Please disable your adblocker on this website! The website costs are covered by using ads that are non-intrusive. Please whitelist this domain in your adblocker software or plugin. Thank you.
Schakel alstublieft de adblocker uit! De kosten van het hosten van de website worden betaald met advertentie-inkomsten. Voeg alstublieft een uitzondering toe voor dit domein in de software of plugin.
Een vario ring is niet meer en minder dan een ring op de as tussen de 2 wangen van je vario vooraan. Als je een vario hebt zorg je ervoor dat de wangen niet volledig dicht kunnen gaan, en de riem niet zo hoog komt, je "schakelt" dus niet verder door. Maar omdat je bij lagere snelheid nog vermogen overhebt en de vario niet verder kan, zal dit meestal leiden tot hogere toeren.
Ik heb geen idee waarom je een varioring zou willen plaatsen . Tenzij ik iets gemist heb en je 'm wilt begrenzen...
het gaat er hem dus hoofdzakelijk om de brommer te begrenzen,
maar niet traag laten rijden met volle toeren want dan verspil je benzine...
dan wel maar rondel voor uitlaat maken zeker... maar vind zo prutswerk om die er tussen te krijgen... dan valt die keer op keer voor je je uitlaat tegen je cilinder kan duwe
Als je motor genoeg vermogen bied dan sleurt hij zich daar doorheen en rijd hij (bijna) even snel en in overtoeren
Uitlaatpakking, of in jouw geval de rondel gemakkelijk plaatsen doe ik altijd met wat vet. Vet tegen de plaats waar de uitlaatmond aan komt bij de cilinder, rondel er in plakken en klaar. Anders is het inderdaad knap vervelend. Wel niet overdrijven met vet anders gaat het serieus stinken . Maar als je dat niet erg vind is het wel gemakkelijk..
van een prop word je motor te warm
omdat het gat meetstal redelijk klein moet zijn voor hij trager gaat (heb er zo al weten kapotlopen van de warmte)
een vario ring is zeker te doen dat zit ook in mijn tupperwaire brommer(yam aerox) en deze maakt niet te veel toeren
je moet hem gewoon goed afstellen in mijn wc zat dat origineel.
Last edited by mhrfreak on 11 Jan 2011, 20:13, edited 1 time in total.