Page 105 of 345
Re: kleine vraagjes topic
Posted: 19 Feb 2011, 18:06
by CaminoTime
Die P en H getallen op de cilinder waar staan die ergens?
Heb hier een oude cilinder van Honda liggen maar vind die getallen nergens terug. Enkel Honda aan de ene kant en 49cm3 aan de ander kant.[/quote]
da staat op u cilinder waar die vast zit aan je carter denk ik
staat normaal gezien vlak boven die nummer dat erop staat
is niet altij eve duidelijk zichtbaar ze
grtz[/quote]
Ik heb het kunnen onthullen. Staat voor het woord "Honda", H1. Hmm dus de minst sterke a klasse cilinder op mijn Camino b kader. It keeps getting stranger...
Re: kleine vraagjes topic
Posted: 19 Feb 2011, 20:02
by camino cheezer!!!
hallo camino liefhebbers

ik rij met een: p-3 cylinder , sito uitlaatje , FA-ster
nu heb ik steeds het vervelende "BRRRRRRR KRRRRRRRR" geluid bij het bereiken van mijn topsnelheid 50 km/h , dit is ONGELOFELIJK irritant

( volgens mij is het de spoeling van de uitlaatgassen in de uitlaat die niet gunstig verloopt bij een snelheid van meer dan 50 km/h) ik zou dit willen verhelpen , zo spoedig mogelijk , let wel deze camino mag (jammergenoeg) niet sneller dan 50 gaan!! graag jullie meningen en tips

help me out mannen !!

alvast bedankt !!

Re: kleine vraagjes topic
Posted: 19 Feb 2011, 22:04
by oldie
da kunde ni veranderen da is gewoon het smoren van die sito uitlaat het enige dat je kan doen is een engels potteke (ziet er just hetzelfde uit) te zetten maar dan ga je weer sneller
Re: kleine vraagjes topic
Posted: 19 Feb 2011, 22:10
by camino cheezer!!!
oldie wrote:da kunde ni veranderen da is gewoon het smoren van die sito uitlaat het enige dat je kan doen is een engels potteke (ziet er just hetzelfde uit) te zetten maar dan ga je weer sneller
valt er dan echt nix aan te doen

tis gewoon zo vervelend das ongeveer elke 500 meter dat die dat doet he ... of ervoor zorgen dat hij trager rijd , is dat geen optie om dit te verbeteren?

Re: kleine vraagjes topic
Posted: 19 Feb 2011, 22:23
by oldie
dat lawaai komt doordat je net blokkeerd om sneller te rijden er bestaat geen andere manier ofwel moet je HPI steken dan kan je via de ontsteking begrenzen maar is dat dan 250 euro waard ?
Re: kleine vraagjes topic
Posted: 19 Feb 2011, 22:46
by camino cheezer!!!
oldie wrote:dat lawaai komt doordat je net blokkeerd om sneller te rijden er bestaat geen andere manier ofwel moet je HPI steken dan kan je via de ontsteking begrenzen maar is dat dan 250 euro waard ?
neen 250 euro is er wat over

maar ik heb nog nooit zo'n camino gehad die dit zo extreem heeft

hij is bijna zo erg dat hij "onberijdbaar " is , het geluid is genant , lastige zaak

Re: kleine vraagjes topic
Posted: 19 Feb 2011, 22:52
by oldie
ori H1 cilinder kan je steken ook dan maakt ie zo geen remmend lawaai denk ik ?
Re: kleine vraagjes topic
Posted: 19 Feb 2011, 22:57
by camino cheezer!!!
oldie wrote:ori H1 cilinder kan je steken ook dan maakt ie zo geen remmend lawaai denk ik ?
ja is een optie .... maar heb deze zomer net van snakie

een p3 gekocht

zou ik met een a klasse plaat in de vario ipv aan FA plaat ook geen verbetering krijgen ... lagere snelheid = geen extreem tegenwerkende krachten op de uitlaat ???? ti's een ideetje van mij don't shoot me ...

Re: kleine vraagjes topic
Posted: 19 Feb 2011, 22:58
by oldie
het tegenhouden gebeurt door de luchtverplaatsing
met een A-ster ga je sneller toeren krijgen je gaat hetzelfde effect hebben maar dan aan een lagere snelheid

Re: kleine vraagjes topic
Posted: 20 Feb 2011, 17:51
by Kakkernest
passen 280 mm veringen op een camino of brengt da problemen met zich mee?
Re: kleine vraagjes topic
Posted: 20 Feb 2011, 17:57
by killingsnake
Is dat niet de originele lengte?
Re: kleine vraagjes topic
Posted: 20 Feb 2011, 19:47
by Remko
das ori
Re: kleine vraagjes topic
Posted: 20 Feb 2011, 19:48
by Kakkernest
killingsnake wrote:Is dat niet de originele lengte?
260 mm dan

Re: kleine vraagjes topic
Posted: 20 Feb 2011, 20:05
by Sander
wouter2 wrote:Sander wrote:PA 50 M - A klasse
PA 50 - B klasse

dit geldt enkel voor u kader hé
voor cilinder kunt ge op u cilinder zelf ergens ook iets vinden
als daar:
-P = 1
-P = 2
-P = 3
-p = 4
1 van deze 4 op staat dan hebt ge ne B klasse cilinder
bij A klasse kunnen het de volgende zijn:
-H = 1
-H = 2
-H = 3
-H = 4
het getalletje geeft gewoon de sterkte van u cilinder aan
grtz
wouter
De persoon waar mijn antwoord voor was:
Jenze wrote:hoe kan ik weer zien aan de hand van het kader nummer of mijn camino a of b is ?
ik vind dit niet meer terug
Wat begin jij nu over de cilinder ?

Re: kleine vraagjes topic
Posted: 22 Feb 2011, 17:15
by Kakkernest
Niemand die mij kan verder helpen?
Passen 260 mm veren op een camino en is dat te doen?