Please disable your adblocker on this website!
The website costs are covered by using ads that are non-intrusive. Please whitelist this domain in your adblocker software or plugin. Thank you.

Schakel alstublieft de adblocker uit!
De kosten van het hosten van de website worden betaald met advertentie-inkomsten. Voeg alstublieft een uitzondering toe voor dit domein in de software of plugin.

verzekeren van opgedreven camino

NIEUW LID: Je dient je hier eerst voor te stellen!

Moderator: -Camino Crew-

Post Reply
wimvdb179
-= Newbie =-
-= Newbie =-

verzekeren van opgedreven camino

Post by wimvdb179 »

hallo ,
laat ik me eerst even voorstellen ,
k ben wim uit OVL , vroeger camino rijder maar ik zou de hobby terug willen oppakken .
wel een vraagje , met alle nieuwe regeld vroeg ik me af of het uberhaupt mogelijk is om een opgedreven camino te verzekeren?
en hoe lat ik hem homologeren voor de openbare eg , als dat al mogelijk is .

mvg Wim
GoBieN
-= Beheerder =-
-= Beheerder =-

Re: verzekeren van opgedreven camino

Post by GoBieN »

Dag Wim,

Welkom op C-T. Camino's kunnen klasse A en B zijn, maar het wordt moeilijk denk om een opgedreven camino te gaan homologeren als moto kleiner dan 125cc. Het simpelste is dus gewoon een klasse B brommer verzekeren, en proberen van niet te veel op te drijven als je wilt op de openbare weg rijden ;)
Intercooler
-= Advanced Member =-
-= Advanced Member =-

Post by Intercooler »

Hallo Wim, welkom op ct.
Zoals Stan al zei, zal het moeilijk zijn om een opgedreven camino te homologeren en te verzekeren voor hoger dan 50cc, 45km/h.
Als je een verzekering afsluit is dat op basis van de klasse van brommer (a of b), je bent dan verzekerd voor bv een a-klasse voor een snelheid tot 25km/h, als het hoger is, ben je in principe onverzekerd.
bh76001
-= Newbie =-
-= Newbie =-

Post by bh76001 »

Intercooler wrote:Hallo Wim, welkom op ct.
Zoals Stan al zei, zal het moeilijk zijn om een opgedreven camino te homologeren en te verzekeren voor hoger dan 50cc, 45km/h.
Als je een verzekering afsluit is dat op basis van de klasse van brommer (a of b), je bent dan verzekerd voor bv een a-klasse voor een snelheid tot 25km/h, als het hoger is, ben je in principe onverzekerd.

Er zijn oudere caminos zonder vermelding van a of b klasse of cilinderinhoud op de papieren, die mag je gewoon als motor inschijven (bevestigt door de politie en door honda heb het nagevraagt.)
Intercooler
-= Advanced Member =-
-= Advanced Member =-

Post by Intercooler »

bh76001 wrote:
Intercooler wrote:Hallo Wim, welkom op ct.

Er zijn oudere caminos zonder vermelding van a of b klasse of cilinderinhoud op de papieren, die mag je gewoon als motor inschijven (bevestigt door de politie en door honda heb het nagevraagt.)
Weet je toevallig welke bouwjaren? 76'ers ofzo?
Zou totaal nieuwe info zijn voor mij dan.
bh76001
-= Newbie =-
-= Newbie =-

Post by bh76001 »

Ik dacht caminos met originele papieren van tussen 76 en 84, staat geen vermelding van a of b klasse of cilinderinhoud op en dat geeft je het recht een grotere cilinder te steken en die als motor in te schrijven. Maar of dat veilig is met originele remmen dat is een andere vraag.
GoBieN
-= Beheerder =-
-= Beheerder =-

Post by GoBieN »

En is dat zeker?
Post Reply