Please disable your adblocker on this website!
The website costs are covered by using ads that are non-intrusive. Please whitelist this domain in your adblocker software or plugin. Thank you.
Schakel alstublieft de adblocker uit!
De kosten van het hosten van de website worden betaald met advertentie-inkomsten. Voeg alstublieft een uitzondering toe voor dit domein in de software of plugin.
Re: kleine vraagjes topic
Moderator: -Camino Crew-
Forum rules
Belangrijk: Lees eerst het Algemeen Reglement , het Te Koop & Gezocht Reglement, en de Whitelist zeker niet vergeten !
Belangrijk: Lees eerst het Algemeen Reglement , het Te Koop & Gezocht Reglement, en de Whitelist zeker niet vergeten !
- metsinsons
- -= Camino Freak =-
ja maar niet voor mij...
das gefoefel vindk...
tgaat erom om hem een week begrensd te houden... zo lange tijden..
dus rondel of varioring?
das gefoefel vindk...
tgaat erom om hem een week begrensd te houden... zo lange tijden..
dus rondel of varioring?
- killingsnake
- -= Camino Addict =-
eventueel een combinatie. Een varioring voor de snelheid en een rondel om ervoor te zorgen dat hij door teveel aan vermogen hem in hoge toeren trekt?
Trasforma il meglio in 'massimo'
- metsinsons
- -= Camino Freak =-
wow das wel veel werk 
tis om 1 keer om de 2 weken een week begrensd te rijden..
dus elke week uitlaat en vario los?

tis om 1 keer om de 2 weken een week begrensd te rijden..
dus elke week uitlaat en vario los?
- killingsnake
- -= Camino Addict =-
Vario is zo een grote moer die los moet en rondel 2 uitlaat moeren wat meer losdraaien, niet volledig los en de ophangmoeren ook, dan heb je genoeg speling om 'm er uit te halen..
Lucifer wrote:ik zit ook met een leovince, maar snap het nie echt goed,da_culio wrote:Lucifer wrote:het gaat er hem dus hoofdzakelijk om de brommer te begrenzen,
maar niet traag laten rijden met volle toeren want dan verspil je benzine...
dan wel maar rondel voor uitlaat maken zeker... maar vind zo prutswerk om die er tussen te krijgen... dan valt die keer op keer voor je je uitlaat tegen je cilinder kan duwe
wat voor een uitlaat heb je ? ik had voor mijn leovince ( toen noemde ze nog leovince en niet leovinci) een stuk gedraaid.
gewoon een volle ijzeren buis gepakt, stuk afgezaagd en bijgedraaid dat die juist in het teutje aan de achterkant van de demper paste en knelde in de bocht. in dit stuk heb ik in het midden een schroefdraad getapt om een vijs te kunnen indraaien om het stuk in/uit de demper te nemen ( als ik mij niet vergis was dit een M8 ).
hierdoor kon ik mijn camino op 3 sec netjes zijn 45km/u laten lopen voor als er controle was( stuk in de demper ploffen en vijs eruitdraaien )
heb je daar een foto of tekening van?
wie komt nu met het beste idee af?
rondel tussen uitlaat en cilinder of vario ring? of da buis ding
ff snel in paint een schetsje gemaakt

is eigenlijk hetzelfde principe als een rondel, maar ipv die vanvoor aan de cilinder te steken, steekt deze vanachter in de demper ( en kan de cilinder toch nog de warmte over de hele uitlaat afstaan )
met de grote dan de schroefdraad kan je je snelheid aanpassen , bij mij was het een M8 als ik mij niet vergis ( is 16 jaar geleden dus

- jasper wauters
- -= Camino Addict =-
tvalt wel op als je ff een blokje in je uitlaat steekt e ^^
in de demper is inderdaad beter dan in de bocht van de uitlaat(om warmte te.....)
zal even vertalen(dat kent toch iedereen !!!)Lucifer wrote:wa blaas gij nu allemaal?mhrfreak wrote:van een prop word je motor te warm
omdat het gat meetstal redelijk klein moet zijn voor hij trager gaat (heb er zo al weten kapotlopen van de warmte)
een vario ring is zeker te doen dat zit ook in mijn tupperwaire brommer(yam aerox) en deze maakt niet te veel toeren
je moet hem gewoon goed afstellen in mijn wc zat dat origineel.
tupperwaire, wc? wtf
een prop = ring tussen uitlaat en cilinder?

wc= scooter
tupperwaire=scooter

en je motor word zeker warmer hierdoor dat is toch zo logisch als........
je motor geraakt moelijker zen uitlaatgassen kwijt,en ik vermoed niet dat je de carburator telkens op de rondel in de bocht gaat afstellen en dan terug gaat afstellen voor zonder

en heb het al een paar keer gezien en zelf 1 maal voorgehad toen er 1 in de bocht zat en dat hij er warm door liep)

en als je het niet gelooft moet je maar eens een rondel monteren tegen tussen de uitlaat en de cilinder en eens vergelijken hoe snel dat hij warm heeft tegen normaal

in de demper kan minder kwaad, waarom wijst zijn eigen uit denk ik

of inderdaad cdi ontsteking en dan een elektronische begrenzer
ik weet het, een domme vraagg, maar ik vergeet het keer op keer: hoeveel moeten je stationair en luchtstelschroef standaard zijn uitgedraaid?
want daarnet had ik de camino echt supermooi laten lopen op rolantie, kdoe nog ietske meer, hij valt uit, en ineens werkt het totaal nie meer, hij wil niet eens starten!
want daarnet had ik de camino echt supermooi laten lopen op rolantie, kdoe nog ietske meer, hij valt uit, en ineens werkt het totaal nie meer, hij wil niet eens starten!
/
- killingsnake
- -= Camino Addict =-
Zit je luchtstelschroef helemaal ingedraait toevallig? Dan willen ze moeilijk/niet starten, zeker niet wanneer je geen gas geeft..
- metsinsons
- -= Camino Freak =-
als het kanaaltje verstropt zit dan heeft het geen nut van dit af te regelen.. kan je ook bijna niet kuisen..
╭∩╮(︶︿︶)╭∩╮