Page 82 of 345
Re: kleine vraagjes topic
Posted: 11 Jan 2011, 19:23
by oldie
Nicogsi wrote:onderdeeltje is een keerring/bourage met nummer 91204-GN2-005
ik heb eens gemeten doorsnee 30mm dikte 4mm en het gat is 17mm
van de achterklok is het ook ni

emt just is nagezien
Re: kleine vraagjes topic
Posted: 11 Jan 2011, 19:33
by Lucifer
element wrote:Lucifer wrote:alles ligt bij mijn vader en ben bij mijn moeder... dus zou het hier willen weten zodat ik ene kan laten draaien en vrijdag al meeheb

De as van de vario is 30 mm

heb ik net even gemeten met schuifmaat
Bedankt!

gaat de motor eigenlijk op volle toeren met een vario ring?
Re: kleine vraagjes topic
Posted: 11 Jan 2011, 19:36
by oldie
nee die zorgt ervoor dat de voorvario harder moet trekken om te openen
tis eigenlijk om de slijtage van de veer te verbergen
Re: kleine vraagjes topic
Posted: 11 Jan 2011, 19:38
by Lucifer
oldie wrote:nee die zorgt ervoor dat de voorvario harder moet trekken om te openen
tis eigenlijk om de slijtage van de veer te verbergen
dat snap ik niet?
slijtage van de veer?
dus de toeren worden ook beperkt? (anders zuipt hij teveel naft voor de snelheid dat hij maar haalt..)
Re: kleine vraagjes topic
Posted: 11 Jan 2011, 19:40
by oldie
Lucifer wrote:oldie wrote:nee die zorgt ervoor dat de voorvario harder moet trekken om te openen
tis eigenlijk om de slijtage van de veer te verbergen
dat snap ik niet?
slijtage van de veer?
dus de toeren worden ook beperkt? (anders zuipt hij teveel naft voor de snelheid dat hij maar haalt..)
je gaat toch een dikte ring maken om tss de veer en het poulie te steken in de achterpoulie ?
of heb ik het mis begrepen
door de veer harder te maken moet je riem veel harder getrokken worden vooraan daardoor kan je zwaardere gewichten steken
Re: kleine vraagjes topic
Posted: 11 Jan 2011, 19:42
by Lucifer
kheb het over een vario ring

om de snelheid te beperken zoals bij scooters gedaan word

Re: kleine vraagjes topic
Posted: 11 Jan 2011, 19:48
by killingsnake
Een vario ring is niet meer en minder dan een ring op de as tussen de 2 wangen van je vario vooraan. Als je een vario hebt zorg je ervoor dat de wangen niet volledig dicht kunnen gaan, en de riem niet zo hoog komt, je "schakelt" dus niet verder door. Maar omdat je bij lagere snelheid nog vermogen overhebt en de vario niet verder kan, zal dit meestal leiden tot hogere toeren.
Ik heb geen idee waarom je een varioring zou willen plaatsen

. Tenzij ik iets gemist heb en je 'm wilt begrenzen...
Re: kleine vraagjes topic
Posted: 11 Jan 2011, 19:48
by killingsnake
jullie waren me voor

. Dus je wilt effectief gaan begrenzen?

Re: kleine vraagjes topic
Posted: 11 Jan 2011, 19:51
by Lucifer
killingsnake wrote:jullie waren me voor

. Dus je wilt effectief gaan begrenzen?

inderdaad... en tussen uitlaat vind ik moeilijk want moet die uitlaat er constant af enzo...
ik wil eigenlijk dat de toeren beperkt worden..
Re: kleine vraagjes topic
Posted: 11 Jan 2011, 19:52
by oldie

kan ik toch ook ni inkomen zenne maja iedereen zen goesting
wil je laag in toeren blijven moet je zwaardere gewichten steken
Re: kleine vraagjes topic
Posted: 11 Jan 2011, 19:58
by metsinsons
als je je toeren wil begrenzen moet je geen varioring steken hé
dan moet je oftewel uw ontsteking verlaten ofwel een prop in de uitlaat steken.
Re: kleine vraagjes topic
Posted: 11 Jan 2011, 20:03
by Lucifer
het gaat er hem dus hoofdzakelijk om de brommer te begrenzen,
maar niet traag laten rijden met volle toeren want dan verspil je benzine...
dan wel maar rondel voor uitlaat maken zeker... maar vind zo prutswerk om die er tussen te krijgen... dan valt die keer op keer voor je je uitlaat tegen je cilinder kan duwe
Re: kleine vraagjes topic
Posted: 11 Jan 2011, 20:07
by killingsnake
Als je motor genoeg vermogen bied dan sleurt hij zich daar doorheen en rijd hij (bijna) even snel en in overtoeren
Uitlaatpakking, of in jouw geval de rondel gemakkelijk plaatsen doe ik altijd met wat vet. Vet tegen de plaats waar de uitlaatmond aan komt bij de cilinder, rondel er in plakken en klaar. Anders is het inderdaad knap vervelend. Wel niet overdrijven met vet anders gaat het serieus stinken

. Maar als je dat niet erg vind is het wel gemakkelijk..
Re: kleine vraagjes topic
Posted: 11 Jan 2011, 20:09
by Lucifer
dus rondel?
vind het nogal beu om uitlaat erop te krijgen... kzou hem enkel aan cilinder willen lossen maar da gaat niet..
Re: kleine vraagjes topic
Posted: 11 Jan 2011, 20:10
by mhrfreak
van een prop word je motor te warm
omdat het gat meetstal redelijk klein moet zijn voor hij trager gaat (heb er zo al weten kapotlopen van de warmte)
een vario ring is zeker te doen dat zit ook in mijn tupperwaire brommer(yam aerox) en deze maakt niet te veel toeren
je moet hem gewoon goed afstellen in mijn wc zat dat origineel.
