Page 97 of 345

Re: kleine vraagjes topic

Posted: 06 Feb 2011, 19:18
by Camin0_DriVeR_68
welja, mijn vriend zijn dat de benzine er uitstroomd las hij het kraantje verwijderd, maarja het is een nieuw kraantje nu :s, er zal dan toch vuil in het kraantje zitten zeker?

Re: kleine vraagjes topic

Posted: 06 Feb 2011, 19:49
by Nelder
Camin0_DriVeR_68 wrote:welja, mijn vriend zijn dat de benzine er uitstroomd las hij het kraantje verwijderd, maarja het is een nieuw kraantje nu :s, er zal dan toch vuil in het kraantje zitten zeker?
Blaas er eens door :?

Re: kleine vraagjes topic

Posted: 06 Feb 2011, 20:04
by element
element wrote:Heb vandaag eens mijn sigmenten op de piston geplaatst maar als je kijkt bij handleidingen staat daar dat er nummers en letters op de sigmentenstaan.Heb bij mijn sigmenten geen gevonden en beide zijn nieuw (originele maat 40 mm).Dus voor mij zijn het 2 dezelfde sigmenten dus kan dit of zit er verschil in de sigmenten :? .
Iemand :?

Re: kleine vraagjes topic

Posted: 06 Feb 2011, 20:04
by bluedevil
en als hij het kraantje openzet zonder dat er een darm aanzit stroomt er dan benzine zoja is je darm ofwel verstopt of je aansluiting op de carburator zelf (als de lucht niet weg kan gesloten circuit dan kan er ook geen benzine in je darmpje komen ) mocht er uit het kraantje geen benzine komen is ofwel je kraantje binnenin de tank dicht of het filterpotje onderaan het kraantje komt redelijk vaak voor.

Misschien deze alvast es chekken of die niet vervuild zijn.

greets blue

Re: kleine vraagjes topic

Posted: 06 Feb 2011, 20:15
by bluedevil
element wrote:
element wrote:Heb vandaag eens mijn sigmenten op de piston geplaatst maar als je kijkt bij handleidingen staat daar dat er nummers en letters op de sigmentenstaan.Heb bij mijn sigmenten geen gevonden en beide zijn nieuw (originele maat 40 mm).Dus voor mij zijn het 2 dezelfde sigmenten dus kan dit of zit er verschil in de sigmenten :? .
Iemand :?
er zit zeker verschil in je cegmenten al lijken deze identiek normaal heb je een cegment met 2 rechte wanden en een cegment met een rechte wand en licht schuine wand de ene zal passen op beide sleuven van je piston de andere zal spannen in eentje ervan in het andere sleufje niet dus je cegmenten mogen in geen geval spannen in deze sleuven anders zitten ze foutief.

De ene is de compressieveer/sigment het andere is de schraapveer/sigment

greets blue

Re: kleine vraagjes topic

Posted: 06 Feb 2011, 20:24
by Sander
elboopslim wrote:
Sander wrote:En wat staat er nog op de cilinder, als je goed kijkt zou er nog iets moeten opstaan (als het niet weggeslepen is) :wink:
Ik kan der niets anders op zien staan :( ,dus moet ik waarschijlijk de cilinder eraf halen zekker ?
Maar je zie ook iets van die bout aan de uitlaat ,ik bezit ook nog een uitlaat zonder die bout mss die er eens onder steken
of gaat dat niet veel uithallen ?
Neen, als er een bout inzit wilt dat zeggen dat je een origineel Honda potje hebt = traag...

Als je bv. een H-cilinder had, is het logisch dat je maar 35 km/u rijdt :wink:

Dus best een andere uitlaat Leovince/Proma en een cilinder van de P-reeks steken, dan gaat ie 50-55 km/u.

Heb je vario- of mono overbrenging ?

Re: kleine vraagjes topic

Posted: 06 Feb 2011, 20:40
by elboopslim
Het is een vario overbrenging, en ik zal eens uitzien naar een andere uitlaat
als ik de cilinder eraf haal kan ik deze dan zonder problemen trug plaatsen, ik bedoel dat ik geen rubers ofzo trug moet steken ?
dus gewoon de 4 bouten losmaken decompresie kabeltje en de bougie en de voledige cilinder komt eraf ?

edit: kan een camino A klasse mono overkoopen van een vriend hij vraagt er 250 euro voor is dit zowat de juiste prijs of is het teveel ?

Re: kleine vraagjes topic

Posted: 06 Feb 2011, 20:52
by Nelder
elboopslim wrote:Het is een vario overbrenging, en ik zal eens uitzien naar een andere uitlaat
als ik de cilinder eraf haal kan ik deze dan zonder problemen trug plaatsen, ik bedoel dat ik geen rubers ofzo trug moet steken ?
dus gewoon de 4 bouten losmaken decompresie kabeltje en de bougie en de voledige cilinder komt eraf ?

edit: kan een camino A klasse mono overkoopen van een vriend hij vraagt er 250 euro voor is dit zowat de juiste prijs of is het teveel ?
Als je cilinder verwisselt, best ook pakkingen.
Toch nog veel, maar hangt af vd staat natuurlijk

Re: kleine vraagjes topic

Posted: 06 Feb 2011, 21:00
by elboopslim
Ik wil de cilinder nog niet wisselen, wil aleen zien of het een P of een H cilinder is

Re: kleine vraagjes topic

Posted: 06 Feb 2011, 21:09
by Sander
elboopslim wrote:Het is een vario overbrenging, en ik zal eens uitzien naar een andere uitlaat
als ik de cilinder eraf haal kan ik deze dan zonder problemen trug plaatsen, ik bedoel dat ik geen rubers ofzo trug moet steken ?
dus gewoon de 4 bouten losmaken decompresie kabeltje en de bougie en de voledige cilinder komt eraf ?

edit: kan een camino A klasse mono overkoopen van een vriend hij vraagt er 250 euro voor is dit zowat de juiste prijs of is het teveel ?
Pakkingen vernieuwen kan nooit kwaad :wink:

Is die Camino met papieren ? Zo ja, welke staat is ie ?

Re: kleine vraagjes topic

Posted: 06 Feb 2011, 21:35
by elboopslim
Is met papieren ja, de staat redelijk denk ik :p ken der niet echt veel van maar hij moet wel eens herspoten worden :d
hier staan wat foto's http://www.camino-tuning.be/foto-galeri ... 26261.html
kan der altijd nog meer maken indien gewenst

Re: kleine vraagjes topic

Posted: 06 Feb 2011, 21:52
by Sander
elboopslim wrote:Is met papieren ja, de staat redelijk denk ik :p ken der niet echt veel van maar hij moet wel eens herspoten worden :d
hier staan wat foto's http://www.camino-tuning.be/foto-galeri ... 26261.html
kan der altijd nog meer maken indien gewenst
Ik zou eerder 150-200 € zeggen :wink:

Re: kleine vraagjes topic

Posted: 06 Feb 2011, 22:07
by elboopslim
Sander ik heb geen prijschating gevraagt hé :p deze is niet te koop opt moment.
Ik kan wel een A klasse mono met papieren kopen voor 250, maar ben nog aan het twijfelen dit te doen.
maar swat trug ontopic, als ik mijn camino rapper wil laten rijden moet ik ofwel een andere cilinder steken of een andere uitlaat.

Re: kleine vraagjes topic

Posted: 06 Feb 2011, 22:11
by Sander
elboopslim wrote:Sander ik heb geen prijschating gevraagt hé :p deze is niet te koop opt moment.
Ik kan wel een A klasse mono met papieren kopen voor 250, maar ben nog aan het twijfelen dit te doen.
maar swat trug ontopic, als ik mijn camino rapper wil laten rijden moet ik ofwel een andere cilinder steken of een andere uitlaat.
Je vraagt me net of € 250 teveel of teweinig is, je laat me foto's zien :wink:

Ik zou eerst een andere uitlaat steken en als hem dan nog steeds traag gaat een P-reeks cilinder :wink:

Re: kleine vraagjes topic

Posted: 06 Feb 2011, 22:22
by elboopslim
Ha oke ik had het verkeert begrepen, van degene die ik kan overkopen heb ik geen foto's maar hij is in goede staat
kweet aleen niet of een mono beter is of een vario,anders koop ik die over en verkoop ik deze waar je de foto's wel van hebt gezien
je bent inieder geval al bedankt voor de vele vragen te beantwoorden die ik al gesteld heb :d