Page 2 of 2

Re: help!

Posted: 16 Nov 2013, 14:55
by Nicogsi
gilles2547 wrote:jah, het is een mono

dat is niet erg, een mono met een 65cc eronder gaat ook, enkel moet je achteraan een kleiner poulie monteren
in vaktaal een 7poulie of 8 poulie (je verliest een hoop trek in het begin, dat is iets op te vangen met een
8 poulie en proma, 7 poulie en leovinvi bijvoorbeeld gaat puur snelheid zijn.

je kan de 10 poulie (origineel) laten zitten maar dan maakt te brommer overtoeren op zen top en ga je hem
kapotrijden (=vastloper) of je moet echt met je VERSTAND rijden en op tijd gas LOSSEN 8)

er zijn meer voorstanders van vario dan mono, maar ook met een mono kan je plezier beleven

ik heb zo een opstelling zoals ik hierboven beschijf, alle info is uit eigen ervaring

grtz nicogsi

Re: help!

Posted: 29 Nov 2013, 16:53
by Isotonic
Hi Gilles,
I had the same kind of problem and I knew not solve.

Finaly, the problem came from bad transfer of gasoline to the carburetor.

He Drew not enough fuel when the engine was at high speed.

A good cleaning of the tank, I changed the fuel valve and the motor has never been as well. A real Swiss Watch !!! :-D

This verification and part replacement doesn't solve everything, but now, all right.

A perfect idle timing and no "hole" in medium and high speed during acceleration !

May be you can check these parameters... ?

it may be a bad fluidity of the gasoline from the reservoir to the cylinder.

It's often a siliness ! :-D

Good work!