Please disable your adblocker on this website!
The website costs are covered by using ads that are non-intrusive. Please whitelist this domain in your adblocker software or plugin. Thank you.
Schakel alstublieft de adblocker uit!
De kosten van het hosten van de website worden betaald met advertentie-inkomsten. Voeg alstublieft een uitzondering toe voor dit domein in de software of plugin.
Lucht/Brandstof Verhouding - Oorzaak vele problemen!
Moderator: -Camino Crew-
Forum rules
Belangrijk: Lees eerst het Algemeen Reglement , het Te Koop & Gezocht Reglement, en de Whitelist zeker niet vergeten !
Belangrijk: Lees eerst het Algemeen Reglement , het Te Koop & Gezocht Reglement, en de Whitelist zeker niet vergeten !
Re: Lucht/Brandstof Verhouding - Oorzaak vele problemen!
Eerst beginnen met de carburator eens uit te kuisen
Handleiding:
http://www.camino-tuning.be/handleiding ... 22610.html
Het vijsje dat onder de rolantievijs zit niet vergeten door te blazen
Handleiding:
http://www.camino-tuning.be/handleiding ... 22610.html
Het vijsje dat onder de rolantievijs zit niet vergeten door te blazen
- honda-jefke
- -= Newbie =-
- Posts: 11
- Joined: Sun 28 Mar 2010, 20:51
- Location: poppel
Re: Lucht/Brandstof Verhouding - Oorzaak vele problemen!
hey,pinocamino
ik mix aly mijne naft zelf nooit problems gehad (en mijn cente ook nie!) ik doe het 1/25
mar na een ander probleem(pje)mijn camino (loopt) met een zwarte bougi mijn luchtstel staat helemaal uitgedraait orgi sproeier en nix verandert voor da probleem opdook ,
ik maakte toen mijnen carbu proper en toen reed hij perfect het lag aan DIE 2BUISJES NAAST DE LUCHTINLAAT DENK IK kan dat?? mar ik reed daar een keer mee en toen liep hij weer als eerst (slecht dus) en da heb ik intusse al 3x carbu uitgekuist en alty juist het zelfde probleem dus ik heb natuurlijk de lucht filter al uitgekuist en raad is same problem en nu de grote vraag wa doe ik verkeert HULP!!AUB!!
ik mix aly mijne naft zelf nooit problems gehad (en mijn cente ook nie!) ik doe het 1/25
mar na een ander probleem(pje)mijn camino (loopt) met een zwarte bougi mijn luchtstel staat helemaal uitgedraait orgi sproeier en nix verandert voor da probleem opdook ,
ik maakte toen mijnen carbu proper en toen reed hij perfect het lag aan DIE 2BUISJES NAAST DE LUCHTINLAAT DENK IK kan dat?? mar ik reed daar een keer mee en toen liep hij weer als eerst (slecht dus) en da heb ik intusse al 3x carbu uitgekuist en alty juist het zelfde probleem dus ik heb natuurlijk de lucht filter al uitgekuist en raad is same problem en nu de grote vraag wa doe ik verkeert HULP!!AUB!!
heb ooit gehoord dat een camino een bomma brommerke is! Ik wil mijn bomma er welis op myn camino zien zitte !XD
-
- -= Member =-
- Posts: 26
- Joined: Tue 17 May 2011, 17:29
- Location: Gullegem
Re: Lucht/Brandstof Verhouding - Oorzaak vele problemen!
Ik moet een nieuwe cilinder inrijden maar mijn carbu is niet afgesteld.. Hoeveel toeren moet ik mijn luchtstelschroef uitdraaien?
Re: Lucht/Brandstof Verhouding - Oorzaak vele problemen!
is meetstal niet bij iedereen hetzelfde,zoals je zelf zegt moet je dit afstellen
Re: Lucht/Brandstof Verhouding - Oorzaak vele problemen!
Hoi
Donderdag reed ik aan 35 km en reed ik over een redelijke bobbel. Zou dit mijn afstellingen kunnen hebben veranderd? Want ervoor reed hij altijd goed, en nu nog steeds maar hij valt stil als ik geen gas geef, en nochtans is mijn bougiekleur nog steeds goed. Kheb het gevoel dat ik aan de stationairschroef niet veel kan regelen, zou daar iets gebroken zijn?
Grts benneth
Donderdag reed ik aan 35 km en reed ik over een redelijke bobbel. Zou dit mijn afstellingen kunnen hebben veranderd? Want ervoor reed hij altijd goed, en nu nog steeds maar hij valt stil als ik geen gas geef, en nochtans is mijn bougiekleur nog steeds goed. Kheb het gevoel dat ik aan de stationairschroef niet veel kan regelen, zou daar iets gebroken zijn?
Grts benneth
Re: Lucht/Brandstof Verhouding - Oorzaak vele problemen!
Zeker dat je carburator proper is ?
Kan, gewoon eens kijken of alles nog in orde is, heb zelf al voorgehad dat er iets afgebroken was
Kan, gewoon eens kijken of alles nog in orde is, heb zelf al voorgehad dat er iets afgebroken was
Re: Lucht/Brandstof Verhouding - Oorzaak vele problemen!
Ik heb hem eigenlijk nog nooit er af gehaald en uitgekuist. Kheb hem hier wel eens 2 weken laten stilstaan, zou hij daardoor verstopt zijn?
Maar als er zeer veel kans is dat het m'n carbu is dan zal ik m'n grenzen eens verleggen en hem er uit halen. Is er iets waar ik zeker op moet letten?
Grts!
Maar als er zeer veel kans is dat het m'n carbu is dan zal ik m'n grenzen eens verleggen en hem er uit halen. Is er iets waar ik zeker op moet letten?
Grts!
Re: Lucht/Brandstof Verhouding - Oorzaak vele problemen!
hoi ik ben nieuw op deze site, heb hetzelfde probleem gehad met verschillende carburators, het probleem is dat de droge kanalen dichtslippen. daardoor rijdt de camino enkel op choke. ik heb dit probleem opgelost door de carburator te demonteren spruitstuk, vlotter alle vijsjes eruit en al wat rubber is, achter de gashendel op de carburator is er een vijsje, dat is 1 van de droge kanalen. spuit in alle kanalen batteryzuur in en laat dit goed werken, daarna zeer goed uitspoelen met benzine (zeer grondig uitspoelen natuurlijk) ps:vergeet niet uw hoofdsproeier uit te draaien. deze carburator is nu al zeker 6 maand terug opgekuist geweest en deze camino rijdt nog steeds elke dag. ik hoop dat ik he hiermee kon verderhelpen
ps: voor we dit hebben geprobeerd met batteryzuur, geloof me we hadden ook alles geprobeerd en niks werkte
ps: voor we dit hebben geprobeerd met batteryzuur, geloof me we hadden ook alles geprobeerd en niks werkte
Re: Lucht/Brandstof Verhouding - Oorzaak vele problemen!
Iemand hier in de buurt heeft een ultrasoonreiniger, 5€ en 15 min. later heb je een nieuwe carb
al is de mino nog zo snel... de smurfen vinden hem wel
Re: Lucht/Brandstof Verhouding - Oorzaak vele problemen!
hey daar,
ik heb n proma circuit uitlaat gemonteerd onder n ori 49cc en ori carburateur. is het dan verstandig om ook n grotere sproeier te plaatsen of doet dit niks af?
brommer rijd nu namelijk maar 35-40 km/h. Dit zou toch minstens 50-55 km/h moeten kunnen zijn... of heb ik t mis?
ik heb n proma circuit uitlaat gemonteerd onder n ori 49cc en ori carburateur. is het dan verstandig om ook n grotere sproeier te plaatsen of doet dit niks af?
brommer rijd nu namelijk maar 35-40 km/h. Dit zou toch minstens 50-55 km/h moeten kunnen zijn... of heb ik t mis?
Re: Lucht/Brandstof Verhouding - Oorzaak vele problemen!
Andere sproeier moet niet, welke overbrenging heb je?
Re: Lucht/Brandstof Verhouding - Oorzaak vele problemen!
Als het om een a-klasse gaat is hij begrensd aan de uitlaatpoort vd cilinder.
Mijn vriendin haar a-klasse gaat 40 a 45 met proma met polymer demper.
Denk niet dat een grotere sproeier iets zal uitmaken.
Mijn vriendin haar a-klasse gaat 40 a 45 met proma met polymer demper.
Denk niet dat een grotere sproeier iets zal uitmaken.
Re: Lucht/Brandstof Verhouding - Oorzaak vele problemen!
een vario sander.Sander wrote:Andere sproeier moet niet, welke overbrenging heb je?
- Fredje_III
- -= Camino Freak =-
- Posts: 1916
- Joined: Mon 05 Apr 2004, 21:05
- Location: Ichtegem
- Contact:
Re: Lucht/Brandstof Verhouding - Oorzaak vele problemen!
ik krijg mijn carburateur niet afgesteld. Ik heb die gedemonteerd en is helemaal vettig.
Waar de benzinedarm aansluit, die aanhechting zit los? Is dat normaal?
Lijkt me wel mogelijk dat die afdichting niet meer goed is en zo lucht binnentrekt?
Waar de benzinedarm aansluit, die aanhechting zit los? Is dat normaal?
Lijkt me wel mogelijk dat die afdichting niet meer goed is en zo lucht binnentrekt?