Please disable your adblocker on this website!
The website costs are covered by using ads that are non-intrusive. Please whitelist this domain in your adblocker software or plugin. Thank you.

Schakel alstublieft de adblocker uit!
De kosten van het hosten van de website worden betaald met advertentie-inkomsten. Voeg alstublieft een uitzondering toe voor dit domein in de software of plugin.

verhouding van brandstof en olie

Je Honda Camino PA50 opzetten en in orde brengen.

Moderator: -Camino Crew-

Forum rules
Belangrijk: Lees eerst het Algemeen Reglement , het Te Koop & Gezocht Reglement, en de Whitelist zeker niet vergeten !
Post Reply
vario@max

verhouding van brandstof en olie

Post by vario@max »

yuuw de freaks,hebben jullie wel eens een vastloper?daar kunnen veel dingen oorzaak van zijn,van te lichte loodjes tot het overhit geraken omwille van gas open te rijden...normaal met tot het uiterste te gaan met jullie camino;mag de cilinder niet vastlopen...te weinig of juist teveel olie,onjuiste olie keuze,te kleine sproeier,het kunnen allemaal probleemjes zijn met een vastloper tot gevolg...als je opgevoerd rijd met een 65 of meer cc,moet je zowiezo altijd met full synthetic olie rijden,omwille van minder wrijving dan gewone olie,word de cilinder of motorblok minder heet...originele cilinders hoeven niet per see full synthetic...vol synthetische olie maakt een beschermend filmlaagje in de motor of cilinder,met minder hitte als gevolg,en dus ook minder gevaarlijk voor een vastloper...

hoeveel olie moet je dan gebruiken?
eerst en vooral een bogie die felle hitte kan verdragen...
als je met 2% mengt is het belangrijk dat je een goede kleur van bogie verkrijgd,een beige kleur die niet te licht kleurt is perfect...
met een originele sproer is 2% voor opgevoerde cilinder meestal te weinig,
je plaatst best een kit sproeier,dan is er genoeg olie in de motor en ook weer nie teveel,als er teveel olie in de motor geraakt word het een plakkerige vloeistof en word alles veel meer heet en ook minder trekkracht...

4% is veel maar niet teveel als je met een originele sproeier werkt,er is wel genoeg olie aanwezig in de motor,maar omwille dat er veel olie en minder benzine word verstuifd verliest jouw brommer aan agressieviteit omwille van minder verbrandig...ook met veel olie ga je meer koolafzetting krijgen,dit is niet goed voor de segmentjes en zeker gaat de uitlaat vlugger verstopt zijn...

2% en een perfecte sproeier maat is het betere voor heel het motorgebeuren...
vol syntetische olie, bestaat in verschillende prijsklasses;denicol a1 en tts van castrol zijn de betere olieen...tts is zelfs ietje beter,met denicol a1 mag je niet minder dan 2.5% mengen...hoe minder olie hoe beter!!!
motos zoals bij wegrace moto gp rijden met 1% en toch geen vastloper...?is allemaal heel speciaal en peperdure olie...hoe harder je wil gaan is de regel,zo min mogelijk olie en toch een perfecte smering!!!

mvg vario@max[album][/album]
User avatar
Tremson
-= Camino Freak =-
-= Camino Freak =-
Posts: 1848
Joined: Fri 08 Feb 2008, 22:12

Re: verhouding van brandstof en olie

Post by Tremson »

Hoi Vario max alvast bedankt voor de nuttige uitleg .
Je word nog een camino freak :lol: 8)
Die Castrol TTS groene bus is dat hé speciaal voor opgevoerde scooters .
Die gebruik ik zelf ook voor mijn vespa .
Wel niet erg goedkoop maar wel erg goed :!:

Grtz
Jerry
Image
Ik heb mijn eerst Honda camino gekocht

Me hApPy

GrtZ Mr BeAn

Image
Post Reply