Please disable your adblocker on this website!
The website costs are covered by using ads that are non-intrusive. Please whitelist this domain in your adblocker software or plugin. Thank you.

Schakel alstublieft de adblocker uit!
De kosten van het hosten van de website worden betaald met advertentie-inkomsten. Voeg alstublieft een uitzondering toe voor dit domein in de software of plugin.

Camino pruttelt bij 40km/h

Je Honda Camino PA50 opzetten en in orde brengen.

Moderator: -Camino Crew-

Forum rules
Belangrijk: Lees eerst het Algemeen Reglement , het Te Koop & Gezocht Reglement, en de Whitelist zeker niet vergeten !
Post Reply
Sir_Michiel
-= Member =-
-= Member =-
Posts: 94
Joined: Sat 04 Sep 2010, 12:37
Location: Eeklo

Camino pruttelt bij 40km/h

Post by Sir_Michiel »

Hallo iedereen

Een tijdje geleden deed ik een ritje met mijn camino. Hij reed toen vlot 55km/h (zo stond het toch op mijn tellertje). Wanneer ik terug wilde aanzetten na een pauze, bleef mijn gaskabeltje hangen.
Ik heb vervolgens mijn carburator losgemaakt en ter hoogte van het gashendeltje zat er was vuil, waarschijnlijk de oorzaak dat 'de gas' bleef hangen. Ik heb naast het vuil ook de carbu binnenin ook uitgeblazen met de compressor.

Echter toen ik de carburator terug monteerde, rijdt de camino niet zo heel vlot meer als ervoor.
Als ik hem nu koud start en ik draad de gashandvat open, reageert hij pas enkele tellen later. Nu, als ik een paar keer gas los laat en terug gas geef, gaat dit wel weg.

Verder heb ik ook de indruk dat hij wat meer sputtert dan voorheen. De camino rijdt nu ook maar met moeite 40km/h. Hij pruttelt en ik voel dat hij zich wat inhoudt.
Ik dacht dus aanvankelijk dat ik de carbu niet goed had uitgekuist. Dus demonteerde ik die weer.
Na de carbu opnieuw te hebben uitgeblazen, is het resultaat nog steeds hetzelfde. Bij de eerste start reageert hij enkele tellen later op het draaien aan het gashandvat en bij 40km/h houdt hij in en pruttelt hij.

Ik heb natuurlijk ook een nieuwe bougie gestoken (ik dacht dat die wat versleten was) en na een kort ritje aan 40km/h is de kleur hiervan bruinig, zoals het hoort.

Wat kan dit dat wel zijn? De 'vis platinés' die niet meer juist staan afgesteld? Of ligt de oorzaak ergens anders?

Mijn camino is trouwens een klasse B met een gewone P-cilinder. Er zijn geen speciale dingen aan veranderd dus.
User avatar
hondaman
-= Camino Freak =-
-= Camino Freak =-
Posts: 1163
Joined: Sun 15 Jul 2012, 00:06
Location: lokeren

Re: Camino pruttelt bij 40km/h

Post by hondaman »

is de gaskabel goe gemonteerd?
i don't care, I LOVE IT
Sir_Michiel
-= Member =-
-= Member =-
Posts: 94
Joined: Sat 04 Sep 2010, 12:37
Location: Eeklo

Re: Camino pruttelt bij 40km/h

Post by Sir_Michiel »

Ja normaal wel. Als ik de gashandel open draai wordt de carburator volledig open gedraaid. Als de gashendel dicht staat, is de carburator ook dicht.
Post Reply