Please disable your adblocker on this website!
The website costs are covered by using ads that are non-intrusive. Please whitelist this domain in your adblocker software or plugin. Thank you.

Schakel alstublieft de adblocker uit!
De kosten van het hosten van de website worden betaald met advertentie-inkomsten. Voeg alstublieft een uitzondering toe voor dit domein in de software of plugin.

Re: kleine vraagjes topic

Je Honda Camino PA50 opzetten en in orde brengen.

Moderator: -Camino Crew-

Forum rules
Belangrijk: Lees eerst het Algemeen Reglement , het Te Koop & Gezocht Reglement, en de Whitelist zeker niet vergeten !
Post Reply
User avatar
MrFasterke
-= Advanced Member =-
-= Advanced Member =-
Posts: 256
Joined: Sun 20 May 2012, 20:29
Location: leopoldsburg

Re: kleine vraagjes topic

Post by MrFasterke »

Tinus wrote:trek je luchtfilter eens een stukje terug. en kijk of het geluid dan weg is.
helpt niet, het komt ook precies uit de cilinder... daar hoor ik het precies het hardst
5e colin
-= Newbie =-
-= Newbie =-
Posts: 14
Joined: Sun 07 Apr 2013, 16:39
Location: ierland
Contact:

Re: kleine vraagjes topic

Post by 5e colin »

heeft iemand het ooit voor mekaar gekreegen om the yamaha earox cylinder op de camino te bevestigen???
http://www.starletworld.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

Image
User avatar
den Ives
-= Camino Freak =-
-= Camino Freak =-
Posts: 1871
Joined: Sun 09 Dec 2012, 18:03
Location: far,far, away

Re: kleine vraagjes topic

Post by den Ives »

MrFasterke wrote:
Tinus wrote:trek je luchtfilter eens een stukje terug. en kijk of het geluid dan weg is.
helpt niet, het komt ook precies uit de cilinder... daar hoor ik het precies het hardst
Je gebruikt toch genoeg olie? dat hij niet begint te schuren ofzo


ik zou als ik van U was de cylinder er eens af halen, ik zou er niet van schrikken dat er een cyrclips uitgesprongen is en je piston asje tegen je cylinderwand ligt te schuren, heb het zelf ook ooit gehad, heb het toen pas ondekt omdat hij minder en minder compresie kreeg, ik had sporen van van 5 mm diep langs weerszijde van mijn cylinder.
Mijn brommer lekt geen benzine, hij bakent zijn territorium af
User avatar
MrFasterke
-= Advanced Member =-
-= Advanced Member =-
Posts: 256
Joined: Sun 20 May 2012, 20:29
Location: leopoldsburg

Re: kleine vraagjes topic

Post by MrFasterke »

den Ives wrote:
MrFasterke wrote:
Tinus wrote:trek je luchtfilter eens een stukje terug. en kijk of het geluid dan weg is.
helpt niet, het komt ook precies uit de cilinder... daar hoor ik het precies het hardst
Je gebruikt toch genoeg olie? dat hij niet begint te schuren ofzo


ik zou als ik van U was de cylinder er eens af halen, ik zou er niet van schrikken dat er een cyrclips uitgesprongen is en je piston asje tegen je cylinderwand ligt te schuren, heb het zelf ook ooit gehad, heb het toen pas ondekt omdat hij minder en minder compresie kreeg, ik had sporen van van 5 mm diep langs weerszijde van mijn cylinder.
ik gebruik 4% olie., en ik heb geen decompressiekabel en krijg hem alleen moeilijk of niet gestart door te duwen, (heb kickstarter) dus compressie is goed normaal. kan dat niet uit de koppeling ofzo komen?
User avatar
killingsnake
-= Camino Addict =-
-= Camino Addict =-
Posts: 3604
Joined: Sat 02 Aug 2008, 15:33
Location: Oost-vlaanderen

Re: kleine vraagjes topic

Post by killingsnake »

Cilindertje demonteren is echt moeilijk hoor :)

Uitlaat los, decompressiekabel hoef jij niet los te maken, de 4 cilinderbouten losmaken en je cilinderkop en cilinder kunnen er zo af, eventueel een licht tikje als ze blijven 'plakken'. Als er iets mis dan ga je toch binnenkort een nieuwe cilinder moeten plaatsen omdat je oude vastloopt :).

Ik vermoed dat er iets van de pakking is losgekomen/stukgegaan en dat hij een beetje valse lucht trekt, en hij daardoor een fluitend geluid maakt.. Als dat het geval is loopt je camino zeer waarschijnlijk veel te arm, dus kan je ons vertellen wat je bougiekleur is?
Trasforma il meglio in 'massimo'
User avatar
MrFasterke
-= Advanced Member =-
-= Advanced Member =-
Posts: 256
Joined: Sun 20 May 2012, 20:29
Location: leopoldsburg

Re: kleine vraagjes topic

Post by MrFasterke »

killingsnake wrote:Cilindertje demonteren is echt moeilijk hoor :)

Uitlaat los, decompressiekabel hoef jij niet los te maken, de 4 cilinderbouten losmaken en je cilinderkop en cilinder kunnen er zo af, eventueel een licht tikje als ze blijven 'plakken'. Als er iets mis dan ga je toch binnenkort een nieuwe cilinder moeten plaatsen omdat je oude vastloopt :).

Ik vermoed dat er iets van de pakking is losgekomen/stukgegaan en dat hij een beetje valse lucht trekt, en hij daardoor een fluitend geluid maakt.. Als dat het geval is loopt je camino zeer waarschijnlijk veel te arm, dus kan je ons vertellen wat je bougiekleur is?
bougiekleur is tussen lichtbruin en koffie met melkkleur in. iets te licht dus.
overmorgen haal ik rap het cilindertje er is af... dan laat ik meer weten, als er iets abnormaal is maak ik wel fotos
depuydtthomas
-= Newbie =-
-= Newbie =-
Posts: 19
Joined: Thu 26 Jan 2012, 16:39
Location: de pinte

Re: kleine vraagjes topic

Post by depuydtthomas »

Hallo,

Ik heb al een tijdje een probleem met mijn camino. Als hij stilstaat zakt hij langzaam aan in toeren en valt hij na ongeveer 20 seconden stil. Ik weet dat je dit probleem normaal moet oplossen door de carburateur uit te kuisen, maar ik heb beide handleidingen die hier op het forum staan al een aantal keer gedaan maar hij valt nog steeds stil.

Het ligt niet aan de rollanti schroef, die is volledig ingedraaid.

Indien het kan helpen: als hij stil staat en aan het zakken is in toeren en als ik dan terug gas geef, valt hij even bijna volledig stil en schiet dan pas in gang.

Ik denk dat het probleem gekomen is net na dat ik mijn luchtfilter vervangen heb (van camino hadden ze niet bij de fietsenmaker, dus heb een voor een wallaro gepakt)

Heeft iemand een idee aan wat dit anders nog kan liggen? of zal het toch gewoon de carburator zijn?

bedankt!
User avatar
standreww
-= Camino Addict =-
-= Camino Addict =-
Posts: 2632
Joined: Fri 26 Aug 2011, 22:40
Location: België

Re: kleine vraagjes topic

Post by standreww »

Als ik de vorm zie van een wallaroo luchtfilter dan denk ik dat het probleem daar wel eens kan zitten.
Ja, dan best maar eens beginnen met een camino luchtfilter te zoeken.

Kleur van de bougie nakijken kan ook altijd wel eens helpen.
Wel pas als je zonder choke een stukje hebt gereden de bougie nakijken.

Of eens een carb instaleren waarvan je zeker bent dat hij goed is. Van een andere goed rijdende camino dus.

Maar eerst toch maar eens opzoek gaan naar een originele luchtfilter.
Last edited by standreww on Thu 11 Apr 2013, 08:11, edited 1 time in total.
geert-jan jonkers
-= Member =-
-= Member =-
Posts: 113
Joined: Mon 09 Apr 2012, 13:43
Location: wechelderzande

Re: kleine vraagjes topic

Post by geert-jan jonkers »

als je choke opzet en als hij dan hoger begint te draaien en stilvalt is carb vuil je kan zelf ook luchtfilter maken met een moesche zo doe ik het toch altijd :D kan je de dikte zelf bepalen
depuydtthomas
-= Newbie =-
-= Newbie =-
Posts: 19
Joined: Thu 26 Jan 2012, 16:39
Location: de pinte

Re: kleine vraagjes topic

Post by depuydtthomas »

Ik heb natuurlijk wel die luchtfilter in de juiste vorm gesneden, maar ik zal eens een camino luchtfilter zoeken.

Als ik de choke opzet gebeurt dat inderdaad, ik zal dan toch maar nog eens de carb uit kuisen als ik de tijd vind.

Bedankt!
User avatar
MrFasterke
-= Advanced Member =-
-= Advanced Member =-
Posts: 256
Joined: Sun 20 May 2012, 20:29
Location: leopoldsburg

Re: kleine vraagjes topic

Post by MrFasterke »

killingsnake wrote:Cilindertje demonteren is echt moeilijk hoor :)

Uitlaat los, decompressiekabel hoef jij niet los te maken, de 4 cilinderbouten losmaken en je cilinderkop en cilinder kunnen er zo af, eventueel een licht tikje als ze blijven 'plakken'. Als er iets mis dan ga je toch binnenkort een nieuwe cilinder moeten plaatsen omdat je oude vastloopt :).

Ik vermoed dat er iets van de pakking is losgekomen/stukgegaan en dat hij een beetje valse lucht trekt, en hij daardoor een fluitend geluid maakt.. Als dat het geval is loopt je camino zeer waarschijnlijk veel te arm, dus kan je ons vertellen wat je bougiekleur is?
ik heb de koppeling is gedemonteerd en terug gemonteerd en het geluid is veeeel minder. Dus waarschijnlijk lag het hieraan, maar ik heb wel niks abnormaal gemerkt bij het demonteren...
User avatar
standreww
-= Camino Addict =-
-= Camino Addict =-
Posts: 2632
Joined: Fri 26 Aug 2011, 22:40
Location: België

Re: kleine vraagjes topic

Post by standreww »

MrFasterke wrote:
killingsnake wrote:Cilindertje demonteren is echt moeilijk hoor :)

Uitlaat los, decompressiekabel hoef jij niet los te maken, de 4 cilinderbouten losmaken en je cilinderkop en cilinder kunnen er zo af, eventueel een licht tikje als ze blijven 'plakken'. Als er iets mis dan ga je toch binnenkort een nieuwe cilinder moeten plaatsen omdat je oude vastloopt :).

Ik vermoed dat er iets van de pakking is losgekomen/stukgegaan en dat hij een beetje valse lucht trekt, en hij daardoor een fluitend geluid maakt.. Als dat het geval is loopt je camino zeer waarschijnlijk veel te arm, dus kan je ons vertellen wat je bougiekleur is?
ik heb de koppeling is gedemonteerd en terug gemonteerd en het geluid is veeeel minder. Dus waarschijnlijk lag het hieraan, maar ik heb wel niks abnormaal gemerkt bij het demonteren...
Met koppeling bedoel je toch cilinder of heb ik het mis?
User avatar
MrFasterke
-= Advanced Member =-
-= Advanced Member =-
Posts: 256
Joined: Sun 20 May 2012, 20:29
Location: leopoldsburg

Re: kleine vraagjes topic

Post by MrFasterke »

standreww wrote:
MrFasterke wrote:
killingsnake wrote:Cilindertje demonteren is echt moeilijk hoor :)

Uitlaat los, decompressiekabel hoef jij niet los te maken, de 4 cilinderbouten losmaken en je cilinderkop en cilinder kunnen er zo af, eventueel een licht tikje als ze blijven 'plakken'. Als er iets mis dan ga je toch binnenkort een nieuwe cilinder moeten plaatsen omdat je oude vastloopt :).

Ik vermoed dat er iets van de pakking is losgekomen/stukgegaan en dat hij een beetje valse lucht trekt, en hij daardoor een fluitend geluid maakt.. Als dat het geval is loopt je camino zeer waarschijnlijk veel te arm, dus kan je ons vertellen wat je bougiekleur is?
ik heb de koppeling is gedemonteerd en terug gemonteerd en het geluid is veeeel minder. Dus waarschijnlijk lag het hieraan, maar ik heb wel niks abnormaal gemerkt bij het demonteren...
Met koppeling bedoel je toch cilinder of heb ik het mis?
neen, koppeling. cilinder heb ik er nog niet afgedaan... nu zie ik pas dak ik eigenlijk iemand verkeerd gequoted heb.. wou dus iemand anders citeren die zei dat het wss aan de cilinder lag. :oops:
User avatar
standreww
-= Camino Addict =-
-= Camino Addict =-
Posts: 2632
Joined: Fri 26 Aug 2011, 22:40
Location: België

Re: kleine vraagjes topic

Post by standreww »

Iem citeren dat het aan de koppeling lag dus.
User avatar
voske
-= Expert Member =-
-= Expert Member =-
Posts: 978
Joined: Mon 16 Apr 2012, 14:03
Location: wichelen city

Re: kleine vraagjes topic

Post by voske »

hallo mannen, zit met 2 vraagjes,
mijn polini lc is voorzien van een 46.40 piston
wat steek ik dan best als sproeier, direct een 80-sproeier of is dit niet vereist?


ik heb 2 achterpouli s liggen, 1tje met een moer vooraan en eentje zonder moer, wat is juist het verschil, heeft iemand een foto van eentje gemonteerd met moermodel?

greeets
project RB blitz
Post Reply