Page 2 of 3
Re: Wat is er fout in mijn set-up ?
Posted: 26 Mar 2014, 21:46
by den Ives
maar je zegt wel dat de plek eromheen wat vettig is als je de carbu eraf haalt
Re: Wat is er fout in mijn set-up ?
Posted: 26 Mar 2014, 22:21
by Madmac
Ja, vochtig.
Re: Wat is er fout in mijn set-up ?
Posted: 26 Mar 2014, 22:23
by den Ives
duidt op een lekkage "valse lucht"
Re: Wat is er fout in mijn set-up ?
Posted: 27 Mar 2014, 09:47
by standreww
Ik zou een andere carb proberen.
Van de grote o ring onderaan, klimt de benzine zelfs omhoog.
Ook eens een ander vlotterbakje proberen, kan al eens wat krom zitten.
Re: Wat is er fout in mijn set-up ?
Posted: 27 Mar 2014, 13:02
by Madmac
Zoals ik in de eerste post schreef, ik heb drie carburators uit elkaar gehaald en alle beste onderdelen gebruikt om één goede in elkaar te steken. Dus de beste die ik heb staat er al op

Re: Wat is er fout in mijn set-up ?
Posted: 27 Mar 2014, 13:07
by standreww
Toch is er lek. Dus ik geef u mijn mening.
Andere o ring, ander vlotterbakje.
Niets nat meer dan.
Re: Wat is er fout in mijn set-up ?
Posted: 27 Mar 2014, 13:12
by Madmac
Ik ga sowieso een aantal O ringen voor het vlotterbakje en de aansluiting moeten aanschaffen. Maar Ives heeft ook gelijk dat het niet normaal is dat er vocht onder het membraan zit, dus vloeibare pakking kopen en daar eens mee testen.
Re: Wat is er fout in mijn set-up ?
Posted: 27 Mar 2014, 17:25
by Twister
Madmac wrote:den Ives wrote:ik blijf er bij dat je valse lucht trekt via je spruitsuk
Het membraan is in feite de dichting. Vermits ik twee verschillende membranen gebruikt heb zouden ze beide slecht moeten zijn. Kan natuurlijk wel zijn want het is allemaal materiaal dat ouder is dan 20 jaar.
Hey Madmac,
Ik heb al eens gehad dat de twee blokhelften (carters) niet zo mooi op elkaar aansluiten of wat ongelijk zijn tov elkaar ter plaatse van het membraan. Ondanks een prima membraan kan je dan toch een lek hebben.
Daarnaast kan het dus ook zijn dat je een lek hebt tussen de twee carterhelften.
Mocht je je spruitstuk en membraan demonteren, kijk hier dan ook goed naar.
Succes!
Re: Wat is er fout in mijn set-up ?
Posted: 27 Mar 2014, 18:34
by wil
standreww wrote:Ik zou een andere carb proberen.
Van de grote o ring onderaan, klimt de benzine zelfs omhoog.
Ook eens een ander vlotterbakje proberen, kan al eens wat krom zitten.
dat klopt
een potje van de carbu
is met de jaren beetje krom gekomen
als ik een carbu open doe
dan vlak ik altijd het potje
en dan kan je zelfs u oude o ring weer gebruiken
ook al is die een beetje plat gedrukt

Re: Wat is er fout in mijn set-up ?
Posted: 29 Mar 2014, 18:37
by Madmac
Daarstraks langs een brommerhandel gereden voor vloeibare pakking... Had hij niet
Dan maar online bestellen.
Re: Wat is er fout in mijn set-up ?
Posted: 05 Apr 2014, 10:29
by Madmac
Nu heb ik gisteren een tubje vloeibare pakking binnen gekregen en wat blijkt ? Ik start de Camino en hij blijft stationair draaien. Ook de dip bij gas geven is zo goed als weg
Das toch weer typisch hé. Net of het luchtlek zichzelf gedicht heeft.
Re: Wat is er fout in mijn set-up ?
Posted: 05 Apr 2014, 10:40
by hondaman
Re: Wat is er fout in mijn set-up ?
Posted: 06 Apr 2014, 21:24
by Madmac
En de dag erna was het terug als ervoor dus gaat de vloeibare dichting toch kunnen gebruikt worden

Re: Wat is er fout in mijn set-up ?
Posted: 06 Apr 2014, 21:33
by den Ives
Madmac wrote:En de dag erna was het terug als ervoor dus gaat de vloeibare dichting toch kunnen gebruikt worden

anders even zwaaien met de tube , misschien dat het indruk maakt

Re: Wat is er fout in mijn set-up ?
Posted: 20 May 2014, 22:01
by Madmac
Daarstraks de carburator van het blokje afgehaald en dit kwam ik tegen:
Alles is vettig tot zelf bij de kabel ! Dus zal het toch zijn geweest wat Ives dacht en sloot het membraan niet goed. Ik had nu drie extra membranen en heb de beste uitgezocht, ene waarbij ik duidelijk voel dat de rubber dichtingsrand nog dik genoeg is.
Maar in de vlotterkamer zat iets bruin, leek op roest. Nu kon de enige plaats, waar roest was, de Malossi cilinder zijn. Maar als die roest terug tot in de vlotterkamer geraakt klopt er toch iets ferm niet...
Of het moet zijn dat Tinus een tank gebruikt heeft die fijne roest binnenin had
Maar okee, ik heb dus een ander membraan gebruikt en zal wel zien of de gasrespons nu normaal gaat zijn. Maar das voor als de motor terug onder de Camino hangt.