Please disable your adblocker on this website!
The website costs are covered by using ads that are non-intrusive. Please whitelist this domain in your adblocker software or plugin. Thank you.

Schakel alstublieft de adblocker uit!
De kosten van het hosten van de website worden betaald met advertentie-inkomsten. Voeg alstublieft een uitzondering toe voor dit domein in de software of plugin.

Camino valt stil en wil niet meer starten erna

Je Honda Camino PA50 opzetten en in orde brengen.

Moderator: -Camino Crew-

Forum rules
Belangrijk: Lees eerst het Algemeen Reglement , het Te Koop & Gezocht Reglement, en de Whitelist zeker niet vergeten !
Post Reply
TomFord
-= Newbie =-
-= Newbie =-
Posts: 2
Joined: Wed 09 Aug 2023, 17:51

Camino valt stil en wil niet meer starten erna

Post by TomFord »

Goede avond caminoliefhebbers
Ik heb sinds een dik jaar een camino uit 1989.
Paar keer wat problemen mee gehad. Bv. Moeilijk te vinden klein vijsje op carburateur afgebroken waardoor ie niet startte. Na lang zoeken heeft een vriend van mij eindelijk gevonden wat er misliep. nu reeds 5 maanden perfect mee gereden.

Vanmorgen naar het werk gereden, alles prima na het werk terug vertrokken startte zoals normaal. Maar halverwege de rit viel hij uit het niets stil.. ik kreeg hem erna niet meer aan de praat.

Ik zal proberen beschrijven wat mijn beestje deed erna (en deed me terugdenken aan zijn gedrag bij het gebroken vijsje). Als ik hem terug probeer aan te lopen, maakt hij klikgeluid en dan verwacht je ontsteking dan geef ik normaal gas en rijdt hij.
Daarstraks klikte hij terug maar hij gaat niet in ontsteking. Het achterwiel blijft doordraaien en maakt een soort roterend geluid. Moeilijk te beschrijven hoe het precies klinkt.. na 10 keer te proberen heb ik het opgegeven.

In het verleden veel gehad, maar de volgende dag kon ik hem wel weer normaal starten maar halverwege de rit terug hetzelfde probleem met het achterwiel dat als je loopt blijft ronddraaien en een raar draaiend geluid maakt te vergelijken met een muide ventilator ofzo zonder te onsteken..

Heeft iemand dit al voorgehad?
Kan er mij iemand helpen of zeggen aan wat het zou kunnen liggen? Want het lijkt een terugkomend probleem :(

Alvast hartelijk bedankt om je tijd te nemen om dit te lezen!
User avatar
camino_expert
-= Moderator =-
-= Moderator =-
Posts: 4027
Joined: Mon 07 Dec 2009, 19:32
Location: koersel

Re: Camino valt stil en wil niet meer starten erna

Post by camino_expert »

beste
kan vanalles zijn
kan u dat op beeld zetten
ik kan hier verschillende dingen zetten

bvb
warmloper remt af op motor tot stilstand
dan effe wachten dan starten ze soms nog wel
warmloper komt door overhitting motor
kl a bvb met mmp cilinder konstant volle gas , en je hebt dit voor
u bourage kan eruit zijn gevlogen
circlips uit de piston
enz.....

ik hoor het wel
anwoord komt wel duurt soms paar dagen ,
maar ik antwoord altijd
komt wel inorde
mvg
honda camino forever
Post Reply