Please disable your adblocker on this website!
The website costs are covered by using ads that are non-intrusive. Please whitelist this domain in your adblocker software or plugin. Thank you.

Schakel alstublieft de adblocker uit!
De kosten van het hosten van de website worden betaald met advertentie-inkomsten. Voeg alstublieft een uitzondering toe voor dit domein in de software of plugin.

mono achterklok lekt olie

Je Honda Camino PA50 opzetten en in orde brengen.

Moderator: -Camino Crew-

Forum rules
Belangrijk: Lees eerst het Algemeen Reglement , het Te Koop & Gezocht Reglement, en de Whitelist zeker niet vergeten !
Post Reply
bartvds
-= Newbie =-
-= Newbie =-
Posts: 18
Joined: Tue 17 Sep 2013, 21:14
Location: Moorsel

mono achterklok lekt olie

Post by bartvds »

Beste,

Ondertussen is het werk aan m'n caminoke al goed opgeschoten: heb de achterbrug laten stralen en poederlakken, moteurke en carbu zijn opengeweest (alles gecontroleerd, gereinigd, vervangen wat nodig was en terug gemonteerd), voorwiel en fourche zijn opgekuist en dat alles werd terug gemonteerd. Nu heb ik een probleem, m'n achterklok lekt olie. Ik heb een nieuwe dichting liggen maar hoe krijg ik dat uit elkaar? Ik heb enkel de gewone gereedschappen ter beschikking. M'n achterwiel moet toch nog opgekuist worden dus zou ik dat graag eerst uit mekaar krijgen. Iemand tips om die klok uiteen te krijgen (foto's)? 't is een mono,

Bart
User avatar
den Ives
-= Camino Freak =-
-= Camino Freak =-
Posts: 1871
Joined: Sun 09 Dec 2012, 18:03
Location: far,far, away

Re: mono achterklok lekt olie

Post by den Ives »

Kijk even in onderstaand howto topic , het gaat daar wel specifiek over het plaatsen van een mallosi vertanding maar wat betreft het reviseren is het net hetzelfde http://www.camino-tuning.be/handleiding ... 13294.html" onclick="window.open(this.href);return false; succes :wink:
Mijn brommer lekt geen benzine, hij bakent zijn territorium af
User avatar
clio-tuning
-= Ex moderator =-
-= Ex moderator =-
Posts: 17432
Joined: Thu 08 Jul 2004, 21:09
Location: Humbeek, Vlaams-Brabant (BE)

Re: mono achterklok lekt olie

Post by clio-tuning »

Langs waar lekt de olie?
Heeft de achterklok soms plat gelegen? Dan is het normaal dat er olie lekt (zelfs achteraf) langs het ontluchtingsgat achteraan.
Olie soms aangevuld? Teveel olie indoen zorgt ook voor lekken langs het ontluchtingsgat.
bartvds
-= Newbie =-
-= Newbie =-
Posts: 18
Joined: Tue 17 Sep 2013, 21:14
Location: Moorsel

Re: mono achterklok lekt olie

Post by bartvds »

Zou wel kunnen dat het wiel platgelegen heeft, er hangt gewoon een donkere smurrie aan de buitenkant/onderkant van de klok. Olie werd niet vervangen of aangevuld maar misschien heeft het wiel wel platgelegen.

Het ambetante is alles eraf krijgen zonder trekker (poelie) zodat ik de klok kan opendoen. Heb dichtingen nbesteld dus zou dan toch alles eens opendoen/reinigen/nieuwe olie opdoen.

Bart
User avatar
clio-tuning
-= Ex moderator =-
-= Ex moderator =-
Posts: 17432
Joined: Thu 08 Jul 2004, 21:09
Location: Humbeek, Vlaams-Brabant (BE)

Re: mono achterklok lekt olie

Post by clio-tuning »

Als het wiel plat heeft gelegen zal het daardoor zijn.
Kuis alles eens met ontvetter. Dan ken je goed zien vanwaar het lekt.

Normaals zal de olie uit het ontluchtingsgat komen doordat ze heeft plat gelegen. Uiteindelijk stopt het dus wel met "lekken".
bartvds
-= Newbie =-
-= Newbie =-
Posts: 18
Joined: Tue 17 Sep 2013, 21:14
Location: Moorsel

Re: mono achterklok lekt olie

Post by bartvds »

Kan je me juist eens zeggen of tonen waar dat ontluchtingsgat juist zit?

Bart
bartvds
-= Newbie =-
-= Newbie =-
Posts: 18
Joined: Tue 17 Sep 2013, 21:14
Location: Moorsel

Re: mono achterklok lekt olie

Post by bartvds »

Heb er wat foto's van genomen:

Image

Image

Image

Image


Zo staat de camino er trouwens nu bij:

Image

Image

achterbrug gepoederlakt, moteurke en carbu gekuist, wacht enkel nog op koppakking om de cilinder + kop te monteren, en nog het achterwiel met de klok reinigen en terug monteren, voorvelg blinkt terug, de spaken ook, enkel thv de spaaknippels moet ik nog wat roest wegkrijgen, dan nog op zoek naar een grijs voorspatbord in goede (lees niet beroeste) staat, komt goed he?

Bart
Post Reply