Please disable your adblocker on this website! The website costs are covered by using ads that are non-intrusive. Please whitelist this domain in your adblocker software or plugin. Thank you.
Schakel alstublieft de adblocker uit! De kosten van het hosten van de website worden betaald met advertentie-inkomsten. Voeg alstublieft een uitzondering toe voor dit domein in de software of plugin.
mijn naam is kevin en ik woon zonnebeke (west-vlaanderen).ik heb vorige week een camino overgekocht van een vriend voor mijn 16de verjarjaardag,maar er zijn een paar probleempjes..hij draaid nog perfect maar vanaf als ik gas wil geven verzuipt hij..hij staat volledig origineel, behalve op een chrome sportstuur en een dr 65cc cilinder na..ik heb meer ervaring met mbk of met een camino dus ik hoop dat iemand mij kan helpen.
Welkom Kevin, carburateur eens grondig reinigen.
Als het dan niet is opgelost, carb nog eens reinigen.
Best de benzinetank ook een grondige reiniging geven en een filtertje monteren.
Als je kan komen op 8 juni zeker eens langstkomen in Langdorp.
Camino meeting met rondrit van een 40 tal km.
Vorig jaar waren we met 75 camino's in de rondrit.
Voor meer informatie eens klikken op mijn onderschrift.
standreww wrote:Welkom Kevin, carburateur eens grondig reinigen.
Als het dan niet is opgelost, carb nog eens reinigen.
Best de benzinetank ook een grondige reiniging geven en een filtertje monteren.
Als je kan komen op 8 juni zeker eens langstkomen in Langdorp.
Camino meeting met rondrit van een 40 tal km.
Vorig jaar waren we met 75 camino's in de rondrit.
Voor meer informatie eens klikken op mijn onderschrift.
ik heb gisteren eens mijn carbu laten ontstoppen zoals het op het fora staat en het ging al veel beter hij haalt nu een snelheid van rond de 70 maar is nog niet het maximum..maar ik voel aan de camino dat het toch niet echt goed zit bv aan de toeren die hij maakt en dat mijn cilinder snel warm komt + de blauwe rook die er uit komt :/ als ik hem volledig in orde kan krijgen tegen 8 juni zal ik zeker komen
plukketuffer wrote:hij haalt nu een snelheid van rond de 70 maar is nog niet het maximum..maar ik voel aan de camino dat het toch niet echt goed zit bv aan de toeren die hij maakt en dat mijn cilinder snel warm komt + de blauwe rook die er uit komt :/ als ik hem volledig in orde kan krijgen tegen 8 juni zal ik zeker komen
Blauwe rook is normaal omdat de tweetaktolie verbrand wordt.
Snel warm worden is normaal omdat een tweetakt hoge toeren maakt.
Om de carburator echt zuiver te maken moet hij gedemonteerd worden
plukketuffer wrote:hij haalt nu een snelheid van rond de 70 maar is nog niet het maximum..maar ik voel aan de camino dat het toch niet echt goed zit bv aan de toeren die hij maakt en dat mijn cilinder snel warm komt + de blauwe rook die er uit komt :/ als ik hem volledig in orde kan krijgen tegen 8 juni zal ik zeker komen
Blauwe rook is normaal omdat de tweetaktolie verbrand wordt.
Snel warm worden is normaal omdat een tweetakt hoge toeren maakt.
Om de carburator echt zuiver te maken moet hij gedemonteerd worden
je moet ook rekenen dat de uitlaat vol zit met roet maar dan nog,en ik heb ook een zwarte bougie met stukjes roet..
& demonteren is simpel maar hem regelen en kuisen op de goede manier kan ik niet omdat dit mijn eerste camino is :/
Luchtschroef een kwart slagje los draaien. Linksom.
De schuine schroef.
Dat je bougie zwart ziet duid op een te rijk mengsel, te veel benzine te weinig lucht.
Testritje maken en eens kijken naar de bougiekleur.
Moet koffie met melk bruin zijn.
Te wit of grijs is te veel lucht, te zwart is te weinig lucht.
Bougie niet te vast draaien na het nakijken anders maak je de schroefdraad stuk van de cilinderkop.
Succes.
zal ik zeker doen bedankt voor de tips trouwens! zal ook eens de uitlaat laten uitbranden,misschien dat dat ook verbetert..als hij terug in orde is,ga ik een filpje posten
Madmac wrote:Ives, een goed werkende vario en een polini met Engelse pot onder haalt die 70 km/u gemakkelijk. Ik vind dat niet zo verwonderlijk.
ik wil het eerst ZIEN en niet op een km teller van een auto he ik had hier onlangs nog zo een geval ik heb hem even getest met de gps en het verdict was exact 49 km per uur het zou natuurlijk ook kunnen dat ik maar een prutser ben maar je zou staan te kijken hoeveel er zogenaamd meer dan 70 km/u rijden en het in werkelijkheid een pak minder is een jankende brommer van de toeren is nog geen snelheid he
Mijn brommer lekt geen benzine, hij bakent zijn territorium af