Please disable your adblocker on this website!
The website costs are covered by using ads that are non-intrusive. Please whitelist this domain in your adblocker software or plugin. Thank you.

Schakel alstublieft de adblocker uit!
De kosten van het hosten van de website worden betaald met advertentie-inkomsten. Voeg alstublieft een uitzondering toe voor dit domein in de software of plugin.

cilinderkop 65cc malossi

Je Honda Camino PA50 opzetten en in orde brengen.

Moderator: -Camino Crew-

Forum rules
Belangrijk: Lees eerst het Algemeen Reglement , het Te Koop & Gezocht Reglement, en de Whitelist zeker niet vergeten !
User avatar
killingsnake
-= Camino Addict =-
-= Camino Addict =-
Posts: 3604
Joined: Sat 02 Aug 2008, 15:33
Location: Oost-vlaanderen

Re: cilinderkop 65cc malossi

Post by killingsnake »

ben999 wrote:Ik heb het een honda dealer eens met een dremel zien doen, :lol: , ook geen exacte wetenschap, maar zoals je zegt, voor opstraat steekt het allemaal zo nipt niet..
Met de dremel :d Djezes :lol:
Trasforma il meglio in 'massimo'
User avatar
ben999
-= Expert Member =-
-= Expert Member =-
Posts: 918
Joined: Fri 03 Jun 2011, 23:21
Location: Westmeerbeek

Re: cilinderkop 65cc malossi

Post by ben999 »

vario@max wrote:wil nie moeilijk doen ,ma hoe meer compressie hoe sneller de piston z'n werk kan verrichten en des te meer ''kracht massa'' er aanwezig is
De waarde van de compressie heeft niks met de snelheid van de zuiger te maken hoor... Onze leraar heeft het dit lesjaar een 100 maal gezegd, een motor draait niet stuk van gaskrachten, wel door de massakrachten die optreden..

En meer compressie = meer efficiëntere ontbranding = minder verbruik ... Denk u maar eens een heel heel lage compressie verhouding in, dat gaat pas slurpen :)
Met een hamer past ALLES!

Ben's crosser project :
http://www.camino-tuning.be/projecten-f ... 28611.html
User avatar
metsinsons
-= Camino Freak =-
-= Camino Freak =-
Posts: 1644
Joined: Sun 11 Jun 2006, 13:21
Location: Sint-Katelijne-Waver

Re: cilinderkop 65cc malossi

Post by metsinsons »

Als uw compressieverhouding te hoog word, octaanverhogende middelen of benzine met hoger octaangehalte tegen het pingelen :wink:
╭∩╮(︶︿︶)╭∩╮
Image
User avatar
YaMaGa
-= Camino Freak =-
-= Camino Freak =-
Posts: 1293
Joined: Tue 31 Jan 2012, 11:06
Location: Brakel(oost-Vl.) en 10% oudenburg(west-Vl.)

Re: cilinderkop 65cc malossi

Post by YaMaGa »

kun je daar ns wat meer info over geven metsinsons? :d
Camino <33 FOR EVER !! Tuned or not :D
User avatar
TimB.
-= Member =-
-= Member =-
Posts: 121
Joined: Sun 26 Aug 2012, 09:11
Location: Herne
Contact:

Re: cilinderkop 65cc malossi

Post by TimB. »

Het octaangehalte in de getankte benzine zegt welke maximum compressieverhouding deze aankan.
aan de pomp heb je 95 en 98 oct. Als je gas (in dit geval lucht/brandstofmengsel) samenperst zal dat verhitten (voorbeeld een fietspomp wordt warm als je een band oppompt). 95 oct. zal dus sneller vanzichzelf ontbranden zonder vonk van de bougie dan 98 oct. Hoe hoger het octaangehalte des te minder gevaar voor zelfontbranding.
Pingelen is het zelfde als dieselen omdat een dieselmotor door hogere compressie eigenlijk dus een pingelmotor is :) en geen bougie nodig heeft.

op men projectje staat een 65cc polini (Honda scoot) cilinderkop. Met de compressie dat hem heeft ga ik zeker geen 95 oct moeten tanken en zoals hier reeds gezegd geen decompressiehendel meer. In gang lopen is HééL goed voor de conditie :rofl:

Hopelijk heb je iets aan de uitleg
en vriendelijke groet
Tim
al is de mino nog zo snel... de smurfen vinden hem wel :)
User avatar
metsinsons
-= Camino Freak =-
-= Camino Freak =-
Posts: 1644
Joined: Sun 11 Jun 2006, 13:21
Location: Sint-Katelijne-Waver

Re: cilinderkop 65cc malossi

Post by metsinsons »

Vind ge veel over opt internet,

Wa ik ervan versta is, hoe hoger het octaangehalte, hoe hoger de zelfontbrandingstemperatuur.
Dus hoe hoger deze zelfontbrandingstemperatuur, hoe warmer het mengsel mag zijn eer het ongecontroleerd gaat zelf ontbranden.

Hoe meer compressie: hoe warmer het mengsel gaat worden. (kijk maar naar de gaswetten)
Hoe meer compressie: hoe meer potentiële energie het mengsel bevat.

Dus een hogere compressie geeft meer vermogen af maar er moet rekening gehouden worden met het soort brandstof.

n.b.

Ook een te arm mengsel geeft een warmere ontbranding, hierdoor kan de cilinder zeer warm van worden en vast lopen.
Dit in combinatie met een hoge compressie met bvb kleine cilinderkop, zal voor pingelen zorgen.
╭∩╮(︶︿︶)╭∩╮
Image
User avatar
metsinsons
-= Camino Freak =-
-= Camino Freak =-
Posts: 1644
Joined: Sun 11 Jun 2006, 13:21
Location: Sint-Katelijne-Waver

Re: cilinderkop 65cc malossi

Post by metsinsons »

TimB. wrote:Het octaangehalte in de getankte benzine zegt welke maximum compressieverhouding deze aankan.
aan de pomp heb je 95 en 98 oct. Als je gas (in dit geval lucht/brandstofmengsel) samenperst zal dat verhitten (voorbeeld een fietspomp wordt warm als je een band oppompt). 95 oct. zal dus sneller vanzichzelf ontbranden zonder vonk van de bougie dan 98 oct. Hoe hoger het octaangehalte des te minder gevaar voor zelfontbranding.
Pingelen is het zelfde als dieselen omdat een dieselmotor door hogere compressie eigenlijk dus een pingelmotor is :) en geen bougie nodig heeft.

op men projectje staat een 65cc polini (Honda scoot) cilinderkop. Met de compressie dat hem heeft ga ik zeker geen 95 oct moeten tanken en zoals hier reeds gezegd geen decompressiehendel meer. In gang lopen is HééL goed voor de conditie :rofl:

Hopelijk heb je iets aan de uitleg
en vriendelijke groet
Tim
Je was me net voor :d
Ik tank gewoon 95 met polini lc, malossi ac, polini ac, zeta,... met gevlakte kop,
Nog nooit weten pingelen hoor :wink:
Enja hoge compressie, het lukte niet meer op de startschoenen :d
╭∩╮(︶︿︶)╭∩╮
Image
vario@max

Re: cilinderkop 65cc malossi

Post by vario@max »

wat leg ik uit ? hoe meer compressie hoe beter...des te minder compressie des te slechter voor het geheel...
hoeveel compressie denkt ge dat ne formule 1 motor maakt ? en vliegt toch ook niet kapot als het geheel perfect afgesteld is...verslijt is normaal...allemaal zever in pakskes van sommige hier...
hoe meer compressie hoe beter, heb nix gezegt van gaskrachten,daar is een motor voor gemaakt,om te presteren... :wink:
d-HuNtEd_1
-= Expert Member =-
-= Expert Member =-
Posts: 597
Joined: Wed 10 Feb 2010, 20:45
Location: Turnhout
Contact:

Re: cilinderkop 65cc malossi

Post by d-HuNtEd_1 »

Moi heeft een 65cc fast arrow kop in zijn bezit :-D
don't try to argue with idiots, they will bring you down to their level and beat you with experience
User avatar
TimB.
-= Member =-
-= Member =-
Posts: 121
Joined: Sun 26 Aug 2012, 09:11
Location: Herne
Contact:

Re: cilinderkop 65cc malossi

Post by TimB. »

@ metsinson,

sorry zenne dees wist ik nog van op school;)

Verder
Harder duwen en startschoentjes op tijd even schuren
(of wa harder trainen :twisted: ) zou het kunnen dat de bijgevoegde olie het octaangehalte ook nog verhoogd?

@ vario@max en d-HuNtEd_1 geen ruzie maken hé :kiss:

BTW intersant topic

Greetz Tim
al is de mino nog zo snel... de smurfen vinden hem wel :)
caminozeikerd
-= Member =-
-= Member =-
Posts: 98
Joined: Wed 15 Jun 2011, 22:44
Location: Vlaanderen

Re: cilinderkop 65cc malossi

Post by caminozeikerd »

het is octaangetal en niet octaangehalte
en de olie kan er invloed op hebben
Ik gebruik altijd 98 en in mijn racer met een compressieverhouding van 16 op 1 racingfuel 118 octaan met lood.

En voor u Malossi 65 heb je geen 65 cc kop nodig, u Malossi heeft wel een bolle zuiger, dus genoeg voetpakkingen gebruiken zodat je zuiger de cilinderkop niet raakt
Last edited by caminozeikerd on Thu 27 Jun 2013, 20:32, edited 1 time in total.
User avatar
metsinsons
-= Camino Freak =-
-= Camino Freak =-
Posts: 1644
Joined: Sun 11 Jun 2006, 13:21
Location: Sint-Katelijne-Waver

Re: cilinderkop 65cc malossi

Post by metsinsons »

TimB. wrote:@ metsinson,

sorry zenne dees wist ik nog van op school;)

Verder
Harder duwen en startschoentjes op tijd even schuren
(of wa harder trainen :twisted: ) zou het kunnen dat de bijgevoegde olie het octaangehalte ook nog verhoogd?

@ vario@max en d-HuNtEd_1 geen ruzie maken hé :kiss:

BTW intersant topic

Greetz Tim
Haha harder trainen :lol: :P
Gaat niet door de overbrenging bij mij, veel te zwaar. Dus kickstarter
En in de olie zitten geen octaanverhogende middelen
╭∩╮(︶︿︶)╭∩╮
Image
User avatar
ben999
-= Expert Member =-
-= Expert Member =-
Posts: 918
Joined: Fri 03 Jun 2011, 23:21
Location: Westmeerbeek

Re: cilinderkop 65cc malossi

Post by ben999 »

caminozeikerd wrote:het is octaangetal en niet octaangehalte
Inderdaad, benzine bevat zelfs geen octaan.

*Mod Edit*
Met een hamer past ALLES!

Ben's crosser project :
http://www.camino-tuning.be/projecten-f ... 28611.html
User avatar
TimB.
-= Member =-
-= Member =-
Posts: 121
Joined: Sun 26 Aug 2012, 09:11
Location: Herne
Contact:

Re: cilinderkop 65cc malossi

Post by TimB. »

Allez het is octaangetal (ge snapte wel wa ik bedoelde hé) :oops:

Greetz Tim.
al is de mino nog zo snel... de smurfen vinden hem wel :)
User avatar
killingsnake
-= Camino Addict =-
-= Camino Addict =-
Posts: 3604
Joined: Sat 02 Aug 2008, 15:33
Location: Oost-vlaanderen

Re: cilinderkop 65cc malossi

Post by killingsnake »

Topic cleaned.. Aub jongens, houd het een beetje proper, ik houd ook wat van een beetje discussie maar gelieve het proper/volwassen te houden.
vario@max wrote:wat leg ik uit ? hoe meer compressie hoe beter...des te minder compressie des te slechter voor het geheel...
hoeveel compressie denkt ge dat ne formule 1 motor maakt ? en vliegt toch ook niet kapot als het geheel perfect afgesteld is...verslijt is normaal...allemaal zever in pakskes van sommige hier...
hoe meer compressie hoe beter, heb nix gezegt van gaskrachten,daar is een motor voor gemaakt,om te presteren... :wink:
Compressieverhouding van een F1 motor ga je niet vinden, althans niet meer van moderne motoren. Wordt allemaal geheim gehouden.

Ja natuurlijk, hoe meer compressie hoe beter, maar er is een bepaalde limiet waar men niet over kan.

Ik leg het nogmaals uit. Wanneer een motor zijn compressieslag uitvoert, wordt het volume van de verbrandingskamer kleiner (feitelijke compressie). Een natuurkundige wet (gaswet, http://nl.wikipedia.org/wiki/Algemene_gaswet" onclick="window.open(this.href);return false;) stelt dat daarmee de druk verhoogt, en ook de temperatuur.
Elk materiaal heeft een zogenaamde zelfontbrandingstemperatuur, eenmaal als die bereikt is, hoeft er geen vuur/ontsteking aan te pas te komen om de stof te doen ontbranden (http://nl.wikipedia.org/wiki/Zelfontbra ... echniek%29" onclick="window.open(this.href);return false;). Als de compressie te hoog wordt, zal de temperatuur zo oplopen dat het mengsel uit zichzelf ontbrand (zie vorige link). Daardoor gaat de motor pingelen (te vroeg ontsteken, waardoor je (te hoge) druk krijgt op de zuiger terwijl die nog aan het compresseren is. Dit geeft een kloppend geluid en dit verschijnsel, pingelen, wordt dus ook kloppen genoemd. (http://nl.wikipedia.org/wiki/Pingelen" onclick="window.open(this.href);return false;)
Het klopgevaar is trouwens de belangrijkste beperkende factor voor de compressieverhouding.
Het moment wanneer dit gebeurd, hangt af van het octaangetal (dank om dat even uit te klaren, octaangehalte is idd foutief (http://nl.wikipedia.org/wiki/Octaangetal" onclick="window.open(this.href);return false;)

Lees dit allemaal gerust even door, als iemand vind dat ik fouten vertel hoor ik het graag ;)
Trasforma il meglio in 'massimo'
Locked