Posted: 19 Oct 2005, 21:06
Maat niet met afgedraait vliegwiel en trekveren enzo roderen, maakt meer toeren hé.malossifreak wrote:naarmijn wete moet ge het best roderen met de setup die je werkelijk gaat hebben
Maat niet met afgedraait vliegwiel en trekveren enzo roderen, maakt meer toeren hé.malossifreak wrote:naarmijn wete moet ge het best roderen met de setup die je werkelijk gaat hebben
Ja ik moest eens de camino van iemand reparen enzo. Zijn gewichtjes waren echt vierkant al. Ik 6 medium billekes gekocht en ze er alle 6 ingestoken. Bij 10-15km/h ging die vario in 1klap helemaal toe en had die cilinder het dus heel zwaar om naar zijn topsnelheid te geraken.Adidax wrote:Met zwaar direct toe? Zeker van? Vind ik nogal onlogisch...
(Kzeg nie da je verkeerd bent é)
jepzz (ja dussylvester wrote:moet ne alu cilinder echt zo weinig roderen ?
Pas op, best toch 450-500 km roderen. Kheb der al slechte ervaring mee met dat te weinig roderenjona wrote:met een 50 moede geen 500km doen hoor 200 of 300 is al genoeg, gewoon nie teveel toeren maken en ook nie te heftig 'in snokskes rijden' e
de eerste 100 km echt niets forceren, derna kan het wel tegen een stootje
Et klinkt idd raar, maar clio heeft gelijkAdidax wrote:Met zwaar direct toe? Zeker van? Vind ik nogal onlogisch...
(Kzeg nie da je verkeerd bent é)
bij nen nieuwe brommer moet alles nog wat ingereden worden, niet alleen cilinder, alu cilinder heeft een veel mooier afgewerkt chroom(of nikasil) wand, hoeft dus inderdaad niet zoveel gerodeert te wordenik vind dat van een alluminium cilinder maar onzin..
als je een nieuwe brommer of scooter koopt. ligt er ook een alluminium cil. op en die moet je tog ook gewoon inrijden waarom die dan niet ?