Page 2 of 5

Re: cilinderkop 65cc malossi

Posted: 25 Jun 2013, 22:15
by ben999
Ze zijn ook met een beetje handigheid zelf te fabriceren uit een 50cc kop..

Re: cilinderkop 65cc malossi

Posted: 25 Jun 2013, 23:13
by killingsnake
vario@max wrote:het slag volume standaard en het slagvolume met de 65cc kop blijft...het volume in de kamer word groter...
elke cilinder heeft wel een andere slag,sommige het zelfde...maar er is meer brandstof aanwezig dus ook meer kracht...
anders zou het ook nutteloos zijn van een 65 cc kop te monteren...niet dat er meer compressie is,daar is door mij nix van gezegt...de slag blijft,er is wat massa winst...
vario@max wrote:
Bri100 wrote:Dus het beste voor de piston en de kop is dat in een 65cc cilinder kop plaats ?
het is niet voor niets een 65cc kop...je kit kan er alleen maar vorderingen
mee maken t.o.v. een gewone standaard kop...
let op meer verbruik !!!
maar wel beter,en een 65cc kop is zeldzaam is ook alweer een stukje uniek
Waarom zou een 65cc kop beter zijn qua prestatie? je verbrandingskamer wordt inderdaad groter.. Dus je mengsel wordt minder gecomprimeerd = minder kracht.. Waarom je "zou" een grotere cilinderkop "moeten" plaatsen is als je druk te hoog wordt je mengsel zou kunnen detoneren.. Ook is je boring groter, dus je hebt een " rand ", waar de druk plaatselijk hoog kan oplopen en zou kunnen leiden tot detonatie.. Maar een camino is geen turbogevoerd racemonster dus weinig kans op dit alles..

Ook succes met een 65cc kop (luchtgekoeld dan wel) te vinden, deze bestaan namelijk niet (of thans niet bij mijn weten). Kans dat andere cilinderkoppen passen welke niet voor camino bedoeld zijn, maar zonder decompressie wordt het dan wel moeilijk..

Zoals ben zegt, eventueel op de draaibank, maar de vorm van een verbrandingskamer is al een wetenschap op zich, plus dat je in de problemen komt met de decompressieklep. Alles valt op te lossen, maar loont de moeite niet, althans niet voor dagelijks gebruik ;)

Re: cilinderkop 65cc malossi

Posted: 25 Jun 2013, 23:53
by ben999
Ik heb het een honda dealer eens met een dremel zien doen, :lol: , ook geen exacte wetenschap, maar zoals je zegt, voor opstraat steekt het allemaal zo nipt niet..

Re: cilinderkop 65cc malossi

Posted: 26 Jun 2013, 01:14
by Bri100
dus het is perfect mogelijk met en originele cilinderkop
maar bij de en is het beter een 65cc cilinderkop en bij de andere de ori cilinderkop dus weet het niet meer goed

Re: cilinderkop 65cc malossi

Posted: 26 Jun 2013, 10:43
by metsinsons
vario@max wrote:dus jij wil zeggen dat een 65cc kulas geen zin heeft?
zoals ik al zei,meer drinken...
Een "grotere" cilinderkop is niet groter in volume, hij is groter in diameter. dus de kop is minder diep, wat de compressieverhouding verhoogt. Heeft zoals ben zegt, niets met aanzuigvolume te maken.

Even een voorbeeld:

Het opmeten van een golf 2 blok neemt men het volume van onderste dode punt naar de cilinderkop,
dan meet met 1800cc. maar eigenlijk gaat hij maar 1600cc aanzuigen, aangezien je dit meet tussen ODP en BDP.

Re: cilinderkop 65cc malossi

Posted: 26 Jun 2013, 14:06
by vario@max
een 65cc kop bestaat er van fast arrow ze zullen het allesinds niet zomaar gemaakt hebben he :)

Re: cilinderkop 65cc malossi

Posted: 26 Jun 2013, 14:30
by Bri100
dus het heeft zijn voordelen maar is deze goet voor dagelijks gebruik

Re: cilinderkop 65cc malossi

Posted: 26 Jun 2013, 14:40
by Twister
Check:

https://www.treatland.tv/moped-factory- ... d-46mm.htm" onclick="window.open(this.href);return false;

en

https://www.treatland.tv/moped-factory- ... d-47.5.htm" onclick="window.open(this.href);return false;

Custom made

Re: cilinderkop 65cc malossi

Posted: 26 Jun 2013, 15:45
by YaMaGa
Twister wrote:Check:

https://www.treatland.tv/moped-factory- ... d-46mm.htm" onclick="window.open(this.href);return false;

en

https://www.treatland.tv/moped-factory- ... d-47.5.htm" onclick="window.open(this.href);return false;

Custom made
Er staat bij bijde 'none for today' dus ze hebben er geen meer...

Re: cilinderkop 65cc malossi

Posted: 26 Jun 2013, 19:20
by Twister
YaMaGa wrote: Er staat bij bijde 'none for today' dus ze hebben er geen meer...
Scherp opgemerkt :wink:

I know, het was meer om aan te geven waar je ze evt vandaan kan halen (USA dus)...

Re: cilinderkop 65cc malossi

Posted: 26 Jun 2013, 20:12
by metsinsons
vario@max wrote:een 65cc kop bestaat er van fast arrow ze zullen het allesinds niet zomaar gemaakt hebben he :)
je hebt gelijk, maar deze hebben meer compressie als een 50cc kop. dus presteren beter

Re: cilinderkop 65cc malossi

Posted: 26 Jun 2013, 20:13
by metsinsons
killingsnake wrote:
vario@max wrote:het slag volume standaard en het slagvolume met de 65cc kop blijft...het volume in de kamer word groter...
elke cilinder heeft wel een andere slag,sommige het zelfde...maar er is meer brandstof aanwezig dus ook meer kracht...
anders zou het ook nutteloos zijn van een 65 cc kop te monteren...niet dat er meer compressie is,daar is door mij nix van gezegt...de slag blijft,er is wat massa winst...
vario@max wrote:
Bri100 wrote:Dus het beste voor de piston en de kop is dat in een 65cc cilinder kop plaats ?
het is niet voor niets een 65cc kop...je kit kan er alleen maar vorderingen
mee maken t.o.v. een gewone standaard kop...
let op meer verbruik !!!
maar wel beter,en een 65cc kop is zeldzaam is ook alweer een stukje uniek
Waarom zou een 65cc kop beter zijn qua prestatie? je verbrandingskamer wordt inderdaad groter.. Dus je mengsel wordt minder gecomprimeerd = minder kracht.. Waarom je "zou" een grotere cilinderkop "moeten" plaatsen is als je druk te hoog wordt je mengsel zou kunnen detoneren.. Ook is je boring groter, dus je hebt een " rand ", waar de druk plaatselijk hoog kan oplopen en zou kunnen leiden tot detonatie.. Maar een camino is geen turbogevoerd racemonster dus weinig kans op dit alles..

Ook succes met een 65cc kop (luchtgekoeld dan wel) te vinden, deze bestaan namelijk niet (of thans niet bij mijn weten). Kans dat andere cilinderkoppen passen welke niet voor camino bedoeld zijn, maar zonder decompressie wordt het dan wel moeilijk..

Zoals ben zegt, eventueel op de draaibank, maar de vorm van een verbrandingskamer is al een wetenschap op zich, plus dat je in de problemen komt met de decompressieklep. Alles valt op te lossen, maar loont de moeite niet, althans niet voor dagelijks gebruik ;)
65cc kop is kleiner in volume normaalgezien, anders heeft het idd geen zin

Re: cilinderkop 65cc malossi

Posted: 26 Jun 2013, 20:31
by vario@max
dat wil ik al de hele tijd zeggen,holler geluid,en wat wil dat zeggen ?meer vermogen of indderdaad meer drinken,kan ook
een tuned auto motor is ook wel een holler geluid dan normaal...
gij zou ook iets zeggen : hoe meer druk,hoe meer compressie is het ...niet als de druk te hoog word ,dat is het dus nooit : teveel druk... hoe meer druk hoe meer prestaties...een nieuwe vers geboorde kit heeft toch ook
meer compressie dan eene die 2000 km heeft ?...wil nie moeilijk doen ,ma hoe meer compressie hoe sneller de piston z'n werk kan verrichten en des te meer ''kracht massa'' er aanwezig is :o

Re: cilinderkop 65cc malossi

Posted: 26 Jun 2013, 22:25
by killingsnake
Je kan niet blijven druk zetten he :). Gaswet stelt dat als volume daalt (compressie), de druk stijgt en temperatuur zal ook stijgen. Als je de gassen genoeg compresseert zullen ze uit zichzelf ontsteken of zelfs detoneren. Dit is trouwens het principe van een dieselmotor (enkel krijgen we een latere inspuiting, er wordt eerste enkel lucht samengedrukt).

Inderdaad, meer druk (compressie) is meer kracht. (het mengsel ontbrand meer volatiel). Enkel kun je niet tot in het oneindige doorgaan.

Beetje leesvoer: http://nl.wikipedia.org/wiki/Compressieverhouding" onclick="window.open(this.href);return false;

Re: cilinderkop 65cc malossi

Posted: 26 Jun 2013, 22:28
by killingsnake
Bri100 wrote:dus het heeft zijn voordelen maar is deze goet voor dagelijks gebruik
Het is niet slecht, maar ik denk dat slechts 5% of nog minder van de leden hier nog maar een cilinderkop van fast arrow gezien heeft, laat staan gebruikt. Er is helemaal niks mee om met gewoon een cilinderkitje je 50cc cilinderkop te gebruiken ;)