Page 10 of 17
Posted: 08 Feb 2007, 18:12
by sarko
mijn blok gaat ook gereviseert worden met: c3lagers 6004
carter dichting,en dan 2oliekeerkingen. Ma kheb horen zeggen dat daar verschillende maten inzijn.klopt dat?
Posted: 08 Feb 2007, 18:15
by clio-tuning
Ja, zoals ik u toch al meermaals heb gezegd?
Je hebt er met een binnendiameter van 15mm en van 17mm.
Die van 15mm zijn voor 15mm krukassen, die van 17mm voor 17mm krukassen...
Dus op de plaats waar de keerringen komen moet je de diameter meten met een schuifmaat en dan weet je welke je nodig hebt.
Posted: 08 Feb 2007, 18:17
by sarko
ja ,maar omdat ik dat aan iemand had gevraagt die men blok ging revisren,en hy zei dat hy dat tog niet wist daarmee dak twijfelde
Posted: 10 Feb 2007, 20:42
by edel
ik raad af om je lager in vriezer te leggen.
gewoon carters warm genoeg stoken, beter te veel dan te weinig
zeker 10 min opblazen, dan vallen de lagers er ook zeer makkelijk in
Posted: 11 Feb 2007, 09:36
by Br3cht
ja maar als je dat doet in de verpakking :lol: dan kan da toch geen kwaad
gwn als je lagers erin zitten efkes met u vingers die lagers een beetje draaien dat dat vet trug meedraaidÂÂ

ÂÂ
Posted: 15 Feb 2007, 21:12
by M.O.T.
zo'n koppelingstrekeer en zo'n poulietrekker is da universeel?
Posted: 15 Feb 2007, 21:16
by clio-tuning
Koppelingstrekker niet, moet je speciaal voor Honda Camino kopen.
Poulietrekker is wel universeel, enkel zorgen dat je eentje neemt dat groot genoeg is om de carters uiteen te trekken.
Posted: 15 Feb 2007, 21:25
by Martin
edel wrote:ik raad af om je lager in vriezer te leggen.
gewoon carters warm genoeg stoken, beter te veel dan te weinig
zeker 10 min opblazen, dan vallen de lagers er ook zeer makkelijk in
M'n vader en ik leggen al altijd lagers in de diepvries,nooit problemen mee gehad hoor...
Alsook de meca van Reytec legt ze in de diepvries,dus is er zeker geen probleem

Posted: 15 Feb 2007, 22:24
by casmino
Hoe ver moet je de krukas door de lager schuiven zodat de krukas gecentreerd staat?
Posted: 02 May 2007, 20:22
by sam66
zijn er verschillende soorten lagers ook voor camino?
dat wist ik niet
en worden bij de revisie van de motor de lagers van de drijfstang niet vernieuwd?
kzie dat enkel de krukaslagers vernieuwt worden
Posted: 02 May 2007, 20:32
by clio-tuning
Tuurlijk zijn er verschillende soorten krukaslagers voor "camino". Lagers zijn universeel...
C2, C3, C4,... wie weet tot hoeveel gaat het wel ni.
Ge hebt der met zo'n vet in, met nog een ander vet in, met zo'n kooi, met een andere kooi,...
small-end en big-end lagers kan je ook vervangen ja.
small-end is geen probleem om nieuw te kopen, maar of die big-end nog nieuw verkrijgbaar zijn weetk niet...
Moet je uw krukas opnieuw laten persen en uitbalanceren,...
Straks kost het u al meer dan een nieuwe DMP krukas...

Posted: 02 May 2007, 20:47
by sam66
azo, kwist niet dat dat moest geperst worden
die zijwaartse speling ervan is toch miniem dus laat ik het zo

Posted: 02 May 2007, 20:48
by sam66
clio-tuning wrote:Tuurlijk zijn er verschillende soorten krukaslagers voor "camino". Lagers zijn universeel...
C2, C3, C4,... wie weet tot hoeveel gaat het wel ni.
Ge hebt der met zo'n vet in, met nog een ander vet in, met zo'n kooi, met een andere kooi,...
small-end en big-end lagers kan je ook vervangen ja.
small-end is geen probleem om nieuw te kopen, maar of die big-end nog nieuw verkrijgbaar zijn weetk niet...
Moet je uw krukas opnieuw laten persen en uitbalanceren,...
Straks kost het u al meer dan een nieuwe DMP krukas...

van groten bedoelde is de diameter waar de kruk door moet

Posted: 02 May 2007, 21:03
by clio-tuning
sam66 wrote:clio-tuning wrote:Tuurlijk zijn er verschillende soorten krukaslagers voor "camino". Lagers zijn universeel...
C2, C3, C4,... wie weet tot hoeveel gaat het wel ni.
Ge hebt der met zo'n vet in, met nog een ander vet in, met zo'n kooi, met een andere kooi,...
small-end en big-end lagers kan je ook vervangen ja.
small-end is geen probleem om nieuw te kopen, maar of die big-end nog nieuw verkrijgbaar zijn weetk niet...
Moet je uw krukas opnieuw laten persen en uitbalanceren,...
Straks kost het u al meer dan een nieuwe DMP krukas...

van groten bedoelde is de diameter waar de kruk door moet

Nee, steeds 6004 lagers voor camino krukas.
De laatste 2 cijfers moet je x5 doen.
04 x 5 = 20mm = binnendiameter van de lager.
ja mag elke camino krukas opmeten, ge gaat nooit bvb 15, 16, 17,... 22,...mm tegenkomen.
Buitentste diameter van de lager is ook steeds dezelfde aangezien alle camino carters gelijk zijn als het op lagers aankomt.

Posted: 02 May 2007, 21:08
by sam66
ah oké bedankt
die c3 bij skf lagers waar vind je dat ergens
maat heeft nog massas skf lagers liggen