Please disable your adblocker on this website! The website costs are covered by using ads that are non-intrusive. Please whitelist this domain in your adblocker software or plugin. Thank you.
Schakel alstublieft de adblocker uit! De kosten van het hosten van de website worden betaald met advertentie-inkomsten. Voeg alstublieft een uitzondering toe voor dit domein in de software of plugin.
standreww wrote:Was het op eigen kracht of eerder uitbollen?
Bourage er uit dan hoor je ook een verschil als je hem probeert te starten.
Een eerder hol geluid, kan het niet goed uitleggen.
Kurt Camps heeft de bourage op stock.
Kan nooit geen kwaad om nieuw te steken.
Wel het motornummer even doorgeven.
Wat heb je gereviseerd?
Welke dichtingen zijn vervangen?
Ik heb heel mijn blok gereviseerd ----> - nieuwe midden pakking (groen) (ori)
- 2 nieuwe lagers (skf)
- 2 nieuwe oliekeerringen (ori)
- nieuwe cilinder dichtingen
- nieuwe NGK bougie
Tinus wrote:ploffen betekent ontsteking die in dit geval te laat komt.
Plankende contactpunten (vandaar de vonken)
nieuwe contactpunten steken en afstellen.
het feit dat hij lijkt te willen draaien met choke is gewoon het feit dat er een armer mengsel binnenkomt en de ontploffing minder krachtig is en ook niet waarneembaar als een knal in de uitlaat.
Waarom komt er dan een armer mengsel binnen?
Kan u wel verzekeren dat er al eens een paar echte luide ontploffingen tussen zaten.
Dan schieten er enkel de platines nog over.
Staan die op het juiste tijdstip?
Moet er is een sigarettenvloeitje tussen steken.
Dan een beetje er aan trekken en draaien aan het vliegwiel.
Op het merkteken F op het vliegwiel moet het blaadje loskomen.
standreww wrote:Dan schieten er enkel de platines nog over.
Staan die op het juiste tijdstip?
Moet er is een sigarettenvloeitje tussen steken.
Dan een beetje er aan trekken en draaien aan het vliegwiel.
Op het merkteken F op het vliegwiel moet het blaadje loskomen.
Ik heb wel voeler setje kan ik deze ook gebruiken?
Dus als ik een voeler plaatje tussen de platines steek en de F overeenkomt met het streepje op het blok.
Moet het plaatje terug loskomen en staat de tijd van de onsteking dan juist?
standreww wrote:Dan schieten er enkel de platines nog over.
Staan die op het juiste tijdstip?
Moet er is een sigarettenvloeitje tussen steken.
Dan een beetje er aan trekken en draaien aan het vliegwiel.
Op het merkteken F op het vliegwiel moet het blaadje loskomen.
Ik heb wel voeler setje kan ik deze ook gebruiken?
Dus als ik een voeler plaatje tussen de platines steek en de F overeenkomt met het streepje op het blok.
Moet het plaatje terug loskomen en staat de tijd van de onsteking dan juist?
klopt maar het kan ook zijn dat zoals Tinus aangaf dat ze versleten zijn en soms plakken maar, mijn ervaring zegt nieuwe segmenten steken, meet de slijtage van je cilinder maar eens na of het nog mooi 40 mm is
Mijn brommer lekt geen benzine, hij bakent zijn territorium af
van een versleten piston of slechte compressie knalt hij niet uit de uit laat en trek je ook geen pieken aan de contactpunten Ives.
niet te ver gaan zoeken dat doen de meeste hier soms wel een put begin je ook meestal vanboven te graven
we zijn hier om van elkaar te leren he Tinus, dus ik schreef je reactie even bij op men hard disc kan ik gebruiken als ik nog eens voor een dilemma kom te staan
Mijn brommer lekt geen benzine, hij bakent zijn territorium af
Ik heb juist naar de platines gekeken.
Heb het met blote oog kunnen zien, het platine gaat maar open als de F een goede centimeter verwijderd is.
Wat wil dat nu zeggen?
Ontsteking komt te laat.
Vliegwiel eens demonteren en vliegwielhouder. Kijken of de positie spie geplaatst is en of je vliegwiel op de juiste timing gemonteerd staat.
Bij opgevoerde camino's werk ik zonder spie en vervroeg ik de ontsteking zelfs een beetje.
Maar je probleem zit duidelijk in de timing van je ontsteking.
Succes
standreww wrote:Dan schieten er enkel de platines nog over.
Staan die op het juiste tijdstip?
Moet er is een sigarettenvloeitje tussen steken.
Dan een beetje er aan trekken en draaien aan het vliegwiel.
Op het merkteken F op het vliegwiel moet het blaadje loskomen.