Page 77 of 345
Re: kleine vraagjes topic
Posted: 27 Dec 2010, 22:44
by Nelder
Redelijk moeilijk te vinden, en naar het schijnt hoogtoerig.
Re: kleine vraagjes topic
Posted: 27 Dec 2010, 23:28
by mhrfreak
bwa moeilijk... ik had er 1 met +-500 km verkocht en een ander slechtere ver spotprijsjes ,ik vind ze nog al wel eens maar voor de moment weet ik geen ,ze hebben een redelijk tof geluid normaal maar zeer goed vind ik ze persoonlijk niet daarom dat mijn weg zijn
Re: kleine vraagjes topic
Posted: 28 Dec 2010, 06:57
by oldie
mhrfreak wrote:bwa moeilijk... ik had er 1 met +-500 km verkocht en een ander slechtere ver spotprijsjes ,ik vind ze nog al wel eens maar voor de moment weet ik geen ,ze hebben een redelijk tof geluid normaal maar zeer goed vind ik ze persoonlijk niet daarom dat mijn weg zijn
naar't schijnt zou de simonini in datzelfde model de creme dela creme te zijn maar dan ook nog onvindbaarder
het is degene die op de blauwe mino staat

Re: kleine vraagjes topic
Posted: 28 Dec 2010, 10:36
by Nelder
Leuke velg heeft die ene!
Re: kleine vraagjes topic
Posted: 28 Dec 2010, 10:36
by Nelder
Leuke velg heeft die ene!
Re: kleine vraagjes topic
Posted: 28 Dec 2010, 12:07
by oldie
aangezien ik nog lang van plan ben om met de mino te tijden (moet nog 25jaar werken) ga ik beginnen met het sprokkelen van essentiële delen om de motor(cil,lagers,keerringen) en bewegende mechanische delen (remmen,lagerswielen)
daarom vraag ik me nu af hoe ik het beste gedurende 25 jaar de lagers, keerringen,... bewaar
In vacuum verpakt
gewoon droog in een kast (rubber?)
vochtig (zoals in een kelder geen zwembad)
los in een schap ?
Re: kleine vraagjes topic
Posted: 28 Dec 2010, 12:24
by jan L
invetten en ergens droog in een kast bewaren zou ik doen
Re: kleine vraagjes topic
Posted: 28 Dec 2010, 12:32
by oldie
thx lagers ook (met dikke olie dan bedoel ik) of enkel de keerringen
Re: kleine vraagjes topic
Posted: 28 Dec 2010, 17:25
by mhrfreak
door oldie » di 28 dec 2010, 12:07
aangezien ik nog lang van plan ben om met de mino te tijden (moet nog 25jaar werken) ga ik beginnen met het sprokkelen van essentiële delen om de motor(cil,lagers,keerringen) en bewegende mechanische delen (remmen,lagerswielen)
daarom vraag ik me nu af hoe ik het beste gedurende 25 jaar de lagers, keerringen,... bewaar
In vacuum verpakt
gewoon droog in een kast (rubber?)
vochtig (zoals in een kelder geen zwembad)
los in een schap ?
----------------------
keeringen(dacht ik zo):
vacuum
niet meer dan 20°c niet minder dan 15°c
de tempratuur mag niet te veel schommelen
lagers:
goed invetten/olien en dan vacuum verpakken
cilinder goed invetten/olien
zuigers hetzelfde
remblokken het zelfde als de keeringen
al de andere metalen delen invetten/olien
Re: kleine vraagjes topic
Posted: 28 Dec 2010, 17:33
by mhrfreak
keerringen inolien is geen goed idee olie word ook slecht duurt wel heel lang maar dat is natuurlijk ook niet goed voor de keerringen,daar worden ze hard van (vaseline/of bandenvet mag wel d8 ik maar kan ik niet 100procent zeker zeggen
Re: kleine vraagjes topic
Posted: 28 Dec 2010, 18:18
by jasper wauters
keerringen en lagers moet je niet bewaren, kan je in elke SKF-winkel kopen.
Zoniet bestel je ze daar en krijg je ze wel binnen de week.
Maar tzijn geen keerringen en lagers van honda alleen.
Carterpakking moeje ook nie kopen, kan je snijden uit papieren pakking vel, idem voor voetpakking.
Koppakkingen kan je ook uitsnijden.
Enigste dat je moe kopen, is een tweede set transmisse, maar die gaan lang mee, paar cilinders, paar zuigers, paar segmenten.
De rest verslijt je je hele leven niet als je je brommer normaal gebruikt.
Re: kleine vraagjes topic
Posted: 29 Dec 2010, 01:12
by clio-tuning
oldie wrote:mhrfreak wrote:bwa moeilijk... ik had er 1 met +-500 km verkocht en een ander slechtere ver spotprijsjes ,ik vind ze nog al wel eens maar voor de moment weet ik geen ,ze hebben een redelijk tof geluid normaal maar zeer goed vind ik ze persoonlijk niet daarom dat mijn weg zijn
naar't schijnt zou de simonini in datzelfde model de creme dela creme te zijn maar dan ook nog onvindbaarder
het is degene die op de blauwe mino staat

Dat zijn mijn 2 ex camino's
Is idd een simonini uitlaat op die camino, ultra-zeldzaam!
Deze heb ik verkocht voor 160 euro, denk dat er de dag van vandaag meer voor gegeven zou worden...

Re: kleine vraagjes topic
Posted: 29 Dec 2010, 02:10
by jan L
clio-tuning wrote:oldie wrote:mhrfreak wrote:bwa moeilijk... ik had er 1 met +-500 km verkocht en een ander slechtere ver spotprijsjes ,ik vind ze nog al wel eens maar voor de moment weet ik geen ,ze hebben een redelijk tof geluid normaal maar zeer goed vind ik ze persoonlijk niet daarom dat mijn weg zijn
naar't schijnt zou de simonini in datzelfde model de creme dela creme te zijn maar dan ook nog onvindbaarder
het is degene die op de blauwe mino staat

Dat zijn mijn 2 ex camino's
Is idd een simonini uitlaat op die camino, ultra-zeldzaam!
Deze heb ik verkocht voor 160 euro, denk dat er de dag van vandaag meer voor gegeven zou worden...

Het zou redelijk dom zijn om er meer als 160 euro aan te geven als je ze evengoed kan namaken.

Re: kleine vraagjes topic
Posted: 29 Dec 2010, 07:45
by oldie
idd vind ik ook 100 euro geef ik max aan een uitlaat dan moet ze wel fonkelnieuw zijn
voor die simonini met de carbon demper versie geven ze maar liefst tot 350 euro
van de carbon versie zen er 3 van verkocht in België en zitten allemaal in de walen
van de normale versie een 10tal
Re: kleine vraagjes topic
Posted: 29 Dec 2010, 12:17
by Camin0_DriVeR_68
hallo, omdat ik mijn achterklok wil oppoetsen zou ik graag de achterste poulie verwijderen, en nu heb ik het probleem dat ik deze er niet af krijg

ik heb dus de moer en het vlootje kunnen verwijderen, maar de poulie zelf krijg ik er niet af, iemand die me kan helpen? grtz