Please disable your adblocker on this website!
The website costs are covered by using ads that are non-intrusive. Please whitelist this domain in your adblocker software or plugin. Thank you.

Schakel alstublieft de adblocker uit!
De kosten van het hosten van de website worden betaald met advertentie-inkomsten. Voeg alstublieft een uitzondering toe voor dit domein in de software of plugin.

Kennismaking

NIEUW LID: Je dient je hier eerst voor te stellen!

Moderator: -Camino Crew-

Post Reply
Maurice79
-= Newbie =-
-= Newbie =-
Posts: 9
Joined: Mon 15 Dec 2014, 05:52
Location: Heerlen

Kennismaking

Post by Maurice79 »

Hallo allemaal ik ben Maurice. Ik ben 35 jaar woon in Heerlen Limburg Nederland. Na 20 jaar heb ik weer eens een Camino gekocht. Een funny uit 1983. Bijna even oud als ikzelf. Toen ik 16 was had ik mijn eerste Camino waaraan ik de nodige uurtjes gesleuteld heb met plezier. Maar na een jaartje ong begon mijn scooter tijd en werd de Camino stilletjes aan vergeten maar nooit helemaal. Nu na 20 jaar heb ik er dus weer eentje. Kon het niet laten een 70 cc DR te plaatsen en heb nu ook een TJT vario en een Malossi eindoverbrenging weten te bemachtigen. Dus dat word weer gezellig als vanouds sleutelen en fier rond tuffen op mijne Camino. Ik hoop bij deze mezelf tot nu toe genoeg voorgesteld te hebben. Ik laat zeker nog van me horen en zal snel wat foto's van de Camino plaatsen. Groetjes
User avatar
GoBieN
-= Beheerder =-
-= Beheerder =-
Posts: 6001
Joined: Wed 03 Sep 2003, 12:54
Location: Roeselare
Contact:

Re: Kennismaking

Post by GoBieN »

Welkom Maurice,

Leuk dat je terug een oude hobby start.
We zouden graag een foto zien.

Groeten Stan Gobien
User avatar
Deckertje
-= Advanced Member =-
-= Advanced Member =-
Posts: 195
Joined: Wed 30 Jan 2008, 11:38
Location: St-Kruis (Brugge)

Re: Kennismaking

Post by Deckertje »

Welkom op CT, en nog veel sleutel- en rijgenot.
Live your life, drive a CAMINO!!
Intercooler
-= Advanced Member =-
-= Advanced Member =-
Posts: 187
Joined: Mon 25 Feb 2013, 21:32
Location: Drongen

Re: Kennismaking

Post by Intercooler »

Welkom Maurice.
User avatar
hondaman
-= Camino Freak =-
-= Camino Freak =-
Posts: 1163
Joined: Sun 15 Jul 2012, 00:06
Location: lokeren

Re: Kennismaking

Post by hondaman »

welkom op ct maurice,

nostalgie !!!

zoals de meeste komen de kriebels vroeg of laat terug,

fotoken zou leuk zijn,

en veel plezier hier en in u garage/knutselhok,
i don't care, I LOVE IT
manta cih
-= Camino Freak =-
-= Camino Freak =-
Posts: 2063
Joined: Fri 08 Oct 2010, 23:22
Location: oekene roeselare

Re: Kennismaking

Post by manta cih »

WELKOM AL LEUKE ONDERDELEN HEB JE ERVOOR

GRAAG FOTO S DAAR HOUDEN WE VAN
Maurice79
-= Newbie =-
-= Newbie =-
Posts: 9
Joined: Mon 15 Dec 2014, 05:52
Location: Heerlen

Re: Kennismaking

Post by Maurice79 »

Hallo allemaal daar ben ik weer. Op mijn vrije zondag wil ik de tijd gaan gebruiken om jullie wat foto's te sturen en om de Camino verder te perfectioneren. Bij deze wat foto's van de Camino , de geplaatste DR 46MM cilinder en de met de hand en dremel bewerkte cilinderkop tot 46MM , en tot slot de nog de te plaatsen TJT vario.
Ik ben benieuwd of de v-snaar geheel boven komt aan de voorzijde , als dat niet het geval is moet ik denkelijk de banen in de achterste vario bewerken zodat deze vario verder open gaat. Tenminste dat denk ik. Ik weet zeker dat ik niet de eerste ben die de TJT gaat plaatsen dus wil ik vragen of jullie goede tips voor me hebben. Alvast bedankt. Ik ga nu beginnen met sleutelen en houd jullie nog op de hoogte!

PS : Ik ben nog op zoek naar ster wielen , welk model maakt niet zo veel uit.

Groetjes Maurice
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
Intercooler
-= Advanced Member =-
-= Advanced Member =-
Posts: 187
Joined: Mon 25 Feb 2013, 21:32
Location: Drongen

Re: Kennismaking

Post by Intercooler »

Mooie camino met mooie stukken 8)
User avatar
hondaman
-= Camino Freak =-
-= Camino Freak =-
Posts: 1163
Joined: Sun 15 Jul 2012, 00:06
Location: lokeren

Re: Kennismaking

Post by hondaman »

proper exemplaar nog,

enkel da potjen eronder misstaat wa he

ik heb nog wel e setje wielen die ik wil wegdoen,indien intresse,laat maar iets weten via pm
i don't care, I LOVE IT
Maurice79
-= Newbie =-
-= Newbie =-
Posts: 9
Joined: Mon 15 Dec 2014, 05:52
Location: Heerlen

Motorische tuning

Post by Maurice79 »

Hoi allemaal , het is me gelukt de TJT vario te plaatsen maar dan wel met enige moeite en Mc Gyver technieken gezien de varioklep met geleiders niet geheel soepel in de vario op en neer bewoog. Met een vijl en wat schuurpapier was het gangbaar gemaakt. Na een testrit bleek dat de v-snaar in de voorste vario geheel omhoog kwam , en dus de achterste vario niet aangepast hoeft te worden. Niet normaal wat die TJT vario verbeterd aan het rij gedrag! Het punt waarop de originele vario zijn top bereikt en de motor qua toerental omhoog schiet (bij ong 60 km/h) gaat de TJT vario vrolijk verder met een veel lager toerental. Wat de top nu is weet ik nog niet gezien ik de cilinder nog aan het inrijden ben. Denkelijk dat de top 70 a 75 km/h zal zijn , dan wel met de originele uitlaat. Ik stuur wat foto's bij van de geplaatste TJT vario en de met een mooi koffie (met melk geen suiker) gekleurde bougie die de Camino momenteel heeft. Ok setup tot nu toe: DR 46MM + 78 sproeier + TJT vario met 6,5 grams rolletjes. De Camino rijdt heerlijk! De Technigas / Proma uitlaat en de Malossi eind overbrenging zijn onderweg. Dit is het volgende en laatste project wat betreft motorische tuning. Achteraf nog wat esthetische verbeteringen zoals de lak in orde maken (origineel) en sterwielen plaatsen. Tot gauw allemaal! :-D :-D :-D


Op de achtergrond van de foto met de bougie mijn andere liefde : Een Golf 6 GTI ! 270 PK en 350NM
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
Maurice79
-= Newbie =-
-= Newbie =-
Posts: 9
Joined: Mon 15 Dec 2014, 05:52
Location: Heerlen

Re: Kennismaking/Mijn Camino Funny Project!

Post by Maurice79 »

Kennismaking te over? Ik kan verder gaan bij projecten neem ik aan? Dan noem ik mijn project : Mijn Camino Funny project!
User avatar
GoBieN
-= Beheerder =-
-= Beheerder =-
Posts: 6001
Joined: Wed 03 Sep 2003, 12:54
Location: Roeselare
Contact:

Re: Kennismaking

Post by GoBieN »

Ja, ik denk dat je nu best verder gaat bij Projecten. Goed gedaan!
manta cih
-= Camino Freak =-
-= Camino Freak =-
Posts: 2063
Joined: Fri 08 Oct 2010, 23:22
Location: oekene roeselare

Re: Kennismaking

Post by manta cih »

propeer
Maurice79
-= Newbie =-
-= Newbie =-
Posts: 9
Joined: Mon 15 Dec 2014, 05:52
Location: Heerlen

Re: Kennismaking

Post by Maurice79 »

Ik vond het leuk om kennis te maken allemaal , kijkt u verder bij mijn project om meer te weten te komen over mijn Camino of mijzelf. Ikzelf ben van ALLE markten thuis zowel van bromfietsen als van auto's . Het eender. Tot snel!
Post Reply