Please disable your adblocker on this website!
The website costs are covered by using ads that are non-intrusive. Please whitelist this domain in your adblocker software or plugin. Thank you.
Schakel alstublieft de adblocker uit!
De kosten van het hosten van de website worden betaald met advertentie-inkomsten. Voeg alstublieft een uitzondering toe voor dit domein in de software of plugin.
Afstellen van de ontsteking
Moderator: -Camino Crew-
Afstellen van de ontsteking
Afstellen of aanpassen van de ontsteking (visplatinees, contactpunten)
Waar vind je ze terug ? Onder het chroom honda kapje aan de rechterkant
Met wat stel je ze af ? Voelermaatjes
Op hoeveel stel je ze normaal af : 0,30 - 0,40
Gevolgen van slechte afstelling ervan : ploffen, slecht optrekken
Bij grotere cilinders(bv 60&65&70cc) moet je proberen de vonk ietsjes te vervroegen.
Nieuwprijs van dit goedje schommelt volgens mij rond de 15 euro voor originele van honda en
5 euro voor een piraat (namaak, fake).
Met dank aan Edel en Ironbird voor foto's en iedereen wie ik nog vergeet
Foto van de platinen, thanks to Hornymoose voor deze mooi foto.
Eerst moet je het vliegwiel eraf halen voor je de platinnen gemakkelijk kan afstellen. Steek een schroevendraaier vanonder door het vliegwiel tussen de 2 spoelen.
Zie foto:
Achter het grote gat vanboven in het vliegwiel zie je dus de platinen zitten:
Hier zie je de platinen van dicht, foto genomen als vliegwiel erop stond:
Hier een foto van de platinen als ze open staan:
Waar nu mijn schroevendraaier opzit is de vijs die je moet losdraaien om de platinen te kunnen verstellen:
Hier de voelermaatjes, eentje van 0.30m en 0.05, deze leg ik dus op elkaar en dan heb je 0.35mm
Mijn voelermaatjes (0.30, 0.06 en 0.05) de andere ben ik verloren...
Foto:
Hier zitten de voelermaatjes tussen de platinen:
De piston moet op het BDP (= Bovenste Dode Punt) staan, en dan moeten de platinen afgesteld worden tussen 0.30 - 0.40mm.
Waar vind je ze terug ? Onder het chroom honda kapje aan de rechterkant
Met wat stel je ze af ? Voelermaatjes
Op hoeveel stel je ze normaal af : 0,30 - 0,40
Gevolgen van slechte afstelling ervan : ploffen, slecht optrekken
Bij grotere cilinders(bv 60&65&70cc) moet je proberen de vonk ietsjes te vervroegen.
Nieuwprijs van dit goedje schommelt volgens mij rond de 15 euro voor originele van honda en
5 euro voor een piraat (namaak, fake).
Met dank aan Edel en Ironbird voor foto's en iedereen wie ik nog vergeet
Foto van de platinen, thanks to Hornymoose voor deze mooi foto.
Eerst moet je het vliegwiel eraf halen voor je de platinnen gemakkelijk kan afstellen. Steek een schroevendraaier vanonder door het vliegwiel tussen de 2 spoelen.
Zie foto:
Achter het grote gat vanboven in het vliegwiel zie je dus de platinen zitten:
Hier zie je de platinen van dicht, foto genomen als vliegwiel erop stond:
Hier een foto van de platinen als ze open staan:
Waar nu mijn schroevendraaier opzit is de vijs die je moet losdraaien om de platinen te kunnen verstellen:
Hier de voelermaatjes, eentje van 0.30m en 0.05, deze leg ik dus op elkaar en dan heb je 0.35mm
Mijn voelermaatjes (0.30, 0.06 en 0.05) de andere ben ik verloren...
Foto:
Hier zitten de voelermaatjes tussen de platinen:
De piston moet op het BDP (= Bovenste Dode Punt) staan, en dan moeten de platinen afgesteld worden tussen 0.30 - 0.40mm.
Last edited by Drieze on Mon 04 Apr 2005, 12:58, edited 1 time in total.
- clio-tuning
- -= Ex moderator =-
- Posts: 17432
- Joined: Thu 08 Jul 2004, 21:09
- Location: Humbeek, Vlaams-Brabant (BE)
edel wrote:kheb nog een uitgebreide handleiding klaar
Stuur die maar door naar Gobien, iedereen zal je dankbaar zijn
#20 Project Clio-Tuning: http://www.camino-tuning.be/projecten-f ... 18609.html
- hornymoose
- -= Camino Addict =-
- Posts: 3286
- Joined: Sun 10 Oct 2004, 19:59
- Location: dilsen-stokkem
- hornymoose
- -= Camino Addict =-
- Posts: 3286
- Joined: Sun 10 Oct 2004, 19:59
- Location: dilsen-stokkem
- Ironbird8280
- -= Ex moderator =-
- Posts: 4421
- Joined: Wed 31 Dec 2003, 13:26
- Location: Retie (kempen/prov. Antwerpen)
- Contact:
- hornymoose
- -= Camino Addict =-
- Posts: 3286
- Joined: Sun 10 Oct 2004, 19:59
- Location: dilsen-stokkem
- hornymoose
- -= Camino Addict =-
- Posts: 3286
- Joined: Sun 10 Oct 2004, 19:59
- Location: dilsen-stokkem
ik zal eens ff uitleggen,
je hebt toch dat ronde ding met 3 omgekeerde gaten erin waar het vliegwiel zich op aansluit, deze zit vast op de krukas, dus het deel wat op de krukas zit moet je hebben daar zitten je plaitnes ook op vast, telkens als je vliewiel 1 keer rondraait gaan u platines telkens 1 maal open omdat er een kleine verhoging zit in dat stuk van het vliegwiel of rotor.
als je je platines erop draait en in een bepaalde hoek zet gaan ze meer open of meer toe omdat de platines harder gedrukt staan op die verhoging, dus ge moet simpelwel u plaitnes erop drukken vastdraaien totdat je een mooie opening krijgt, haast zichtbaar.
je hebt toch dat ronde ding met 3 omgekeerde gaten erin waar het vliegwiel zich op aansluit, deze zit vast op de krukas, dus het deel wat op de krukas zit moet je hebben daar zitten je plaitnes ook op vast, telkens als je vliewiel 1 keer rondraait gaan u platines telkens 1 maal open omdat er een kleine verhoging zit in dat stuk van het vliegwiel of rotor.
als je je platines erop draait en in een bepaalde hoek zet gaan ze meer open of meer toe omdat de platines harder gedrukt staan op die verhoging, dus ge moet simpelwel u plaitnes erop drukken vastdraaien totdat je een mooie opening krijgt, haast zichtbaar.
- clio-tuning
- -= Ex moderator =-
- Posts: 17432
- Joined: Thu 08 Jul 2004, 21:09
- Location: Humbeek, Vlaams-Brabant (BE)
Voila, ff wat bijgewerkt met foto's en "uitleg", verbeter mij daar waar nodig.
#20 Project Clio-Tuning: http://www.camino-tuning.be/projecten-f ... 18609.html