Please disable your adblocker on this website!
The website costs are covered by using ads that are non-intrusive. Please whitelist this domain in your adblocker software or plugin. Thank you.

Schakel alstublieft de adblocker uit!
De kosten van het hosten van de website worden betaald met advertentie-inkomsten. Voeg alstublieft een uitzondering toe voor dit domein in de software of plugin.

kennismaking

NIEUW LID: Je dient je hier eerst voor te stellen!

Moderator: -Camino Crew-

User avatar
Madmac
-= Expert Member =-
-= Expert Member =-
Posts: 696
Joined: Mon 27 Jan 2014, 22:53
Location: Genk, Belgium

Re: kennismaking

Post by Madmac »

Ik reed vroeger met Polini en potje meerdere keren per week langs een weg waar 70 wordt gereden. Als een kliometric van een auto 70 aangeeft is het reëel 60. Ik reed altijd sneller dan die auto's op het fietspad dus ga ik ervan uit dat hij werkelijk 70 km/u deed toen. Natuurlijk kan ik 25 jaar later niks bewijzen hé :lol:
User avatar
den Ives
-= Camino Freak =-
-= Camino Freak =-
Posts: 1871
Joined: Sun 09 Dec 2012, 18:03
Location: far,far, away

Re: kennismaking

Post by den Ives »

dat vind ik flauw Ludo, hoezo je kan niets bewijzen? Als mijn geheugen me niet in de steek laat heb je een Polini ac met NIEUWE segmenten in je bezit, een vario motor heb je ook en een engels/portugees potje kan je kopen voor +/- 35€, een 6 bil vario hoef je ook al niet te zoeken wand jij zweert toch bij de drie bil vario dus........ waar wacht je op om het tegendeel te bewijzen?

maar haal misschien eerst die 3.00 band van je velg die na al de adviezen hier op CT dat hij niet zou passen ook daadwerkelijk niet blijkt te passen maar misschien waren de achterbruggen van de Camino's 25 jaar geleden ook wat langer dat hij dit vroeger wel deed. of anders hebben ze de maten veranderd bij de bandenfabrikant.

even goede vrienden, maar ik moest het even kwijt :wink:

ps: Kevin sorry voor het offtopic gaan, als de mods vinden dat het niet kan zullen ze het wel even cleanen
Mijn brommer lekt geen benzine, hij bakent zijn territorium af
User avatar
Madmac
-= Expert Member =-
-= Expert Member =-
Posts: 696
Joined: Mon 27 Jan 2014, 22:53
Location: Genk, Belgium

Re: kennismaking

Post by Madmac »

Ik kan niet bewijzen dat hij toen 70 ging, met de nieuwe heb ik inderdaad een nieuwe kans. Maar das voor later. En ik heb echt met een 3.00 rondgereden op mijn eerste Camino. Die was minder hoog van zijwand dan de Kenda die ik gekocht heb. Das de shit met online bestelling, ge ziet de band niet in real life voor hij thuis ligt.

En ge moogt alles kwijt, ik zal er niet snel last van hebben. :wink:
mik
-= Member =-
-= Member =-
Posts: 51
Joined: Sat 12 Apr 2014, 21:22
Location: heers

Re: kennismaking

Post by mik »

Dag kevin,welkom hier op het ct forum! :wink:
plukketuffer
-= Newbie =-
-= Newbie =-
Posts: 18
Joined: Thu 17 Apr 2014, 14:13
Location: zonnebeke

Re: kennismaking

Post by plukketuffer »

ik zit met een probleem maar ik weet niet wat het precies is..ik was bezig met rijden en opeens slaat geel de boel de boel vast en nu krijg ik hem niet meer in gang :( als ik hem duw maakt de motor een raar geluid,weet iemand wat dit is of hoe ik dit kan oplossen?
sandercamino
-= Advanced Member =-
-= Advanced Member =-
Posts: 193
Joined: Tue 28 May 2013, 23:06
Location: bij de vrienden

Re: kennismaking

Post by sandercamino »

Madmac wrote:Ives, een goed werkende vario en een polini met Engelse pot onder haalt die 70 km/u gemakkelijk. Ik vind dat niet zo verwonderlijk.
Madlac dat kan helemaal niet :) zeker niet met een Engelse pot
met een polini en een proma ging ik nog niet eens 70, je moest eens weten hoeveel mensen denke dat ze 70rijde maar in werkelijkheid niet meer als 50 km/h halen.
sandercamino
-= Advanced Member =-
-= Advanced Member =-
Posts: 193
Joined: Tue 28 May 2013, 23:06
Location: bij de vrienden

Re: kennismaking

Post by sandercamino »

Trouwens, welkom Kevin
User avatar
Madmac
-= Expert Member =-
-= Expert Member =-
Posts: 696
Joined: Mon 27 Jan 2014, 22:53
Location: Genk, Belgium

Re: kennismaking

Post by Madmac »

sandercamino wrote:
Madmac wrote:Ives, een goed werkende vario en een polini met Engelse pot onder haalt die 70 km/u gemakkelijk. Ik vind dat niet zo verwonderlijk.
Madlac dat kan helemaal niet :) zeker niet met een Engelse pot
met een polini en een proma ging ik nog niet eens 70, je moest eens weten hoeveel mensen denke dat ze 70rijde maar in werkelijkheid niet meer als 50 km/h halen.
Ooit zal ik het testen, beloofd ! :-D
User avatar
standreww
-= Camino Addict =-
-= Camino Addict =-
Posts: 2632
Joined: Fri 26 Aug 2011, 22:40
Location: België

Re: kennismaking

Post by standreww »

plukketuffer wrote:ik zit met een probleem maar ik weet niet wat het precies is..ik was bezig met rijden en opeens slaat geel de boel de boel vast en nu krijg ik hem niet meer in gang :( als ik hem duw maakt de motor een raar geluid,weet iemand wat dit is of hoe ik dit kan oplossen?
Piston vastgelopen in cilinder, er eens af halen en kijken naar de schade.

Circlips losgekomen?
Verkeerde smering?
Warmloper?
User avatar
den Ives
-= Camino Freak =-
-= Camino Freak =-
Posts: 1871
Joined: Sun 09 Dec 2012, 18:03
Location: far,far, away

Re: kennismaking

Post by den Ives »

raar geluid = kan bijna niet anders dan een cyrcilps die er uit gesprongen is, innige deelneming :(
Mijn brommer lekt geen benzine, hij bakent zijn territorium af
User avatar
hondaman
-= Camino Freak =-
-= Camino Freak =-
Posts: 1163
Joined: Sun 15 Jul 2012, 00:06
Location: lokeren

Re: kennismaking

Post by hondaman »

cilinder vast he!

draaide u baksken nie te veel toeren?

goeie 2 takt gebruikt aangezien ge nogal met een bom reed! 8)
i don't care, I LOVE IT
User avatar
den Ives
-= Camino Freak =-
-= Camino Freak =-
Posts: 1871
Joined: Sun 09 Dec 2012, 18:03
Location: far,far, away

Re: kennismaking

Post by den Ives »

hondaman wrote:cilinder vast he!

draaide u baksken nie te veel toeren?

goeie 2 takt gebruikt aangezien ge nogal met een bom reed! 8)

ale vent nu ben je aan het lachen he :lol: :lol:
Mijn brommer lekt geen benzine, hij bakent zijn territorium af
manta cih
-= Camino Freak =-
-= Camino Freak =-
Posts: 2063
Joined: Fri 08 Oct 2010, 23:22
Location: oekene roeselare

Re: kennismaking

Post by manta cih »

problemen ms kan oekeene je helpen
plukketuffer
-= Newbie =-
-= Newbie =-
Posts: 18
Joined: Thu 17 Apr 2014, 14:13
Location: zonnebeke

Re: kennismaking

Post by plukketuffer »

ik zou het echt niet weten,als ik aan het rijden was zat hij al aan een te hoog toerental voor die snelheid..en toen ik hem kochte had ik al een vermoeden want ik hoorde de piston de hele tijd bonken tegen iets..en wat zou het nog kunnen zijn denken jullie??en ps: bedankt iedereen voor het verwelkomen :-D
plukketuffer
-= Newbie =-
-= Newbie =-
Posts: 18
Joined: Thu 17 Apr 2014, 14:13
Location: zonnebeke

Re: kennismaking

Post by plukketuffer »

sandercamino wrote:
Madmac wrote:Ives, een goed werkende vario en een polini met Engelse pot onder haalt die 70 km/u gemakkelijk. Ik vind dat niet zo verwonderlijk.
Madlac dat kan helemaal niet :) zeker niet met een Engelse pot
met een polini en een proma ging ik nog niet eens 70, je moest eens weten hoeveel mensen denke dat ze 70rijde maar in werkelijkheid niet meer als 50 km/h halen.
het gaat alle sinds niet veel schelen want de kilomitriek gaat nog,en als de teller op 40 staat,zit hij nog niet aan het maximum
Post Reply