Page 2 of 2

Re: 50cc opvoeren

Posted: 10 Jan 2014, 12:36
by voske
den Ives wrote:ik denk,maar weet het niet zeker dat het voor een betere smering zorgt, en anders om het materiaal simpel weg lichter te maken. maar ik kan er grandioos naast zitten ook :wink:

denk dat je gelijk hebt :wink:

Re: 50cc opvoeren

Posted: 10 Jan 2014, 13:32
by standreww
Ja, ik denk het ook. Ik had misschien een foute woordkeuze gemaakt.
Maar in dat topic dat ik aanhaalde staat dezelfde info.
Maar inderdaad, Ives zat er het dichtste bij.

Re: 50cc opvoeren

Posted: 10 Jan 2014, 18:39
by ben999
Die smering dat kan ik er ook uit opmaken volgens die link, maar het moet toch nog iets met spoeling te maken hebben?

Re: 50cc opvoeren

Posted: 10 Jan 2014, 19:27
by geert-jan jonkers
het gat bovenin in de piston zorgt denk ik ook dat de overtollige naft dat achter de piston zit niet verloren gaat wat normaal wel is volgens mij op het laagste dode punt van de piston, en voor de smering ook, tog bedankt alvast allemaal!

Re: 50cc opvoeren

Posted: 20 Feb 2014, 23:44
by caminooke
met wa hielden jullie rekening bij de mate van het vergroten ?

mvg ce

Re: 50cc opvoeren

Posted: 20 Feb 2014, 23:49
by geert-jan jonkers
caminooke wrote:met wa hielden jullie rekening bij de mate van het vergroten ?

mvg ce
de uitlaat poort alleen in de breedte vergroten niet in de lengte (hoogte)
en zien hoe de slag kwam tegenover het gat van de cilinder dat we hebbe bij gemaakt, die moeten overeen komen.
we hebben het gezien bij 65cc cilinders eigenlijk.