Please disable your adblocker on this website!
The website costs are covered by using ads that are non-intrusive. Please whitelist this domain in your adblocker software or plugin. Thank you.

Schakel alstublieft de adblocker uit!
De kosten van het hosten van de website worden betaald met advertentie-inkomsten. Voeg alstublieft een uitzondering toe voor dit domein in de software of plugin.

Trillend blok en 70cc

Je Honda Camino PA50 opzetten en in orde brengen.

Moderator: -Camino Crew-

Forum rules
Belangrijk: Lees eerst het Algemeen Reglement , het Te Koop & Gezocht Reglement, en de Whitelist zeker niet vergeten !
Post Reply
User avatar
jasper1601
-= Newbie =-
-= Newbie =-
Posts: 20
Joined: Sun 21 Aug 2022, 21:16

Trillend blok en 70cc

Post by jasper1601 »

:-D Hallo mede Camino liefhebbers.
Ik heb besloten om mijn Camino een stuk harder te laten lopen. Dit wil ik gaan bereiken met een athena 70cc cilinder. Alleen had ik daar een paar vragen over.

-Kan en zou ik de originele cilinderkop gebruiken.
-proma uitlaat goed genoeg?
-Standaard cabrateur houden of niet. Als ik hem hou heb ik sproeier 80 en 82 liggen.

Ook trilt mijn Camino heef hevig als ik erop rij. Hoe hoger ik ga in de toeren hoe meer hij trilt. Het is bijna pijnlijk om er op te rijden. Zou dit aan de krukas liggen of aan iets anders. Ligt het aan de krukas wat zou ik dan allemaal moeten vervangen?

Ook ga ik een polini scooter vario bestellen. Wat zou ik hier nog meer voor nodig hebben. Als in achterpoulie tuning. Ik heb nog een setje polini koppelingsveren liggen die ik er ook in ga zetten.

Ik ga mijn Camino binnenkort keuren en dus wil ik hem zo snel mogelijk op voeren. Maar eerst het tril probleem wegwerken.

Kan iemand ook advies geven over wat voor lang zadel ik er op zou doen.

Alvast bedankt!
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
Keeping te legendary Camino on the road!
User avatar
camino_expert
-= Moderator =-
-= Moderator =-
Posts: 4062
Joined: Mon 07 Dec 2009, 19:32
Location: koersel

Re: Trillend blok en 70cc

Post by camino_expert »

hallo
dat trillen
zoek misschien eerst uit van waar dat komt

org carbu perfect met 78 sproeier

athena's moeten bewerkt worden om er meer uit te halen , dan de veel goedkopeer 70 euro alu cil of dr en polini -malossi
trekveren dat is feitelijk iets wat in de mensen hun hooft zit dat dat effectief een meerwaarde is
org directe trek

let gewoon op , het is simpel een camino is een brommer ontworpen voor 25 of 40 p u te rijden

ze zijn makkelijk op te voeren
maar je moet niet te extreem en kostelijk gaan

is dat u brommer op de foto ?

achterpoulie ? daar zit u koppeling niet
die zit vooraan achter u variohuis
te straffe veertjes beschadigen u koppeling , en die zit vooraan niet achteraan
bij scooters en wallaroo zit die wel achteraan

als dat u brommer is
hoeveel kmters staan erop ?
de krukas is ene met 15 x 25 bourage beide kanten
als die kapot i die breekt dan wel af meestal
lagers defect das een geloei
als dat u zadel is
ik zou dat erop laten, dat is org bij de cu chopper nederland

hoe snel wil u feitelijk ?

ik hoor het wel
mvg
honda camino forever
User avatar
jasper1601
-= Newbie =-
-= Newbie =-
Posts: 20
Joined: Sun 21 Aug 2022, 21:16

Re: Trillend blok en 70cc

Post by jasper1601 »

Hallo,

Dat is mijn Camino ja. Km stand weet ik zo niet, omdat hij bij mijn opa staat op dit moment.
Maar hoe zou ik er achter moeten komen waarom hij zo trilt?
Zadel hou ik ook zeker, maar wil misschien een buddyseat, omdat ik op dit zadel veel te ver naar voren zit.

Ik zou het liefst wel 65 comfortabel willen halen.

Maar zou ik de originele cilinderkop kunnen houden met een 70cc?
Keeping te legendary Camino on the road!
User avatar
camino_expert
-= Moderator =-
-= Moderator =-
Posts: 4062
Joined: Mon 07 Dec 2009, 19:32
Location: koersel

Re: Trillend blok en 70cc

Post by camino_expert »

beste waarom 70 cc steken
das een athena cilinder dat is de enige echte 70 cc bescikbaar
die werken niet naar behoren zonder spoelpoortbewerking.

een gewone 65 cc , en een sitouitlaatje en kl B varioster en u heeft 60 p uur

maar let op
65 cc deze begint snel schade aan u drijfstang te veroorzaken of krukas

ik zou geen athena nemen
polini of dr of die goedkopere alu
deze mits paar extra pakkingen
athena ook die past niet plug &play
als het een kl a motor is moet u vanbinnen klein beetje bewerken , voor de 47,7 mm piston
geelplaatje vooraan is kl b voor nederland
kijk eens op het motortypenr dat het een PA50E is
maar het is niet omdat het de grootste is dat hij de beste is
polini is vele beter
malossi 64 cc idem

org kop gaat perfect met alle
ook emet athena
zet dan wel de koppakking van 1 mm en 2 voetpakkingen
en andere uitlaatrig , een verkoperde , niet dat bij athena bijzit

maar ik vind persoonijk die athena niet beter dan die alu van 80 euro
die kan je verbeteren met er een meteor piston in te steken voor alu cilinders

maar verschil in prijs
u heeft 2 van die alu 65 cc's voor de prijs van ene athena
ent principe is het zelfde beide hebben nikasil hemden
dus vliegen ze kapot das vuilbak
ook bij de goedkopere 2 voetpakkingen of van die dikkere achteraan en vooraan die van 1 mm

maar u kan pefect daar een 55 a 60 mee rijden met als het een kl B is door er een potyuguees potje op te plaatsen
en dan geen geforceer aan u krukas en drijfstang
die zijn van begin jaren 80 die chopper modellen
dus krukassen met aan beide kanten de 15x 25 bourage

een gewone cheap dmp cilinder en portugees of engels potje en die scootvatrio zal ook wel richting 60 gaan of meer

succes
ik hoor het wel
mvg
honda camino forever
Post Reply