met de camino aan de hand, pffff. :(
ik kom perfect aan op men werk,
daar staat hij acht uren in de regen en start nimmer.
kan een camino daar ni tegen? wat word er nat dat ie nimmer start?
want hij vonkt wel.
brommer is echt in orde en standaart, na de eerste voettocht carbu
van een andere rijdende camino gestoken de volgende dag en dan ging ie weer
maar ik denk dat er gewoon iets opgedroogd is?
kan iemand raad geven?
Bekabeling controleren,zorgen voor goede massa,nieuwe bougie en waterdichte bougiekop steken en uw zorgen zijn voorbij :wink: alé,toch voor dees probleem^^
Carltn
-= Member =-
-= Member =-
Posts: 29
Joined: Mon 09 Jan 2006, 21:51

Re: kleine vraagjes topic

Post by Carltn »

Mijn camino wil na toch weer enige tijd stilstaan niet meer starten.

Als ik startpilot spuit op de luchtfilter is hij direct weg, alleen valt hij weer uit op het moment dat de startpilot uitgewerkt is.
Hij krijgt dus geen benzine, maar waar begin ik volgens jullie best eerst te zoeken?

Ik vermoed trouwens dat hij valse lucht trekt, want toen ik er namelijk enkele maanden geleden voor het laatst mee gereden had bleef die het enkel goed doen op choke. (En ja, mijn carbu was, meermaals, uitgekuist.)
Kan het zijn dat hij door die mogelijks valse lucht die hij trekt niet wil starten?
User avatar
crazycamino
-= Camino Freak =-
-= Camino Freak =-
Posts: 1312
Joined: Fri 31 Dec 2004, 17:37

Re: kleine vraagjes topic

Post by crazycamino »

klinkt idd als valse lucht :wink: kijk ook vlotterpinneke eens na dat die niet blijft hangen (camino achteraan eens opheffen en laten vallen is meestal genoeg om die weer te laten doorstromen). De rest klinkt idd zoals je zegt als valse lucht
User avatar
standreww
-= Camino Addict =-
-= Camino Addict =-
Posts: 2632
Joined: Fri 26 Aug 2011, 22:40
Location: België

Re: kleine vraagjes topic

Post by standreww »

Als hij geen benzine krijgt lijkt het dat hij te veel lucht krijgt.
Dat valse lucht probleem zou ik dus uitsluiten als alles er goed uit ziet.
(dichtingen en rubbers enzo)

Het eerste wat ge moet proberen is een carburateur testen van een rijdende camino.
Dus één waarvan je zeker bent dat hij goed is.

En als dat goed is, opzoek gaan naar een andere carb, want die willen wel eens niet meer proper te krijgen zijn.
Post Reply