Onze eerste test met een bijna volledige setup. In dit filmpje wel nog zonder HPI ontsteking en een verkeerde sproeier, waardoor hij pakken beter reed op pakweg 85% gas geven dan 'vol gas' te gaan....
Meer filmpjes van de volledig afgewerkte CrossCamino volgen nog!
[youtube][/youtube]
Please disable your adblocker on this website!
The website costs are covered by using ads that are non-intrusive. Please whitelist this domain in your adblocker software or plugin. Thank you.
Schakel alstublieft de adblocker uit!
De kosten van het hosten van de website worden betaald met advertentie-inkomsten. Voeg alstublieft een uitzondering toe voor dit domein in de software of plugin.
Grotentaas's CrossCamino 2013: Eerste testrit
Moderator: -Camino Crew-
Forum rules
Belangrijk: Lees eerst het Algemeen Reglement , het Te Koop & Gezocht Reglement, en de Whitelist zeker niet vergeten !
Belangrijk: Lees eerst het Algemeen Reglement , het Te Koop & Gezocht Reglement, en de Whitelist zeker niet vergeten !
- GrotenTaas
- -= Newbie =-
- Posts: 12
- Joined: Wed 19 Sep 2012, 03:54
- Location: Melle-City
Re: Grotentaas's CrossCamino 2013: Eerste testrit
ziet er al goed uit
Re: Grotentaas's CrossCamino 2013: Eerste testrit
Tof! Wat is de setup?
Projecten tot heden:
Retro-Camino;
Zwart-witte (Fantasy) Funny (elektrische starter);
Samengesteld project;
PA50 Custom(chopper);
Custom Crosser;
Custom Racer;
en de Remake van Crosser, maar dan wat beter
Retro-Camino;
Zwart-witte (Fantasy) Funny (elektrische starter);
Samengesteld project;
PA50 Custom(chopper);
Custom Crosser;
Custom Racer;
en de Remake van Crosser, maar dan wat beter
- GrotenTaas
- -= Newbie =-
- Posts: 12
- Joined: Wed 19 Sep 2012, 03:54
- Location: Melle-City
Re: Grotentaas's CrossCamino 2013: Eerste testrit
De setup was toen: Ori. 50cc P3 cilinder met bijgewerkte uitlaatpoort, 21mm Dell'Orto carbu, bijgewerkt Malossi spruitstuk (binnenin bijgeschuurd en gepolijst), TwinAir doubble-layer cross-luchtfilter, 'custom' Proma circuit uitlaatbocht, voor camino, maar met een Proma demper van een honda MT5, MTX, etc... erop gelast omdat deze beter presteert dan de kleine demper die er standaard opzit. Gewichtjes waren toen 3,2g / stuk (6 stuks, dus 19,2g in totaal), een EBR voorvork (lang type), een setje balhoofdlagers (want om een EBR voorvork op een camino te monteren moet je het ori. balhoofd ongeveer 1,5cm 'verkorten' - lees: afzagen, bijslijpen en balhoofdje erin persen...), nieuwe 300mm achterveren en een BZS cross-stuur.
Kort na dit filmpje heeft de originele ontsteking er de brui aan gegeven en hebben we er een HPI raceontsteking op gemonteerd. Na een 10-tal sproeiers getest te hebben zijn we uiteindelijk uitgekomen op maatje 96 waardoor we de gashendel i.p.v. +/- 85% eindelijk volledig open konden draaien zonder sputteren!
Kort na dit filmpje heeft de originele ontsteking er de brui aan gegeven en hebben we er een HPI raceontsteking op gemonteerd. Na een 10-tal sproeiers getest te hebben zijn we uiteindelijk uitgekomen op maatje 96 waardoor we de gashendel i.p.v. +/- 85% eindelijk volledig open konden draaien zonder sputteren!