Page 2 of 14

Posted: 19 Oct 2005, 21:06
by clio-tuning
malossifreak wrote:naarmijn wete moet ge het best roderen met de setup die je werkelijk gaat hebben
Maat niet met afgedraait vliegwiel en trekveren enzo roderen, maakt meer toeren hé.

Posted: 19 Oct 2005, 21:07
by clio-tuning
Adidax wrote:Met zwaar direct toe? Zeker van? Vind ik nogal onlogisch...

(Kzeg nie da je verkeerd bent é)
Ja ik moest eens de camino van iemand reparen enzo. Zijn gewichtjes waren echt vierkant al. Ik 6 medium billekes gekocht en ze er alle 6 ingestoken. Bij 10-15km/h ging die vario in 1klap helemaal toe en had die cilinder het dus heel zwaar om naar zijn topsnelheid te geraken.

Met 3 billekes erin ging die toe zoals het hoort :)

Posted: 19 Oct 2005, 21:15
by Adidax
Ok dan ;)

Posted: 22 Oct 2005, 21:26
by sylvester
moet ne alu cilinder echt zo weinig roderen ?

Posted: 22 Oct 2005, 21:26
by pj-tuning
sylvester wrote:moet ne alu cilinder echt zo weinig roderen ?
jepzz (ja dus :wink: )

Posted: 27 Oct 2005, 20:43
by Rick van Unen
ik rijd altijd tegen de 60 als ik aan het inrijden ben je moet gewoon veel afwisselend rijden. Dan is hij het snelst in gereden. Dit zijn wel 65 cilinders.

Posted: 03 Nov 2005, 09:14
by nielsreynaert
een gietijzeren cilinder moet je dus dan 500km rijden :shock:
tegen dat ikaan 500km zit ben ik vergeten oor

Posted: 16 Nov 2005, 21:11
by dries
ik heb vandaag net een 50cc gekocht ik rodeer met schokjes
trekken en dan weer afremmen weer trekken .....
en zo voor zoon 10 min en terug late afkoele en zo doe ik dit tot ik aan de 500 km zit

Posted: 17 Nov 2005, 19:57
by dries
is dit dan fout of niet

Posted: 17 Nov 2005, 20:43
by jona
met een 50 moede geen 500km doen hoor 200 of 300 is al genoeg, gewoon nie teveel toeren maken en ook nie te heftig 'in snokskes rijden' e
de eerste 100 km echt niets forceren, derna kan het wel tegen een stootje

Posted: 17 Nov 2005, 22:36
by clio-tuning
jona wrote:met een 50 moede geen 500km doen hoor 200 of 300 is al genoeg, gewoon nie teveel toeren maken en ook nie te heftig 'in snokskes rijden' e
de eerste 100 km echt niets forceren, derna kan het wel tegen een stootje
Pas op, best toch 450-500 km roderen. Kheb der al slechte ervaring mee met dat te weinig roderen :lol:

Posted: 17 Nov 2005, 22:40
by FreekTheFreak
ik vind dat van een alluminium cilinder maar onzin..

als je een nieuwe brommer of scooter koopt. ligt er ook een alluminium cil. op en die moet je tog ook gewoon inrijden waarom die dan niet ?

Posted: 17 Nov 2005, 23:00
by marco
Adidax wrote:Met zwaar direct toe? Zeker van? Vind ik nogal onlogisch...

(Kzeg nie da je verkeerd bent é)
Et klinkt idd raar, maar clio heeft gelijk

De gewichtjes zijn zwaarder-->worden makkelijker naar buiten geslingerd.

schakelt drek;)

Posted: 17 Nov 2005, 23:12
by chevyvlam
ik vind dat van een alluminium cilinder maar onzin..

als je een nieuwe brommer of scooter koopt. ligt er ook een alluminium cil. op en die moet je tog ook gewoon inrijden waarom die dan niet ?
bij nen nieuwe brommer moet alles nog wat ingereden worden, niet alleen cilinder, alu cilinder heeft een veel mooier afgewerkt chroom(of nikasil) wand, hoeft dus inderdaad niet zoveel gerodeert te worden

Posted: 17 Nov 2005, 23:48
by !3art Carlito
ik stunt gewoon wa, das iedere keer kort optrekken,
en nie volgas geven= Ideaal  :PÂÂ