Please disable your adblocker on this website!
The website costs are covered by using ads that are non-intrusive. Please whitelist this domain in your adblocker software or plugin. Thank you.
Schakel alstublieft de adblocker uit!
De kosten van het hosten van de website worden betaald met advertentie-inkomsten. Voeg alstublieft een uitzondering toe voor dit domein in de software of plugin.
Kennismaking Glassée
Moderator: -Camino Crew-
Forum rules
ALGEMEEN REGLEMENT VOOR DE SITE ! (LEZEN AUB)
ALGEMEEN REGLEMENT VOOR DE SITE ! (LEZEN AUB)
Kennismaking Glassée
Hallo,
ik ben Yannick, 23 jaar, woonachtig te Beerse en al van mn 16 gepassioneerd door oude voertuigen.
Momenteel telt mijn collectie 1 VW kever (1964) en 2 x VW golf MkII (beide 1990).
Momenteel ben ik op zoek naar een brommertje. Hierover binnekort meer
ik ben Yannick, 23 jaar, woonachtig te Beerse en al van mn 16 gepassioneerd door oude voertuigen.
Momenteel telt mijn collectie 1 VW kever (1964) en 2 x VW golf MkII (beide 1990).
Momenteel ben ik op zoek naar een brommertje. Hierover binnekort meer
Re: Kennismaking Glassée
Welkom Yannick! Hier zijn wel meerdere leden die gek zijn van VW en Camino's
Re: Kennismaking Glassée
En kevers. Welkom op ct!
Re: Kennismaking Glassée
In dat geval:
- kadettgsiboy
- -= Camino Addict =-
- Posts: 5211
- Joined: Sun 25 Sep 2005, 17:11
- Location: leopoldsburg
- clio-tuning
- -= Ex moderator =-
- Posts: 17432
- Joined: Thu 08 Jul 2004, 21:09
- Location: Humbeek, Vlaams-Brabant (BE)
Re: Kennismaking Glassée
+1standreww wrote:
Welkom op camino-tuning trouwens!
#20 Project Clio-Tuning: http://www.camino-tuning.be/projecten-f ... 18609.html
Re: Kennismaking Glassée
Bedankt!
Vanavond ga ik kijken naar een Amigo uit 1970.
Wat zijn de punten waar ik op moet letten?
Roest in de naftbak, lekken ed, werking lichten, slag wielen?
Wat zijn de typische kwalen van een Amigo?
Bedankt!
Vanavond ga ik kijken naar een Amigo uit 1970.
Wat zijn de punten waar ik op moet letten?
Roest in de naftbak, lekken ed, werking lichten, slag wielen?
Wat zijn de typische kwalen van een Amigo?
Bedankt!
Re: Kennismaking Glassée
Speling op de achteras. Dan kan je het wiel bewegen in een richting dat het niet moet.
Links en rechts dus. Kan wel weer geregeld worden, als er geen bolletjes kwijt zijn. Ipv kogellagers worden losse bolletjes gebruikt. Als er teveel speling zit op het achterwiel, willen die bolletjes nog al eens verloren gegaan zijn.
Kurt Camps hier op ct verkoopt deze nog wel.
Dat hij volledig is, want goede wisselstukken zijn moeilijk te vinden.
Achterlicht bv, is bijna niet meer nieuw te vinden. En als je het vond kost het stukken van mensen.
+ als er nog één ophangt, kijk dan of het mooi aansluit. Meestal breekt het bevestigingsgaatje wat af, en sluit het niet mooi meer aan.
Kijk of de voetkap nergens gescheurd is, want daar durven ze ook al wat voor vragen.
(meestal aan de bevestiging van het benzine kraantje, daar zit de scheur)
Papieren zijn meestal nodig bij één met een bloklicht waar de kilometer teller in verwerkt zit. Is dan van na '74.
Als het voorlicht en km teller gescheiden zijn, is het een ouder type. Geen papieren nodig dan. Kan zo verzekerd worden.
Hoe de verzekeringsagent dit weet van welk jaartal hij is, geen idee. Dus je kan het er altijd op wagen.
Best proberen te starten zonder choke. Anders word de bougie direct zwart, en start hij niet meer.
Bougie proper maken helpt dan. Dus msch sleutel meenemen. Is een kleinere maat als die van camino.
Kijken of er een gereedschapsbakje onder de zadel hangt. Kans is zeer klein. Word onder de zadel op zijn plaats gehouden met behulp van een metalen ding in een U-vorm geplooid. En die is met de tijd meestal ook verloren gegaan.
Olie nakijken. Er zit onder-tegen de rechtervoetkap in het karter een plug.
Op die plug onderaan als je ze los hebt zie je een lijntje staan. Ongeveer een halve cm á cm van de onderkant van de staaf, tot daar moet de olie komen. En je meet het olie pijl, zonder de staaf er in te schroeven. Dus losdraaien, afvegen, en terug steken zonder vast te draaien.
Als het zadel in goede staat is, is ook een pluspunt, want daar durven ze ook al heel veel geld voor vragen.
Kijken of het achterwiel nog mooi van de grond komt als hij op zijn poot staat.
De gaatjes van het frame, waar de poot op bevestigd zit, willen met de tijd nog al eens ovaal geworden zijn.
Dan komt de poot te veel naar voren, en komt het achterwiel niet meer van de grond.
Dit hebben ze bijna allemaal.
Als er 2 kleine gaatjes zitten aan de zijkant achteraan in de uitlaat. Ongeveer een halve cm van het einde dan is het een originele uitlaat.
Deze rijd iets beter als de aftermarket Luhao uitlaat. + punt dus als het een originele is in goede staat.
Dichtingen checken op lekken. Word carb van buiten vochtig? Tussen cilinder ook checken of als je probeerd te starten je geen wolkje ziet.
Bij Kurt Camps kan je dichtingen bestellen. Carb revisie rubbertjes zijn zeker nodig.
Onderaan in de carb zit ook een rubbertje dat de sproeier op zijn plaats houd. Dat ook zeker vervangen als hij beroerd loopt.
Links en rechts dus. Kan wel weer geregeld worden, als er geen bolletjes kwijt zijn. Ipv kogellagers worden losse bolletjes gebruikt. Als er teveel speling zit op het achterwiel, willen die bolletjes nog al eens verloren gegaan zijn.
Kurt Camps hier op ct verkoopt deze nog wel.
Dat hij volledig is, want goede wisselstukken zijn moeilijk te vinden.
Achterlicht bv, is bijna niet meer nieuw te vinden. En als je het vond kost het stukken van mensen.
+ als er nog één ophangt, kijk dan of het mooi aansluit. Meestal breekt het bevestigingsgaatje wat af, en sluit het niet mooi meer aan.
Kijk of de voetkap nergens gescheurd is, want daar durven ze ook al wat voor vragen.
(meestal aan de bevestiging van het benzine kraantje, daar zit de scheur)
Papieren zijn meestal nodig bij één met een bloklicht waar de kilometer teller in verwerkt zit. Is dan van na '74.
Als het voorlicht en km teller gescheiden zijn, is het een ouder type. Geen papieren nodig dan. Kan zo verzekerd worden.
Hoe de verzekeringsagent dit weet van welk jaartal hij is, geen idee. Dus je kan het er altijd op wagen.
Best proberen te starten zonder choke. Anders word de bougie direct zwart, en start hij niet meer.
Bougie proper maken helpt dan. Dus msch sleutel meenemen. Is een kleinere maat als die van camino.
Kijken of er een gereedschapsbakje onder de zadel hangt. Kans is zeer klein. Word onder de zadel op zijn plaats gehouden met behulp van een metalen ding in een U-vorm geplooid. En die is met de tijd meestal ook verloren gegaan.
Olie nakijken. Er zit onder-tegen de rechtervoetkap in het karter een plug.
Op die plug onderaan als je ze los hebt zie je een lijntje staan. Ongeveer een halve cm á cm van de onderkant van de staaf, tot daar moet de olie komen. En je meet het olie pijl, zonder de staaf er in te schroeven. Dus losdraaien, afvegen, en terug steken zonder vast te draaien.
Als het zadel in goede staat is, is ook een pluspunt, want daar durven ze ook al heel veel geld voor vragen.
Kijken of het achterwiel nog mooi van de grond komt als hij op zijn poot staat.
De gaatjes van het frame, waar de poot op bevestigd zit, willen met de tijd nog al eens ovaal geworden zijn.
Dan komt de poot te veel naar voren, en komt het achterwiel niet meer van de grond.
Dit hebben ze bijna allemaal.
Als er 2 kleine gaatjes zitten aan de zijkant achteraan in de uitlaat. Ongeveer een halve cm van het einde dan is het een originele uitlaat.
Deze rijd iets beter als de aftermarket Luhao uitlaat. + punt dus als het een originele is in goede staat.
Dichtingen checken op lekken. Word carb van buiten vochtig? Tussen cilinder ook checken of als je probeerd te starten je geen wolkje ziet.
Bij Kurt Camps kan je dichtingen bestellen. Carb revisie rubbertjes zijn zeker nodig.
Onderaan in de carb zit ook een rubbertje dat de sproeier op zijn plaats houd. Dat ook zeker vervangen als hij beroerd loopt.
Re: Kennismaking Glassée
Bedankt standreww!
Amigo is een feit en staat nu gestald naast de VW's
Weldra zal ik een project openen
Amigo is een feit en staat nu gestald naast de VW's
Weldra zal ik een project openen
Re: Kennismaking Glassée
Ben benieuwd! Foto's maken en posten die handel!!