Please disable your adblocker on this website!
The website costs are covered by using ads that are non-intrusive. Please whitelist this domain in your adblocker software or plugin. Thank you.

Schakel alstublieft de adblocker uit!
De kosten van het hosten van de website worden betaald met advertentie-inkomsten. Voeg alstublieft een uitzondering toe voor dit domein in de software of plugin.

camino geeft 80 volt...

Je Honda Camino PA50 opzetten en in orde brengen.

Moderator: -Camino Crew-

Forum rules
Belangrijk: Lees eerst het Algemeen Reglement , het Te Koop & Gezocht Reglement, en de Whitelist zeker niet vergeten !
User avatar
MrFasterke
-= Advanced Member =-
-= Advanced Member =-
Posts: 256
Joined: Sun 20 May 2012, 20:29
Location: leopoldsburg

Re: camino geeft 80 volt...

Post by MrFasterke »

Sander wrote:Heb je de originele weerstand vooraan op de voorvork zitten?

Had ook veel last van lampjes dat doorbrandde, ori weerstand op voorvork en 12V21W voor en 12V5W achter was de oplossing, probeer dat eens :wink:
en aar zou die moeten zitten? foto? kheb em ni denk ik
Nicogsi
-= Camino Freak =-
-= Camino Freak =-
Posts: 1321
Joined: Mon 08 Dec 2008, 17:16
Location: Kortenaken

Re: camino geeft 80 volt...

Post by Nicogsi »

gooi die onsteking daar uit, en los daarmee ook het probleem op.

op spanning 80 volt gaan alle lampen springen hoor :(
Accellerati Incredibus
User avatar
Tinus
-= Expert Member =-
-= Expert Member =-
Posts: 924
Joined: Tue 05 Feb 2008, 20:19
Location: Opoeteren
Contact:

Re: camino geeft 80 volt...

Post by Tinus »

80 volt????? mag ik eens een close up van je volt meter en hoe je hem instelt.
verhoogde spanning op je spoel heeft toch vaak met de massa verbinding te maken. de schroeven waarmee de spoel op de grondplaat zit losdoen en kijken of er tussen de spoel en grondplaat geen oxidatie zit. verbinding tussen de grondplaat en het blok schuren.
de weerstand voor op de vork dient voor de pieken van het remlicht op te vangen.
Is er ook een massa kabel van het blok naar het frame?

als de massa in orde is en het probleem is er nog steeds andere lichtspoel proberen.
snelle test als je op de roze ook verhoogde spanning meet heb je echt een massa probleem hoor.
2-stroke
User avatar
killingsnake
-= Camino Addict =-
-= Camino Addict =-
Posts: 3604
Joined: Sat 02 Aug 2008, 15:33
Location: Oost-vlaanderen

Re: camino geeft 80 volt...

Post by killingsnake »

heb ook een spoel van een amigo ontsteking die wel degelijk 140 volt geeft, en weet best wel hoe ik hem moet instellen (fluke multimeter).. Toen met m'n zoektocht naar een usb-oplaadpunt voor m'n gps gewoon voor de lol op de ene kant van de stekker van zo'n 230volt (gaat van 120 tot 240 volt) de draad gehangen van de lichten en langs de andere kant de massa.. En dat werkte nog ook :lol:.

Ik kan wel nog steeds niets verklaren waarom spoelen dit zo doen. Wel heb ik vernomen dat spoelen enorme spanningen gaan geven als er lange kortsluiting geweest is (oververhitting?). Maar dan zouden het aantal windingen moeten afnemen, en dus ook de spanningen en maximaal afgeleverd vermogen..

Ik zie geen andere oplossingen dan een nieuwe spoel of volledige ontsteking steken, kost nu 2dehands ook niet zoveel geld.

Of herwikkelen, maar dan ben je eindje zoet mee en de vraag is of je goedkoper uitkomt
Trasforma il meglio in 'massimo'
Post Reply