tijdens het in gang draain zelf, draai je hem idd vaster, maar als je motor aanslaat, draait die rapper dan je boormachine. En als je je boormachine nie vlug genoeg terugtrekt, draai je je moer los.jan L wrote:jasper wauters wrote:je vliegwielmoer is los gekomen door de boormachine, en daardoor zit je vliegwiel nie goe meer op je vliegwielhouder, draai de moer eens goed los, zet je vliegwiel terug goed, doe wat loctite op je krukas, en draai de moer er terug op.CaminoTime wrote:
Zit normaal goed, is er niet af geweest.
Motor draaide maar met rinkelend geluid en viel dan uit.
Daarna merkte ik dat mijn vliegwiel niet meer ronddraaid zoals hij zou moeten ronddraaien. Ongeveer aan het bovenste dode punt blijft hij steken.
Ik zie dat de speling tussen vliegwiel en rand verandert als ik ze ronddraai.
Been there, done that
Je vliegwielmoer kan alleen loskomen als je niet weet in welke richting je motor draait en je de motor omgekeerd in gang probeert te krijgen.
Anders gaat de moer alleen maar vaster komen te zitten.
Please disable your adblocker on this website!
The website costs are covered by using ads that are non-intrusive. Please whitelist this domain in your adblocker software or plugin. Thank you.
Schakel alstublieft de adblocker uit!
De kosten van het hosten van de website worden betaald met advertentie-inkomsten. Voeg alstublieft een uitzondering toe voor dit domein in de software of plugin.
Re: kleine vraagjes topic
Moderator: -Camino Crew-
Forum rules
Belangrijk: Lees eerst het Algemeen Reglement , het Te Koop & Gezocht Reglement, en de Whitelist zeker niet vergeten !
Belangrijk: Lees eerst het Algemeen Reglement , het Te Koop & Gezocht Reglement, en de Whitelist zeker niet vergeten !
- jasper wauters
- -= Camino Addict =-
- killingsnake
- -= Camino Addict =-
Nah, als ie vast genoeg hangt dan blijft hij wel vast. Je moet die moer ook goed vastmaken he, dan heb je daar geen last van
. Maar is bij mij idd wel al een paar keer gebeurd 

Trasforma il meglio in 'massimo'
lampen van 24V 21W springen ook de lamp achteraan 24V 18W springt... weet iemand wat ik moet doen 

Heb je originele weerstand vooraan op vork aangesloten ?Lucifer wrote:lampen van 24V 21W springen ook de lamp achteraan 24V 18W springt... weet iemand wat ik moet doen
Achteraan moet je 5W hebben en beide 12V is goed

spanningsbegrenzer gebruiken zoals die van een custom. Dat is wat ik gedaan heb en dat werkt tenminste.
-
- -= Advanced Member =-
Hi
Ik ga een nieuwe cilinder steken.
Op de zuigerveren staan echter geen tekens. Speelt het dus geen rol hoe ik ze monteer?
Naast de twee zuigerveren zat er nog een ring bij. Ik heb hier ergens gelezen dat dit de "expander" of zo zou kunnen zijn. Moet ik die ook monteren? Waar en waarom?
Thx
Ik ga een nieuwe cilinder steken.
Op de zuigerveren staan echter geen tekens. Speelt het dus geen rol hoe ik ze monteer?
Naast de twee zuigerveren zat er nog een ring bij. Ik heb hier ergens gelezen dat dit de "expander" of zo zou kunnen zijn. Moet ik die ook monteren? Waar en waarom?
Thx
- killingsnake
- -= Camino Addict =-
Als er niks opstaat dan maakt het niks uit hoe je ze monteert. Wel opletten dat als de slotjes mekaar niet raken over de gehele doorsnede, dus als er een uitsparing voor het 'bolletje' onder of boven de zuigerveer is, je deze goed monteerd en niet ondersteboven. Hoop dat je het wat begrijpt
.
De 'ring', is waarschijnlijk een soort zig zag/gekartelde ring? Is een extra veer voor onder de onderste zuigerveer, zodat deze extra hard tegen de cilinderwand veert. Dient vooral om de compressie over langere termijn te behouden. Hoef je niet te monteren, maar ik doe het toch altijd...

De 'ring', is waarschijnlijk een soort zig zag/gekartelde ring? Is een extra veer voor onder de onderste zuigerveer, zodat deze extra hard tegen de cilinderwand veert. Dient vooral om de compressie over langere termijn te behouden. Hoef je niet te monteren, maar ik doe het toch altijd...
Trasforma il meglio in 'massimo'
Ik had problemen met mijn verlichting lampjes van 12V, 24V allemaal brandde ze door. Ik heb dan de weerstand op vork aangesloten en rij nu al een jaar zonder problemenRemko wrote:spanningsbegrenzer gebruiken zoals die van een custom. Dat is wat ik gedaan heb en dat werkt tenminste.

Maar bij u helpte die weerstand niet zeker ?
Die Camino spoelen dat 6V zouden moeten geven, het blijft een raadselRemko wrote:nope

da is zoals menne daily mino
ik heb daarvanvoor gewoon een faar van een caminon op staan
en nu brand ze toch niet meer door
ik heb daarvanvoor gewoon een faar van een caminon op staan

en nu brand ze toch niet meer door

bij mij 12v 21w vanvoor 6V 7,5w vanachter geen weerstand en geen probleem met vroegtijdig springen 

tleven kan soms zo mooi zijn
-
- -= Expert Member =-
bij mij alles origineel vanvoor 6v 15watt vanachter geen idee origineel 
weerstand en geen last..... nog nooit gehad trouwens

don't try to argue with idiots, they will bring you down to their level and beat you with experience
Nog niet geprobeerd 6V en weerstand, maar ik heb 12V omdat dat dezelfde zijn als in auto's en kheb zo mijn connectie'sd-HuNtEd_1 wrote:bij mij alles origineel vanvoor 6v 15watt vanachter geen idee origineel

- jasper wauters
- -= Camino Addict =-
wooowSander wrote:Nog niet geprobeerd 6V en weerstand, maar ik heb 12V omdat dat dezelfde zijn als in auto's en kheb zo mijn connectie'sd-HuNtEd_1 wrote:bij mij alles origineel vanvoor 6v 15watt vanachter geen idee origineel

sander heeft zotte connecties, ze verkopen zowaar autolampen

lol e, is wel handig. Als je moet zoeken naar de juiste lampen kan je een tijdje bezig zijn.
Ik heb nog steeds dat m'n achterlicht springt.
Al de rest blijft in orde.
Kzal eens dat lampje van oldie proberen.