Please disable your adblocker on this website!
The website costs are covered by using ads that are non-intrusive. Please whitelist this domain in your adblocker software or plugin. Thank you.

Schakel alstublieft de adblocker uit!
De kosten van het hosten van de website worden betaald met advertentie-inkomsten. Voeg alstublieft een uitzondering toe voor dit domein in de software of plugin.

stilvallen na warmrijden

Je Honda Camino PA50 opzetten en in orde brengen.

Moderator: -Camino Crew-

Forum rules
Belangrijk: Lees eerst het Algemeen Reglement , het Te Koop & Gezocht Reglement, en de Whitelist zeker niet vergeten !
Post Reply
thi
-= Member =-
-= Member =-
Posts: 48
Joined: Mon 01 Jun 2009, 16:52
Location: zulte

stilvallen na warmrijden

Post by thi »

beste CT leden ,
mijn broer zit al een tijdje met het volgende probleem:
wanneer de camino koud heeft start deze perfect , rijd en heeft goeie rolantie . als je er 5min mee gaat rijden of laat hem warm draaien valt hij ineens stil , ook start hij dan niet direct meer wel na een minuutje wachten
de volgende dingen heb ik al gedaan / vervangen
-tank uit gekuist
- kraantje vervangen , nazien
-benzine filter gestoken
- carbu grondig gekuist , elk gaatje uitgeblazen
- ander membraan , spruitstuk geprobeerd
- linker bourage vervangen, rechter bourage nagekeken

weet iemand wat het probleem kan zijn ? wanneer de camino stil valt en ik kijk naar de bougie is deze droog
alvast bedankt
User avatar
rockaB
-= Advanced Member =-
-= Advanced Member =-
Posts: 209
Joined: Fri 20 Jul 2012, 00:22
Location: hasselt

Re: stilvallen na warmrijden

Post by rockaB »

welke kleur heeft de bougie?
Live fast, die young, leave a good looking corpse
thi
-= Member =-
-= Member =-
Posts: 48
Joined: Mon 01 Jun 2009, 16:52
Location: zulte

Re: stilvallen na warmrijden

Post by thi »

donkerbruin maar heb hem nog niet echt kunnen afregelen
vario@max

Re: stilvallen na warmrijden

Post by vario@max »

is uwe rolentie ''perfect''...
bij dit weer is alles wat temperatuur gevoeliger ... :o
dat kan het ook zijn :? als de rolentie schroef 1/16 uit de baan staat kan dit zoals jij beschrijft :cry:
thi
-= Member =-
-= Member =-
Posts: 48
Joined: Mon 01 Jun 2009, 16:52
Location: zulte

Re: stilvallen na warmrijden

Post by thi »

vario@max wrote:is uwe rolentie ''perfect''...
bij dit weer is alles wat temperatuur gevoeliger ... :o
dat kan het ook zijn :? als de rolentie schroef 1/16 uit de baan staat kan dit zoals jij beschrijft :cry:

wat bedoel je juist met de rolentie die 1/16 uit de baan staat
User avatar
MrFasterke
-= Advanced Member =-
-= Advanced Member =-
Posts: 256
Joined: Sun 20 May 2012, 20:29
Location: leopoldsburg

Re: stilvallen na warmrijden

Post by MrFasterke »

tijdens het rijden valt hij gewoon uit ? ookal zit je op toeren?
d-HuNtEd_1
-= Expert Member =-
-= Expert Member =-
Posts: 597
Joined: Wed 10 Feb 2010, 20:45
Location: Turnhout
Contact:

Re: stilvallen na warmrijden

Post by d-HuNtEd_1 »

ooit ook voorgehad ... lang achter moeten zoeken wat het was 100 keer carbu gekuist,
andere menbramen en spruitstukken geprobeerd alsook andere carbu's nix hielp.
Tot ik van colére het hele motorblok er onder uit haalde voor een een totale revisie en zag dat gewoon mijn cerkels versleten waren.

DUS cilinder er een onderuit halen en kijken of je cerkels (pistonringen) nog goed afsluiten.
dit doe je door je ringen van de piston te halen, los in je cilinder steken en piston even achterna duwen zodat ze zeker recht zitten.
als je een spleetje ziet ringen weggooien en nieuwe steken.
daarna alles terug monteren en goan met die banoan :p
eum rijden met dieje mino :)
don't try to argue with idiots, they will bring you down to their level and beat you with experience
User avatar
MrFasterke
-= Advanced Member =-
-= Advanced Member =-
Posts: 256
Joined: Sun 20 May 2012, 20:29
Location: leopoldsburg

Re: stilvallen na warmrijden

Post by MrFasterke »

d-HuNtEd_1 wrote:ooit ook voorgehad ... lang achter moeten zoeken wat het was 100 keer carbu gekuist,
andere menbramen en spruitstukken geprobeerd alsook andere carbu's nix hielp.
Tot ik van colére het hele motorblok er onder uit haalde voor een een totale revisie en zag dat gewoon mijn cerkels versleten waren.

DUS cilinder er een onderuit halen en kijken of je cerkels (pistonringen) nog goed afsluiten.
dit doe je door je ringen van de piston te halen, los in je cilinder steken en piston even achterna duwen zodat ze zeker recht zitten.
als je een spleetje ziet ringen weggooien en nieuwe steken.
daarna alles terug monteren en goan met die banoan :p
eum rijden met dieje mino :)
dit weet je ook gwn door de compressie te meten of zelfs door gewoon te voelen welke weerstand de motor heeft bij het starten.. :p
User avatar
YaMaGa
-= Camino Freak =-
-= Camino Freak =-
Posts: 1293
Joined: Tue 31 Jan 2012, 11:06
Location: Brakel(oost-Vl.) en 10% oudenburg(west-Vl.)

Re: stilvallen na warmrijden

Post by YaMaGa »

MrFasterke wrote:
d-HuNtEd_1 wrote:ooit ook voorgehad ... lang achter moeten zoeken wat het was 100 keer carbu gekuist,
andere menbramen en spruitstukken geprobeerd alsook andere carbu's nix hielp.
Tot ik van colére het hele motorblok er onder uit haalde voor een een totale revisie en zag dat gewoon mijn cerkels versleten waren.

DUS cilinder er een onderuit halen en kijken of je cerkels (pistonringen) nog goed afsluiten.
dit doe je door je ringen van de piston te halen, los in je cilinder steken en piston even achterna duwen zodat ze zeker recht zitten.
als je een spleetje ziet ringen weggooien en nieuwe steken.
daarna alles terug monteren en goan met die banoan :p
eum rijden met dieje mino :)
dit weet je ook gwn door de compressie te meten of zelfs door gewoon te voelen welke weerstand de motor heeft bij het starten.. :p
Wat jij zegt tom is een feit , je kunt het testen met een compressiemeter
Maar wat je zegt ivm het voelen ... in het begin heb je harde compressie als alles goed is maar dat slijt beetje bij beetje af dat jij denk dat er niets veranderd is maar toch is er een pak compressie weg...
Camino <33 FOR EVER !! Tuned or not :D
User avatar
MrFasterke
-= Advanced Member =-
-= Advanced Member =-
Posts: 256
Joined: Sun 20 May 2012, 20:29
Location: leopoldsburg

Re: stilvallen na warmrijden

Post by MrFasterke »

YaMaGa wrote:
MrFasterke wrote:
d-HuNtEd_1 wrote:ooit ook voorgehad ... lang achter moeten zoeken wat het was 100 keer carbu gekuist,
andere menbramen en spruitstukken geprobeerd alsook andere carbu's nix hielp.
Tot ik van colére het hele motorblok er onder uit haalde voor een een totale revisie en zag dat gewoon mijn cerkels versleten waren.

DUS cilinder er een onderuit halen en kijken of je cerkels (pistonringen) nog goed afsluiten.
dit doe je door je ringen van de piston te halen, los in je cilinder steken en piston even achterna duwen zodat ze zeker recht zitten.
als je een spleetje ziet ringen weggooien en nieuwe steken.
daarna alles terug monteren en goan met die banoan :p
eum rijden met dieje mino :)
dit weet je ook gwn door de compressie te meten of zelfs door gewoon te voelen welke weerstand de motor heeft bij het starten.. :p
Wat jij zegt tom is een feit , je kunt het testen met een compressiemeter
Maar wat je zegt ivm het voelen ... in het begin heb je harde compressie als alles goed is maar dat slijt beetje bij beetje af dat jij denk dat er niets veranderd is maar toch is er een pak compressie weg...
je kan nogtans perfect voelen of je zuigerveren echt versleten zijn of niet hoor.
d-HuNtEd_1
-= Expert Member =-
-= Expert Member =-
Posts: 597
Joined: Wed 10 Feb 2010, 20:45
Location: Turnhout
Contact:

Re: stilvallen na warmrijden

Post by d-HuNtEd_1 »

daar gaan we weer.. ni iedereen heeft een compressiemeter en zeker ni iedereen is zo pro als de meesten zich hier voordoen.
ik heb het op de simpelste manier uitgelegd PUNT
don't try to argue with idiots, they will bring you down to their level and beat you with experience
Post Reply