Hallo,
Ik heb een Camino a-klasse gekocht deze is origineel maar mijn carburator is stuk, en ik moet een nieuwe bestellen maar de sproeier wordt apart geleverd, mijn vraag is dus welke sproeier hoort in een originele carburator van een A-klasse?
Alvast bedankt
Please disable your adblocker on this website!
The website costs are covered by using ads that are non-intrusive. Please whitelist this domain in your adblocker software or plugin. Thank you.
Schakel alstublieft de adblocker uit!
De kosten van het hosten van de website worden betaald met advertentie-inkomsten. Voeg alstublieft een uitzondering toe voor dit domein in de software of plugin.
Grootte originele sproeier op A-klasse
Moderator: -Camino Crew-
Forum rules
Belangrijk: Lees eerst het Algemeen Reglement , het Te Koop & Gezocht Reglement, en de Whitelist zeker niet vergeten !
Belangrijk: Lees eerst het Algemeen Reglement , het Te Koop & Gezocht Reglement, en de Whitelist zeker niet vergeten !
-
- -= Newbie =-
- Posts: 16
- Joined: 01 Nov 2024, 16:38
- camino_expert
- -= Moderator =-
- Posts: 4126
- Joined: 07 Dec 2009, 19:32
- Location: koersel
Re: Grootte originele sproeier op A-klasse
hallo
GEEN wabron carburator bestellen
deze zijn voor niets goed
beter de org heihin herstellen of een andeer keihin aanschaffen
org zit een 75 in de kl a
of u moest chance hebben met die wabron
maar stellen niet veel voor
mvg
GEEN wabron carburator bestellen
deze zijn voor niets goed
beter de org heihin herstellen of een andeer keihin aanschaffen
org zit een 75 in de kl a
of u moest chance hebben met die wabron
maar stellen niet veel voor
mvg
honda camino forever
-
- -= Newbie =-
- Posts: 16
- Joined: 01 Nov 2024, 16:38
Re: Grootte originele sproeier op A-klasse
Was juist van plan om dit te doen... Dus bedankt, kan je is vertellen waarom die replica carbs slecht zijn? Ik ging de replica van de HCC clubstore bestellen want mijn originele is volgens mij stuk, mn choke-as of de choke lijkt stuk. Want camino werkt perfect als die op de staander is en als ik ga zitten erop en gas geeft valt die stil. Dus volgens jou beter een nieuwe pakking-set kopen en alles schoonmaken? Ik heb ook nog steeds geen luchtfilter en heb ondertussen een spons erin geplaatst geen idee of dat ook een effect kan hebben, maar zoals ik zei mn camino draait perfect op de staander zonder gewicht dus maar met mijn gewicht erbij valt die stil. Bestaan er nieuwe keihin carbs?camino_expert wrote: ↑13 Nov 2024, 10:12 hallo
GEEN wabron carburator bestellen
deze zijn voor niets goed
beter de org heihin herstellen of een andeer keihin aanschaffen
org zit een 75 in de kl a
of u moest chance hebben met die wabron
maar stellen niet veel voor
mvg
- camino_expert
- -= Moderator =-
- Posts: 4126
- Joined: 07 Dec 2009, 19:32
- Location: koersel
Re: Grootte originele sproeier op A-klasse
hallo
wabrons massa productie
heel licht , cheap brol , op alieexpress koop je die aan 10 euro p st
en staan niet correct met afstelling met de originele ontsteking , er zijn er miniem die werken
verloren geld
de org kan je helemaal herstellen , als hij niet erg is natuurlijk
nieuwe keihins niet veel meer , en duur als je ene vind
maar gereviseerde genoeg
van waar ben je ?
ik heb er genoeg liggen
luchtfiltermousse heb je ook nodig
ik hoor het wel
mvg
wabrons massa productie
heel licht , cheap brol , op alieexpress koop je die aan 10 euro p st
en staan niet correct met afstelling met de originele ontsteking , er zijn er miniem die werken
verloren geld
de org kan je helemaal herstellen , als hij niet erg is natuurlijk
nieuwe keihins niet veel meer , en duur als je ene vind
maar gereviseerde genoeg
van waar ben je ?
ik heb er genoeg liggen
luchtfiltermousse heb je ook nodig
ik hoor het wel
mvg
honda camino forever
-
- -= Newbie =-
- Posts: 16
- Joined: 01 Nov 2024, 16:38
Re: Grootte originele sproeier op A-klasse
Hallo,camino_expert wrote: ↑21 Nov 2024, 14:38 hallo
wabrons massa productie
heel licht , cheap brol , op alieexpress koop je die aan 10 euro p st
en staan niet correct met afstelling met de originele ontsteking , er zijn er miniem die werken
verloren geld
de org kan je helemaal herstellen , als hij niet erg is natuurlijk
nieuwe keihins niet veel meer , en duur als je ene vind
maar gereviseerde genoeg
van waar ben je ?
ik heb er genoeg liggen
luchtfiltermousse heb je ook nodig
ik hoor het wel
mvg
Ben van hoeilaart, Vlaams-brabant ver van de meeste die camino's hebben. Maar niet erg, ik heb van vele gehoord dat de wabron toch soms wel nog oke is. Ik ga dinsdag volgende week naar hcc store om een hele lijst onderdelen te halen want kga mn camino helemaal restaureren (rijdend krijgen tijdens de kerstvakantie en dan als het terug wat warmer wordt gaat die helemaal uit elkaar om gespoten te worden want tis nu te koud om buiten te spuiten want binnen is mama niet blij) en ik ga wel beginnen met een wabron en als die rijdt en af is zal ik wel de tijd nemen om die originele te bekijken. Kben ook niet echt gehaast wil die gewoon voor april af hebben dat ik toch nog voor mij 17 al kan rijden op een mooie rijdende camino
-
- -= Newbie =-
- Posts: 16
- Joined: 01 Nov 2024, 16:38
Re: Grootte originele sproeier op A-klasse
Kheb de wabron gemonteerd gewoon bij deze uit de doos te halen had ik al door hoe kut dit allemaal ging zijn echt een chineze brol, ik heb mijn camino 3x uit elkaar moeten halen doordat ik al enkel problemen had na het montage en nu is het afstellen en nachtmerrie, ook heb ik een "nieuwe" schroef ontdekt aan de andere kant van de luchtschroef waarvoor dient deze? Luchtfilter zit erop, nieuwe benzine kraan en slangen, vandaag had ik hem stationair nog perfect draaien enkel was die stationair wel hoog in de toeren en kreeg ik hem ni lager want anders viel die uit, weet jij waarvoor die schroef dient en is er ergens ee nvideo ofzo waar ik wat meer kan uithalen voor het afstellen? Hierna kan ik dan mn elektriciteitproblemen dan op mn gemak bekijken en ik ga mn kabels ook veranderen.
-
- -= Newbie =-
- Posts: 16
- Joined: 01 Nov 2024, 16:38
Re: Grootte originele sproeier op A-klasse
Update: Kheb de wabron weg gehaald een ultrason gekocht de keihein gerepareerd met de onderdelen die ik op de wabron heb kunnen afhalen carbu is nu perfect. Nu heeft mn bougie na het afstellen de perfecte kleur, ontsteking is perfect geregeld met stroboscooplicht zelfs gecheckt, stationair krijg ik niet lager dan wat het nu is tochwel hoog en wiel draait. Mn motor doet een metaalachtig geluid maar compressie is er enkele kleine krassen op cilinder maar niet heel erg, nieuwe pakkingen daar ook geplaatst, inlaat membraantje was lichtjes geplooid ik ga een nieuwe kopen voor de zekerheid zelfs als die nu perfect recht is. Maar ik zit hier nu met 2-3 problemen: 1. ik heb een heel korte toertje in mn tuin gereden want mn camino rijdt mss 5-10km/u heeeel traag en geen kracht eigenlijk dus er komt tochwel een nieuwe cilinder op. 2. mn stationair ligt te hoog en ik krijg hem niet lager want anders valt mn camino uit, als ik rem (achterwiel) valt mn mino uit lijkt mij niet normaal. 3. Metaal achtig/ongezond geluid vanuit de motor.
Voor 1. is het volgens mij de cilinder/zuiger die te vervangen zijn. 2. heb ik totaal geen idee met dat stationair, misschien is het dat membraan en dat hele stuk waar dat membraan op zit is misschien ook niet meer correct dicht want die pakking is wel oud maar hoe zou ik die kunnen vernieuwen, anders is het misschien een bourrage dat moet ik nog checken. 3. metaal geluid komt misschien van de koppeling want ik heb eigenlijk alles al gecheckt behalve dat. volgens mij is alles versleten daarin want dat achterwiel lijkt bijna gewoon ALTIJD actief misschien is er zelfs een veertje stuk en is die daarin gewoon constant aan het vrij bewegen en heb ik een metaal-achtig geluid. Mn koppeling is de laatste ding dat ik nog niet heb bekeken hierna zal ik dan alles hebben gecheckt. ik ga dit zo snel mogelijk checken, ik heb geen speciale trekker dus ik g morgen proberen zonder anders zal ik moeten wachten tot ik alles bestel. Als u mij misschien op een spoor kan brengen voor een mogelijk suspect die hier alles verkloot op mn mino, hoor ik het graag.
Voor 1. is het volgens mij de cilinder/zuiger die te vervangen zijn. 2. heb ik totaal geen idee met dat stationair, misschien is het dat membraan en dat hele stuk waar dat membraan op zit is misschien ook niet meer correct dicht want die pakking is wel oud maar hoe zou ik die kunnen vernieuwen, anders is het misschien een bourrage dat moet ik nog checken. 3. metaal geluid komt misschien van de koppeling want ik heb eigenlijk alles al gecheckt behalve dat. volgens mij is alles versleten daarin want dat achterwiel lijkt bijna gewoon ALTIJD actief misschien is er zelfs een veertje stuk en is die daarin gewoon constant aan het vrij bewegen en heb ik een metaal-achtig geluid. Mn koppeling is de laatste ding dat ik nog niet heb bekeken hierna zal ik dan alles hebben gecheckt. ik ga dit zo snel mogelijk checken, ik heb geen speciale trekker dus ik g morgen proberen zonder anders zal ik moeten wachten tot ik alles bestel. Als u mij misschien op een spoor kan brengen voor een mogelijk suspect die hier alles verkloot op mn mino, hoor ik het graag.