Please disable your adblocker on this website!
The website costs are covered by using ads that are non-intrusive. Please whitelist this domain in your adblocker software or plugin. Thank you.
Schakel alstublieft de adblocker uit!
De kosten van het hosten van de website worden betaald met advertentie-inkomsten. Voeg alstublieft een uitzondering toe voor dit domein in de software of plugin.
Zoveelste afstel-topic
Moderator: -Camino Crew-
Forum rules
Belangrijk: Lees eerst het Algemeen Reglement , het Te Koop & Gezocht Reglement, en de Whitelist zeker niet vergeten !
Belangrijk: Lees eerst het Algemeen Reglement , het Te Koop & Gezocht Reglement, en de Whitelist zeker niet vergeten !
Zoveelste afstel-topic
Ik heb dus een groot probleem. Ik kan mijn carburator niet afstellen. (Zo heb ik het vroeger gedaan: brommer stationair laten draaien, achterwiel van de grond en licht laten draaien, luchtschroef afstellen tot de meeste toeren het wiel draaid, stationair schroef op normaal) maar nu lukt het me niet om de camino stationair te laten draaien, dit is zeer lastig omdat de brommer op een plank gezet moet worden, op de poot komt hij niet van de grond. Hoe ik de stationair schroef ook maar draai, hij blijft stilvallen. Pls help me !
Re: Zoveelste afstel-topic
En ook eerst je camino warm rijden. Dat wil ook wel eens helpen.
En dan door het zilveren schroefje met luchtdruk spuiten.
(natuurlijk eerst zilveren schroefje weghalen)
En dan door het zilveren schroefje met luchtdruk spuiten.
(natuurlijk eerst zilveren schroefje weghalen)
Re: Zoveelste afstel-topic
je moet een draadje van een remkabel knippen en rechter maken
zodat je eens kan priken waar het zilveren vijzje zit
zijn je carter dichtingen ok grtz
zodat je eens kan priken waar het zilveren vijzje zit
zijn je carter dichtingen ok grtz
Re: Zoveelste afstel-topic
Oke de bovenstaande dingen zal ik een proberen. Maar ik zou hem nog eens gewoon stationair willen proberen laten draaien voor ik de bovenstaande zaken probeer. Hoe moet de lucht schroef staan zodat de brommer blijft draaien, eenmaal de stationair schroef goed staat?
Greets
Greets
-
- -= Member =-
- Posts: 113
- Joined: 09 Apr 2012, 13:43
- Location: wechelderzande
Re: Zoveelste afstel-topic
kan zijn dat je gasklepje beetje scheef staat als je dit rechter plooit krijgt hij meer toeren en kan je hem zo proberen aftestellen, kweet niet of het het is maar je kan proberen.
grtjs G-J
grtjs G-J
Re: Zoveelste afstel-topic
oke UPDATE:
De camino wilt nu helemaal niet starten. Ik denk dat ik de afstelling gewoon helemaal verpest heb
. Als ik hem probeer in te lopen hoor ik het "geratel" van de motor wel, maar hij start niet. Soms wel, maar zodra ik stop met lopen, valt hem ook stil. Met de choke aan, start de motor voor 2 seconden en dan valt die ook stil.
Any suggestions wat ik moet doen?
De camino wilt nu helemaal niet starten. Ik denk dat ik de afstelling gewoon helemaal verpest heb

Any suggestions wat ik moet doen?
Re: Zoveelste afstel-topic
UPDATE:
Met de stationair schroef helemaal open start het zelfs niet
Met de stationair schroef helemaal open start het zelfs niet

Re: Zoveelste afstel-topic
beginnen aan het begin
benzinetank proper check
is er benzine in check
nafkraantje proper check
loopt de benzine deftig uit de naftdarm tot aan carbu check
carbu uit elkaar halen ieder opening doorblazen en terug dicht check
zelfs met een lekkende carbu van kan niet erger startte in de week nog een camino van mij
krijgt de bougie benzine?? check
als uw piston geen benzine aanzuigt ja dan gaat hij ook niet aanslaan.
benzinetank proper check
is er benzine in check
nafkraantje proper check
loopt de benzine deftig uit de naftdarm tot aan carbu check
carbu uit elkaar halen ieder opening doorblazen en terug dicht check
zelfs met een lekkende carbu van kan niet erger startte in de week nog een camino van mij

krijgt de bougie benzine?? check
als uw piston geen benzine aanzuigt ja dan gaat hij ook niet aanslaan.
Accellerati Incredibus
Re: Zoveelste afstel-topic
Ok als ik de carburateur nu helemaal proper maak, hoe zal ik aan de afstelling beginnen als de camino niet start? Dan heb ik geen refferentie zeg maar. Of zou hij moeten starten als de carb proper is?
Re: Zoveelste afstel-topic
troost je!! ik wil je niet ontmoedigen maar ik heb jaren ervaring en van het weekend heeft mij ook een camino klein gekregen.
1:begonnen met carburator te reinigen zelfs ultrasoon. nog steeds niet stationair
2: dan stelde ik vast dat er veel speling zat op de krukas. dus lekken langs de krukas barrages
3: volledige motor revisie nieuwe lagers dichtingen en carterpakking. wederom geen stationair
4: nu stel ik wel vast dat hij met de choke op blijft draaien en dat hij reageert op het verdraaien van de luchtstel schroef.
5: andere carburator genomen nog maar eens degelijk gekuist ook weer ultrasoon. probleem niet verholpen
6: schroeven draaier plat midden maat door de werkplaats gegooid!! nog steeds het zelfde probleem
7: twee koffie's en een stuk vlaai gaan eten. resultaat nog steeds geen stationair
8:
gevloekt
9: gaan douchen en dinsdag opnieuw proberen
succes
Camino is een leuke sport maar het kan je ook grijze haren bezorgen.
1:begonnen met carburator te reinigen zelfs ultrasoon. nog steeds niet stationair
2: dan stelde ik vast dat er veel speling zat op de krukas. dus lekken langs de krukas barrages
3: volledige motor revisie nieuwe lagers dichtingen en carterpakking. wederom geen stationair
4: nu stel ik wel vast dat hij met de choke op blijft draaien en dat hij reageert op het verdraaien van de luchtstel schroef.
5: andere carburator genomen nog maar eens degelijk gekuist ook weer ultrasoon. probleem niet verholpen
6: schroeven draaier plat midden maat door de werkplaats gegooid!! nog steeds het zelfde probleem
7: twee koffie's en een stuk vlaai gaan eten. resultaat nog steeds geen stationair
8:







9: gaan douchen en dinsdag opnieuw proberen
succes
Camino is een leuke sport maar het kan je ook grijze haren bezorgen.
2-stroke
Re: Zoveelste afstel-topic
Dat is vreemd. Kweet niet dat ik het zo lang zou vol houdenTinus wrote:troost je!! ik wil je niet ontmoedigen maar ik heb jaren ervaring en van het weekend heeft mij ook een camino klein gekregen.
1:begonnen met carburator te reinigen zelfs ultrasoon. nog steeds niet stationair
2: dan stelde ik vast dat er veel speling zat op de krukas. dus lekken langs de krukas barrages
3: volledige motor revisie nieuwe lagers dichtingen en carterpakking. wederom geen stationair
4: nu stel ik wel vast dat hij met de choke op blijft draaien en dat hij reageert op het verdraaien van de luchtstel schroef.
5: andere carburator genomen nog maar eens degelijk gekuist ook weer ultrasoon. probleem niet verholpen
6: schroeven draaier plat midden maat door de werkplaats gegooid!! nog steeds het zelfde probleem
7: twee koffie's en een stuk vlaai gaan eten. resultaat nog steeds geen stationair
8:![]()
![]()
![]()
gevloekt
![]()
![]()
![]()
9: gaan douchen en dinsdag opnieuw proberen
succes
Camino is een leuke sport maar het kan je ook grijze haren bezorgen.

Ben er zeker van dat je het wel zal vinden!

Misschien ontstekingsprobleem?
Succes nog!
En topicstarter, de carbu is toch wel dikwijls het probleem van dit soort euvels.. daar toch maar mee beginnen..
Met een hamer past ALLES!
Ben's crosser project :
http://www.camino-tuning.be/projecten-f ... 28611.html
Ben's crosser project :
http://www.camino-tuning.be/projecten-f ... 28611.html
- metsinsons
- -= Camino Freak =-
- Posts: 1644
- Joined: 11 Jun 2006, 13:21
- Location: Sint-Katelijne-Waver
Re: Zoveelste afstel-topic
Kijk eerst of je geen carburator hebt waar er een sproeier 100 ofz in zit. maar een sproeier 75(als je originele filter gebruikt)
Dan kuis je dat kanaaltje van de link hierboven heel grondig (heeft mij vele stationair problemen gegeven)
Probeer met de luchtstelschroef half ingedraaid, stationairschroef mag je redelijk veel geven (2toeren terug voor maximaal in)
als hij start, ga je de stationair terugschroeven tot een aannemelijk toerental. dan de luchtstelschroef wat bijregelen tot het toerental wat stijgt.ga dan warmrijden en stel verder fijn af.
lukt dit niet, stel dan de ontsteking eens af
Dan kuis je dat kanaaltje van de link hierboven heel grondig (heeft mij vele stationair problemen gegeven)
Probeer met de luchtstelschroef half ingedraaid, stationairschroef mag je redelijk veel geven (2toeren terug voor maximaal in)
als hij start, ga je de stationair terugschroeven tot een aannemelijk toerental. dan de luchtstelschroef wat bijregelen tot het toerental wat stijgt.ga dan warmrijden en stel verder fijn af.
lukt dit niet, stel dan de ontsteking eens af

╭∩╮(︶︿︶)╭∩╮


Re: Zoveelste afstel-topic
ik heb vannacht wakker gelegen en ik denk dat ik het weet.
als de link hier boven bekijkt moet je de carburator door blazen maar een bepaalde volgorde aanhouden.
tekening 1: enkel sproeier demonteren en dan het stationairkanaal doorblazen
tekening2: luchtstelschroef demonteren. stationairkanaal dichthouden met een vinger en doorblazen langs het sproeier kanaal.
tekening3: nu pas alles demonteren en doorblazen.
Als je meteen alles demonteert ontsnapt de pers lucht over al en gaat niet direct door het stationair kanaal.
dus stap 1 en 2 zijn zeer belangrijk dan doorblaas je puur en alleen het stationair kanaal.
Ik test het vanmiddag en als dat de oplossing is zet ik het in het topic.
als de link hier boven bekijkt moet je de carburator door blazen maar een bepaalde volgorde aanhouden.
tekening 1: enkel sproeier demonteren en dan het stationairkanaal doorblazen
tekening2: luchtstelschroef demonteren. stationairkanaal dichthouden met een vinger en doorblazen langs het sproeier kanaal.
tekening3: nu pas alles demonteren en doorblazen.
Als je meteen alles demonteert ontsnapt de pers lucht over al en gaat niet direct door het stationair kanaal.
dus stap 1 en 2 zijn zeer belangrijk dan doorblaas je puur en alleen het stationair kanaal.
Ik test het vanmiddag en als dat de oplossing is zet ik het in het topic.

2-stroke
Re: Zoveelste afstel-topic
Anders eens ééntje monteren van een rijdende camino. Is wel even meer werk, maar dan ben je zeker dat het een propere carb is.
Heb het ook al gehad met de zwarte. 3 carbs geprobeerd, telkens het zelfde resultaat. Niet op rolantie blijven en niet harder als 40km/u. En maar zoeken.
Toen de carb gemonteerd van de grijze. Hij bleef toen zelfs koud op rolantie en draaide veel mooier.
Die carbkes zijn soms echte krengen!
Heb het ook al gehad met de zwarte. 3 carbs geprobeerd, telkens het zelfde resultaat. Niet op rolantie blijven en niet harder als 40km/u. En maar zoeken.
Toen de carb gemonteerd van de grijze. Hij bleef toen zelfs koud op rolantie en draaide veel mooier.
Die carbkes zijn soms echte krengen!