Page 96 of 345
Re: kleine vraagjes topic
Posted: 06 Feb 2011, 09:54
by Benneth
Owkey, merci!!
Re: kleine vraagjes topic
Posted: 06 Feb 2011, 11:15
by Sander
Benneth wrote:Hoi
Iemand een idee hoeveel de bandenspanning bedraagt voor de band achteraan?
Grts benneth
In handleiding van Honda schrijven ze vooraan 2 Bar voor en achteraan 2,5 Bar

Re: kleine vraagjes topic
Posted: 06 Feb 2011, 12:31
by Nelder
Gvd! Prutscamino!!!
Nu ben ik gisteren nog maar langsgeweest bij killingsnake, en vanochtend loopt het weer fout!
Ik laat hem een kwartiertje draaien, maar dan ineens valt hij uit als ik bijna vol gas geef(op choke), en al ik de choke afzet, valt hij direct stil!
Kdenk dat hij teveel lucht krijgt.?
Waarvoor dient dat ontluchtingsslangetje eig?
Re: kleine vraagjes topic
Posted: 06 Feb 2011, 12:53
by jasper wauters
das om er voor te zorgen dat je een constante druk hebt in je vlotterkamer. Als er teveel druk is, gaat er lucht naar buiten, en te weinig druk, gaat er lucht naar binnen.
Als die onluchting er niet op zit, kan de druk in de vlotterkamer opbouwen, zodat je geen lucht door je carbu moet laten stromen, om nafte uit je vlotterbak te zuigen, en dan krijg je een veel te rijk mengsel.
Als er geen mengsel aangezogen wordt, moet de druk in de carbu en vlotterbak nagenoeg gelijk zijn. Je sproeier en je vlotterkamer berust op het feit van communicerende vaten en de wet van bernouilli.
De wet van bernouilli is eigenlijk het behoud van energie bij stromingen.
En deze zegt dat wanneer bvb lucht door een opening stroomt, en het komt bij een vernauwing, zal de lucht sneller stromen, maar een lagere druk hebben (drukenergie wordt omgezet naar kinetische energie). Daardoor heerst in je twee vaten ( je venturi van de carbu, en de vlotterbak, geen gelijke druk, specifiek de druk in de vlotterkamer is groter, dus zal er vloeistof stromen van de vlotterkamer naar het venturi.
Re: kleine vraagjes topic
Posted: 06 Feb 2011, 13:36
by killingsnake
Ow zot jong, maak het toch niet zo moeilijk, laat diene mens bernouilli maar gerust

.
@ nelder, met dat hij gisteren zo wat lekte zat dat er wel aan te komen, heb het je gisteren gezegd, als hij raar begint te doen carburator nog eens reinigen, heb je gisteren het nog eens goed laten zien hoe het moet, dus dat moet wel lukken

. Dat ontluchtingslangetje van jou mag er ook af, normaal is dat zo maar 3 cm lang en geen slang van 15 cm zoals bij jou, volgens mij was dat origineel de brandstofslang.
Re: kleine vraagjes topic
Posted: 06 Feb 2011, 13:39
by metsinsons
héhe

Re: kleine vraagjes topic
Posted: 06 Feb 2011, 13:40
by jasper wauters
die gast heeft graag wat meer informatie, hij is leergierig, ik zou heel blij geweest zijn moest ik zo veel dingen geleerd kunnen hebben.
Re: kleine vraagjes topic
Posted: 06 Feb 2011, 13:45
by metsinsons
wa bedoel je, je kent het toch allemaal

?
Re: kleine vraagjes topic
Posted: 06 Feb 2011, 13:45
by killingsnake
Was maar om te lachen

. reden van de ontluchting is ook, wanneer je motor stilstaat en je vlotternaald niet goed meer zou afsluiten, om de benzine naar buiten te leiden. Mocht deze er niet staan zou de benzine overal beginnen uit te komen, bvb er zijn al mensen geweest die de benzine langs hun uitlaat er uit zagen komen...
Re: kleine vraagjes topic
Posted: 06 Feb 2011, 13:56
by jasper wauters
daar dient een naftekraantje voor

Re: kleine vraagjes topic
Posted: 06 Feb 2011, 15:29
by elboopslim
Sander wrote:En wat staat er nog op de cilinder, als je goed kijkt zou er nog iets moeten opstaan (als het niet weggeslepen is)

Ik kan der niets anders op zien staan

,dus moet ik waarschijlijk de cilinder eraf halen zekker ?
Maar je zie ook iets van die bout aan de uitlaat ,ik bezit ook nog een uitlaat zonder die bout mss die er eens onder steken
of gaat dat niet veel uithallen ?
Re: kleine vraagjes topic
Posted: 06 Feb 2011, 18:19
by element
Heb vandaag eens mijn sigmenten op de piston geplaatst maar als je kijkt bij handleidingen staat daar dat er nummers en letters op de sigmentenstaan.Heb bij mijn sigmenten geen gevonden en beide zijn nieuw (originele maat 40 mm).Dus voor mij zijn het 2 dezelfde sigmenten dus kan dit of zit er verschil in de sigmenten

.
Re: kleine vraagjes topic
Posted: 06 Feb 2011, 18:34
by Camin0_DriVeR_68
hallo, kennis van mij heeft een probleem met zijn camino dat ik niet kan oplossen

Namelijk dat er geen benzine uit zijn benzinebak komt richting de carburator... De tank is volledig uitgekuist geweest, nieuw naftekraantje alsook een nieuwe naftedarm... De naftedarm is zo een doorzichtige, en ik zie er geen druppel inkomen

En ja er zit benzine in de tank

Wie kan me helpen?
Re: kleine vraagjes topic
Posted: 06 Feb 2011, 19:00
by Nelder
Camin0_DriVeR_68 wrote:hallo, kennis van mij heeft een probleem met zijn camino dat ik niet kan oplossen

Namelijk dat er geen benzine uit zijn benzinebak komt richting de carburator... De tank is volledig uitgekuist geweest, nieuw naftekraantje alsook een nieuwe naftedarm... De naftedarm is zo een doorzichtige, en ik zie er geen druppel inkomen

En ja er zit benzine in de tank

Wie kan me helpen?
probeer eerst best eens of er iets uitkomt voor je hem aansluit op je camino
Re: kleine vraagjes topic
Posted: 06 Feb 2011, 19:01
by bluedevil
en als je de naftedarm losmaakt van het kraantje stroomt er dan benzine uit het kraantje?
Zoniet dan zal ofwel je kraantje toch verstopt zitten indien er wel uitstroomt zit je aansluiting op je carburator dicht.
Hoe heb je de tank gereinigd ik doe het met azijn en netjes een weekje of 2 wegbergen alle roest komt los eventueel indien niet genoeg resultaat nogmaals herhalen met verse azijn (huishoud) en goed spoelen nadien droogblazen en tankcure of dergelijke epoxy erin kappen en voldoende ronddraaien (niet vergeten de restanten er tijdig te laten uitlopen voor je coating hard wordt)
greets blue