originele P3 cilinder, maar die ging altijd goed, het was het potteke wat eronder zat dat tegenhield. Ik ga de carbu nog eens goed poetsen en opnieuw afstellenTinus wrote:welke cilinder??
is je cilinder niet aan het vastlopen?
je hebt een nieuwe uitlaat gestoken en heeft veel meer vermogen plots, je moet het vergelijken dat een opa van 60 nu de 100m in 5sec wil lopen. je mag er op rekenen dat er iets mis gaat.
draai je luchtstel schroef eens een kwartje naar links.
Please disable your adblocker on this website!
The website costs are covered by using ads that are non-intrusive. Please whitelist this domain in your adblocker software or plugin. Thank you.
Schakel alstublieft de adblocker uit!
De kosten van het hosten van de website worden betaald met advertentie-inkomsten. Voeg alstublieft een uitzondering toe voor dit domein in de software of plugin.
hulp nodig met uitlaat (dringend)
Moderator: -Camino Crew-
Forum rules
Belangrijk: Lees eerst het Algemeen Reglement , het Te Koop & Gezocht Reglement, en de Whitelist zeker niet vergeten !
Belangrijk: Lees eerst het Algemeen Reglement , het Te Koop & Gezocht Reglement, en de Whitelist zeker niet vergeten !
Re: hulp nodig met uitlaat (dringend)
- borgharen
- -= Camino Freak =-
- Posts: 1971
- Joined: Sat 26 Jan 2008, 15:01
- Location: Maastricht-Limburg
Re: hulp nodig met uitlaat (dringend)
succes! Zal wel goedkomen als cabu gekuist is.
Re: hulp nodig met uitlaat (dringend)
ja ik ga nu de carbu eens uitkuisen en opnieuw afstellen. Bedankt voor de tips allemaal!
Re: hulp nodig met uitlaat (dringend)
hoeveel km met cilinder?
een vaak voorkomend probleem en veel over het hoofd gezien is een geroet gevuilde uitlaat-poort
soms is het gat zelfs de helft verstopt dan de oorspronkelijke diameter...
hij blijft mooi draaien zeg je dan gaat ie niet vuil zijn volgens mij
maar het is altijd goed en voor de zekerheid de carbu poetsen...
door roet in de uitlaat-poort zijn prestaties ook minder...het kan
een vaak voorkomend probleem en veel over het hoofd gezien is een geroet gevuilde uitlaat-poort
soms is het gat zelfs de helft verstopt dan de oorspronkelijke diameter...
hij blijft mooi draaien zeg je dan gaat ie niet vuil zijn volgens mij
maar het is altijd goed en voor de zekerheid de carbu poetsen...
door roet in de uitlaat-poort zijn prestaties ook minder...het kan
Re: hulp nodig met uitlaat (dringend)
heb de uitlaatpoort gepoetst toen dat ik de uitlaat eronder stakvario@max wrote:hoeveel km met cilinder?
een vaak voorkomend probleem en veel over het hoofd gezien is een geroet gevuilde uitlaat-poort
soms is het gat zelfs de helft verstopt dan de oorspronkelijke diameter...
hij blijft mooi draaien zeg je dan gaat ie niet vuil zijn volgens mij
maar het is altijd goed en voor de zekerheid de carbu poetsen...
door roet in de uitlaat-poort zijn prestaties ook minder...het kan
volgens mij ligt het probleem in de carbu, die ga ik er in't weekend dan eens onderuit halen
Re: hulp nodig met uitlaat (dringend)
een camino spreekt geen mensentaal die effe zou zeggen he kijk eens naar mijn carburator...
een camino geeft het probleem aan in camino-taal...bv. je hoort dat hij pruttelt (overslaat) dat is ontsteking of
als hij vuiltje heeft is het slechte rolentie of geen topsnelheid halen ,,alleen op shoke kunnen rijden...
je kan er heel veel uit opmaken als je goed luisterd en erop let wat het allemaal kan zijn...
een motor liegt niet, die vraagt enkel de optimale afstelling, en ja dat kan effe zoeken wezen...
een camino geeft het probleem aan in camino-taal...bv. je hoort dat hij pruttelt (overslaat) dat is ontsteking of
als hij vuiltje heeft is het slechte rolentie of geen topsnelheid halen ,,alleen op shoke kunnen rijden...
je kan er heel veel uit opmaken als je goed luisterd en erop let wat het allemaal kan zijn...
een motor liegt niet, die vraagt enkel de optimale afstelling, en ja dat kan effe zoeken wezen...
- borgharen
- -= Camino Freak =-
- Posts: 1971
- Joined: Sat 26 Jan 2008, 15:01
- Location: Maastricht-Limburg
Re: hulp nodig met uitlaat (dringend)
bestaat er al een Camino-fluisteraar.
- clio-tuning
- -= Ex moderator =-
- Posts: 17432
- Joined: Thu 08 Jul 2004, 21:09
- Location: Humbeek, Vlaams-Brabant (BE)
Re: hulp nodig met uitlaat (dringend)
Heb je de uitlaatpoort gekuist als de cilinder nog gemonteerd zat? Dan is de kans ook groot dat er roetdeeltjes naar binnen gaan en dat gaat voor krassen zorgen...Wouttt wrote:heb de uitlaatpoort gepoetst toen dat ik de uitlaat eronder stakvario@max wrote:hoeveel km met cilinder?
een vaak voorkomend probleem en veel over het hoofd gezien is een geroet gevuilde uitlaat-poort
soms is het gat zelfs de helft verstopt dan de oorspronkelijke diameter...
hij blijft mooi draaien zeg je dan gaat ie niet vuil zijn volgens mij
maar het is altijd goed en voor de zekerheid de carbu poetsen...
door roet in de uitlaat-poort zijn prestaties ook minder...het kan
volgens mij ligt het probleem in de carbu, die ga ik er in't weekend dan eens onderuit halen
#20 Project Clio-Tuning: http://www.camino-tuning.be/projecten-f ... 18609.html
Re: hulp nodig met uitlaat (dringend)
Dat dacht ik ook direct..clio-tuning wrote: Heb je de uitlaatpoort gekuist als de cilinder nog gemonteerd zat? Dan is de kans ook groot dat er roetdeeltjes naar binnen gaan en dat gaat voor krassen zorgen...
Met een hamer past ALLES!
Ben's crosser project :
http://www.camino-tuning.be/projecten-f ... 28611.html
Ben's crosser project :
http://www.camino-tuning.be/projecten-f ... 28611.html
Re: hulp nodig met uitlaat (dringend)
Wouttt wrote:ja ik ga nu de carbu eens uitkuisen en opnieuw afstellen. Bedankt voor de tips allemaal!
een veel voorkomend probleem is dat mensen niet meer ANTWOORDEN,
nadat iedereen hier maar hulp en oplossingen zitten te typen
laat het ons weten wat je doet en zeg ook als uw probleem hersteld is
Accellerati Incredibus
Re: hulp nodig met uitlaat (dringend)
Ik ga vandaag of morgen de carburateur afhalen en helemaal poetsen, zal daarna laten weten als het heeft geholpenNicogsi wrote:Wouttt wrote:ja ik ga nu de carbu eens uitkuisen en opnieuw afstellen. Bedankt voor de tips allemaal!
een veel voorkomend probleem is dat mensen niet meer ANTWOORDEN,
nadat iedereen hier maar hulp en oplossingen zitten te typen
laat het ons weten wat je doet en zeg ook als uw probleem hersteld is
Re: hulp nodig met uitlaat (dringend)
de zuiger zat helemaal in de cilinder op dat moment dus er kon niets in de cilinder, heb toen met een speciaal middel in de uitlaatpoort gespoten en er eens met perslucht in geblazen. ik ga zodra ik nieuwe pakkingen heb er een nieuwe cilinder onder stekenclio-tuning wrote:Heb je de uitlaatpoort gekuist als de cilinder nog gemonteerd zat? Dan is de kans ook groot dat er roetdeeltjes naar binnen gaan en dat gaat voor krassen zorgen...Wouttt wrote:heb de uitlaatpoort gepoetst toen dat ik de uitlaat eronder stakvario@max wrote:hoeveel km met cilinder?
een vaak voorkomend probleem en veel over het hoofd gezien is een geroet gevuilde uitlaat-poort
soms is het gat zelfs de helft verstopt dan de oorspronkelijke diameter...
hij blijft mooi draaien zeg je dan gaat ie niet vuil zijn volgens mij
maar het is altijd goed en voor de zekerheid de carbu poetsen...
door roet in de uitlaat-poort zijn prestaties ook minder...het kan
volgens mij ligt het probleem in de carbu, die ga ik er in't weekend dan eens onderuit halen
Re: hulp nodig met uitlaat (dringend)
Vandaag heb ik de carburateur er onder uitgehaald en heb ik hem vervangen door eentje die ik nog had liggen in betere staat.
Nadat alles was aangesloten zag ik dat het benzine kraantje nog dicht was en ja, toen ik het opendraaide lekte de carbu. Na een beetje prutsen was het lekken gedaan en sindsdien rijdt hij beter.
Hij trekt goed op en gaat nu een 55-56km/u gemeten via satelliet
Bedankt voor de hulp!
Nadat alles was aangesloten zag ik dat het benzine kraantje nog dicht was en ja, toen ik het opendraaide lekte de carbu. Na een beetje prutsen was het lekken gedaan en sindsdien rijdt hij beter.
Hij trekt goed op en gaat nu een 55-56km/u gemeten via satelliet
Bedankt voor de hulp!
- clio-tuning
- -= Ex moderator =-
- Posts: 17432
- Joined: Thu 08 Jul 2004, 21:09
- Location: Humbeek, Vlaams-Brabant (BE)
Re: hulp nodig met uitlaat (dringend)
Nooit de uitlaatpoort kuisen als de cilinder nog gemonteerd is!Wouttt wrote:de zuiger zat helemaal in de cilinder op dat moment dus er kon niets in de cilinder, heb toen met een speciaal middel in de uitlaatpoort gespoten en er eens met perslucht in geblazen. ik ga zodra ik nieuwe pakkingen heb er een nieuwe cilinder onder steken
Ook niet als je er daarna met een product en perslucht in zit om "proper" te maken, dat krijg je op die manier nooit 100% zuiver!
#20 Project Clio-Tuning: http://www.camino-tuning.be/projecten-f ... 18609.html