Re: cilinderkop 65cc malossi
Posted: 25 Jun 2013, 22:15
Ze zijn ook met een beetje handigheid zelf te fabriceren uit een 50cc kop..
Tuning the best 2T bike made !
https://www.hondacaminotuning.be/forum/
https://www.hondacaminotuning.be/forum/viewtopic.php?t=30957
vario@max wrote:het slag volume standaard en het slagvolume met de 65cc kop blijft...het volume in de kamer word groter...
elke cilinder heeft wel een andere slag,sommige het zelfde...maar er is meer brandstof aanwezig dus ook meer kracht...
anders zou het ook nutteloos zijn van een 65 cc kop te monteren...niet dat er meer compressie is,daar is door mij nix van gezegt...de slag blijft,er is wat massa winst...
Waarom zou een 65cc kop beter zijn qua prestatie? je verbrandingskamer wordt inderdaad groter.. Dus je mengsel wordt minder gecomprimeerd = minder kracht.. Waarom je "zou" een grotere cilinderkop "moeten" plaatsen is als je druk te hoog wordt je mengsel zou kunnen detoneren.. Ook is je boring groter, dus je hebt een " rand ", waar de druk plaatselijk hoog kan oplopen en zou kunnen leiden tot detonatie.. Maar een camino is geen turbogevoerd racemonster dus weinig kans op dit alles..vario@max wrote:het is niet voor niets een 65cc kop...je kit kan er alleen maar vorderingenBri100 wrote:Dus het beste voor de piston en de kop is dat in een 65cc cilinder kop plaats ?
mee maken t.o.v. een gewone standaard kop...
let op meer verbruik !!!
maar wel beter,en een 65cc kop is zeldzaam is ook alweer een stukje uniek
Een "grotere" cilinderkop is niet groter in volume, hij is groter in diameter. dus de kop is minder diep, wat de compressieverhouding verhoogt. Heeft zoals ben zegt, niets met aanzuigvolume te maken.vario@max wrote:dus jij wil zeggen dat een 65cc kulas geen zin heeft?
zoals ik al zei,meer drinken...
Er staat bij bijde 'none for today' dus ze hebben er geen meer...Twister wrote:Check:
https://www.treatland.tv/moped-factory- ... d-46mm.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
en
https://www.treatland.tv/moped-factory- ... d-47.5.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Custom made
Scherp opgemerktYaMaGa wrote: Er staat bij bijde 'none for today' dus ze hebben er geen meer...
je hebt gelijk, maar deze hebben meer compressie als een 50cc kop. dus presteren betervario@max wrote:een 65cc kop bestaat er van fast arrow ze zullen het allesinds niet zomaar gemaakt hebben he
65cc kop is kleiner in volume normaalgezien, anders heeft het idd geen zinkillingsnake wrote:vario@max wrote:het slag volume standaard en het slagvolume met de 65cc kop blijft...het volume in de kamer word groter...
elke cilinder heeft wel een andere slag,sommige het zelfde...maar er is meer brandstof aanwezig dus ook meer kracht...
anders zou het ook nutteloos zijn van een 65 cc kop te monteren...niet dat er meer compressie is,daar is door mij nix van gezegt...de slag blijft,er is wat massa winst...Waarom zou een 65cc kop beter zijn qua prestatie? je verbrandingskamer wordt inderdaad groter.. Dus je mengsel wordt minder gecomprimeerd = minder kracht.. Waarom je "zou" een grotere cilinderkop "moeten" plaatsen is als je druk te hoog wordt je mengsel zou kunnen detoneren.. Ook is je boring groter, dus je hebt een " rand ", waar de druk plaatselijk hoog kan oplopen en zou kunnen leiden tot detonatie.. Maar een camino is geen turbogevoerd racemonster dus weinig kans op dit alles..vario@max wrote:het is niet voor niets een 65cc kop...je kit kan er alleen maar vorderingenBri100 wrote:Dus het beste voor de piston en de kop is dat in een 65cc cilinder kop plaats ?
mee maken t.o.v. een gewone standaard kop...
let op meer verbruik !!!
maar wel beter,en een 65cc kop is zeldzaam is ook alweer een stukje uniek
Ook succes met een 65cc kop (luchtgekoeld dan wel) te vinden, deze bestaan namelijk niet (of thans niet bij mijn weten). Kans dat andere cilinderkoppen passen welke niet voor camino bedoeld zijn, maar zonder decompressie wordt het dan wel moeilijk..
Zoals ben zegt, eventueel op de draaibank, maar de vorm van een verbrandingskamer is al een wetenschap op zich, plus dat je in de problemen komt met de decompressieklep. Alles valt op te lossen, maar loont de moeite niet, althans niet voor dagelijks gebruik
Het is niet slecht, maar ik denk dat slechts 5% of nog minder van de leden hier nog maar een cilinderkop van fast arrow gezien heeft, laat staan gebruikt. Er is helemaal niks mee om met gewoon een cilinderkitje je 50cc cilinderkop te gebruikenBri100 wrote:dus het heeft zijn voordelen maar is deze goet voor dagelijks gebruik