Please disable your adblocker on this website!
The website costs are covered by using ads that are non-intrusive. Please whitelist this domain in your adblocker software or plugin. Thank you.

Schakel alstublieft de adblocker uit!
De kosten van het hosten van de website worden betaald met advertentie-inkomsten. Voeg alstublieft een uitzondering toe voor dit domein in de software of plugin.

Welke cilinder: Malossi AC of Polini AC?

Je Honda Camino PA50 opzetten en in orde brengen.

Moderator: -Camino Crew-

Forum rules
Belangrijk: Lees eerst het Algemeen Reglement , het Te Koop & Gezocht Reglement, en de Whitelist zeker niet vergeten !
Locked
User avatar
Twister
-= Camino Freak =-
-= Camino Freak =-
Posts: 1903
Joined: Tue 23 Oct 2007, 09:04
Location: Utrecht - NL

Welke cilinder: Malossi AC of Polini AC?

Post by Twister »

Beste leden,

Ik heb twee vragen aan andere forumleden, te weten:

1. Heeft iemand voor mij een volledige poortmap van een luchtgekoelde Polini?

2. Ik zou graag de mening willen lezen van andere leden die ervaring hebben met beide cilinders. Voordat je antwoord, graag even onderstaande achtergrond info even doorlezen:
De cilinder is bestemd voor mijn project in dit topic. Ik combineer het met een Malossi 21mm carb, vergroot membraan, carbon inlaatkleppen en HPI. Ik ga een uitlaat op maat maken; dat wil zeggen: ik maak hem zelf, maar de maten berekent Luc Foekema voor mij.

Zoals uit het project-topic blijkt, maak ik een crosser. Ik wil dan ook graag dat die op relatief lage toeren zijn vermogen afgeeft.

Ik heb een luchtgekoelde Malossi cilinder liggen (waarvan ik de poortmap dus wel heb), maar twijfel of ik niet beter een luchtgekoelde Polini kan aanschaffen. De diagram voor de Polini (weliswaar voor een watergekoelde cil) geeft aan dat deze zijn vermogenspiek rond de 6.000 toeren heeft. De maten van de cilinder moet ik (samen met nog een hoop extra gegevens) doorgeven aan Luc Foekema voor een berekening.

Gelieve geen chatbox of discussie-topic starten in dit topic. Degene die hier iets zinnigs over kunnen en willen zeggen, hoor ik graag!

Alvast bedankt voor de hulp!
Projecten tot heden:
Retro-Camino;
Zwart-witte (Fantasy) Funny (elektrische starter);
Samengesteld project;
PA50 Custom(chopper);
Custom Crosser;
Custom Racer;
en de Remake van Crosser, maar dan wat beter 8)
User avatar
Tinus
-= Expert Member =-
-= Expert Member =-
Posts: 924
Joined: Tue 05 Feb 2008, 20:19
Location: Opoeteren
Contact:

Re: Welke cilinder: Malossi AC of Polini AC?

Post by Tinus »

ik denk persoonlijk en uit ervaring met de 2 dat de polini inderdaad beneden meer power heeft. maar de uitlaat gaat hier ook een heel grote rol spelen en de afstelling van zowel de hpi (voorontsteking) en de carburator ook uiteraard.
voor de definitieve afstelling misschien ook beroep doen op iemand met een dynobank.
2-stroke
User avatar
Twister
-= Camino Freak =-
-= Camino Freak =-
Posts: 1903
Joined: Tue 23 Oct 2007, 09:04
Location: Utrecht - NL

Re: Welke cilinder: Malossi AC of Polini AC?

Post by Twister »

Tinus wrote:ik denk persoonlijk en uit ervaring met de 2 dat de polini inderdaad beneden meer power heeft. maar de uitlaat gaat hier ook een heel grote rol spelen en de afstelling van zowel de hpi (voorontsteking) en de carburator ook uiteraard.
voor de definitieve afstelling misschien ook beroep doen op iemand met een dynobank.
Hoi Tinus,

Dank je voor je bericht. Ik krijg ook steeds meet het gevoel dat ik het beste een Polini kan aanschaffen en de uitlaat obv een polini laat maken.

Nog meer mensen die obv van hun kennis/ervaringen hier iets over kunnen schrijven?

Is er iemand die een poortmap heeft gemaakt (met alle maten erop) van een Polini AC? (LC kan volgens mij ook, die hebben dacht ik exact dezelfde afmetingen).
Projecten tot heden:
Retro-Camino;
Zwart-witte (Fantasy) Funny (elektrische starter);
Samengesteld project;
PA50 Custom(chopper);
Custom Crosser;
Custom Racer;
en de Remake van Crosser, maar dan wat beter 8)
User avatar
Twister
-= Camino Freak =-
-= Camino Freak =-
Posts: 1903
Joined: Tue 23 Oct 2007, 09:04
Location: Utrecht - NL

Re: Welke cilinder: Malossi AC of Polini AC?

Post by Twister »

Heb inmiddels een Polini AC cilinder besteld. Ik zal de poortmap zelf maken en plaatsen in topic met poortmappen. Is er nog iemand die nog iets zinnigs kan zeggen over het verschil in prestaties (en powerband) tussen de Malossi AC en de Polini AC?

Zou ik erg blij mee zijn :-D
Projecten tot heden:
Retro-Camino;
Zwart-witte (Fantasy) Funny (elektrische starter);
Samengesteld project;
PA50 Custom(chopper);
Custom Crosser;
Custom Racer;
en de Remake van Crosser, maar dan wat beter 8)
User avatar
Twister
-= Camino Freak =-
-= Camino Freak =-
Posts: 1903
Joined: Tue 23 Oct 2007, 09:04
Location: Utrecht - NL

Re: Welke cilinder: Malossi AC of Polini AC?

Post by Twister »

:rofl:
Projecten tot heden:
Retro-Camino;
Zwart-witte (Fantasy) Funny (elektrische starter);
Samengesteld project;
PA50 Custom(chopper);
Custom Crosser;
Custom Racer;
en de Remake van Crosser, maar dan wat beter 8)
Nicogsi
-= Camino Freak =-
-= Camino Freak =-
Posts: 1321
Joined: Mon 08 Dec 2008, 17:16
Location: Kortenaken

Re: Welke cilinder: Malossi AC of Polini AC?

Post by Nicogsi »

mhr-freak misschien es pb'en
Accellerati Incredibus
User avatar
Madmac
-= Expert Member =-
-= Expert Member =-
Posts: 696
Joined: Mon 27 Jan 2014, 22:53
Location: Genk, Belgium

Re: Welke cilinder: Malossi AC of Polini AC?

Post by Madmac »

Het is lang geleden, maar ik heb in '87-'88 beide cilinders gehad en had net het gevoel dat de Malossie meer koppel had (kracht onderin dus) en de Polini zijn adem later vond. Pas op, in die tijd was dat wel met standaard carburator.
User avatar
Twister
-= Camino Freak =-
-= Camino Freak =-
Posts: 1903
Joined: Tue 23 Oct 2007, 09:04
Location: Utrecht - NL

Re: Welke cilinder: Malossi AC of Polini AC?

Post by Twister »

Thanks voor je tip. Ik heb inmiddels mijn keuze gemaakt voor mijn Crosser; de Malossi. Heb wat advies gekregen en heeft me tevens wat tips gegeven om die Malossi nog meer naar mijn smaak te maken, passend bij mijn setup...

@mods:
Dit topic mag dicht, dank voor de hulp!
Projecten tot heden:
Retro-Camino;
Zwart-witte (Fantasy) Funny (elektrische starter);
Samengesteld project;
PA50 Custom(chopper);
Custom Crosser;
Custom Racer;
en de Remake van Crosser, maar dan wat beter 8)
Locked