Page 86 of 345
Re: kleine vraagjes topic
Posted: 17 Jan 2011, 18:16
by killingsnake
Op de draden zit een filterdun laagje vernis, die eerder verbrand dan smelt. Een spoel zal wanneer ze kortsluiting geeft gewoon stoppen met ontsteken, en niet warmer worden ofzo tot alles weg is ofzo.
Re: kleine vraagjes topic
Posted: 17 Jan 2011, 18:28
by metsinsons
ja maar je hebt zoveel draad dat als er een stukje kortgesloten is, hij nog wel zal werken maar minder, buiten als hij de massa raakt..
Re: kleine vraagjes topic
Posted: 17 Jan 2011, 18:49
by killingsnake
als hij de massa raakt dan moet er al veel gebeurt zijn
Nee, maar dan zou de spoel heel snel achteruit gaan, totdat op een bepaald moment de spoel het aantal windingen ontbreekt om genoeg vermogen te geven voor de warmte te maken die nodig is om het vernis te doen verbranden.
Re: kleine vraagjes topic
Posted: 17 Jan 2011, 20:35
by jasper wauters
de mijne lekte aan de kader

was een nieuwe ontsteking
Re: kleine vraagjes topic
Posted: 17 Jan 2011, 22:39
by Lucamino
Ik heb hier 2 nieuwe banden liggen,de maat is 2,5 x 17".
Zou dit zonder problemen gaan passen op m'n camino?
Re: kleine vraagjes topic
Posted: 17 Jan 2011, 22:59
by Sander
Achteraan geen probleem, vooraan zal de band tegen het origineel spatbord schuren

Re: kleine vraagjes topic
Posted: 17 Jan 2011, 23:03
by Lucamino
Daar was ik al bang voor,dan ga ik maar opzoek naar een andere set banden.
Bedankt voor de snelle reactie.
Re: kleine vraagjes topic
Posted: 17 Jan 2011, 23:12
by Sander
Graag gedaan
Ik heb vooraan 17" 2.25 en achteraan 17" 2.75 staat mooi en past perfect

Re: kleine vraagjes topic
Posted: 18 Jan 2011, 08:20
by oldie
Re: kleine vraagjes topic
Posted: 18 Jan 2011, 13:49
by batje108
Hoi hoi,
heeft er iemand al eens een andere koppeling op een camino geprobeerd?
Bij scooters heb je die delta clutch en stage 6. Die zijn beide regelbaar
iemand enige ervaring mee?
grtz
Re: kleine vraagjes topic
Posted: 18 Jan 2011, 16:36
by clio-tuning
batje108 wrote:Hoi hoi,
heeft er iemand al eens een andere koppeling op een camino geprobeerd?
Bij scooters heb je die delta clutch en stage 6. Die zijn beide regelbaar
iemand enige ervaring mee?
grtz
Als je deze replica malossi vertanding (aangepast model van minarelli horizontaal) dan wordt een overrange poulie en koppeling plug & play.
Enkel om deze vertanding te kunnen monteren moet de lager- en oliekeeringzitting gekotterd worden en vermoedelijk zelfs eerst opgelast te worden.
Re: kleine vraagjes topic
Posted: 18 Jan 2011, 16:57
by batje108
euhm ben ff niet mee...malossi vertanding? dat is toch voor in de achterklok?
wat bedoel je met kotteren?
Re: kleine vraagjes topic
Posted: 18 Jan 2011, 17:49
by killingsnake
Koppelingen bij scooters zitten achteraan, bij camino vooraan
Er kan dus niet zomaar een koppeling voor scooters achteraan geplaatst worden, er moet dus eerst een andere vertanding in de achterklok gezet worden, welke ook niet zomaar past. Moeten grotere lagers in, welke hun lagerzittingen gekotterd moeten worden

Re: kleine vraagjes topic
Posted: 18 Jan 2011, 17:50
by killingsnake
Kotteren is overigens een verspanende bewerking waarbij het werkstuk stilstaat en het gereedschap draait, bij draaien is het andersom en draait het werkstuk maar staat het gereedschap stil.
Re: kleine vraagjes topic
Posted: 18 Jan 2011, 18:50
by clio-tuning
killingsnake wrote:Koppelingen bij scooters zitten achteraan, bij camino vooraan
Er kan dus niet zomaar een koppeling voor scooters achteraan geplaatst worden, er moet dus eerst een andere vertanding in de achterklok gezet worden, welke ook niet zomaar past. Moeten grotere lagers in, welke hun lagerzittingen gekotterd moeten worden

En dan zit je nog met het volgende probleem...
Vooraan draait het variohuis los over de krukas, dus wanneer je de originele camino koppeling eruit zou laten en achteraan de scooterpoullie + koppeling gebruikt dan blijft uw camino gewoon stil staan.
Dus in principe moet er ook al een minarelli/piaggio krukas in.