Page 109 of 345
Re: kleine vraagjes topic
Posted: 26 Feb 2011, 13:09
by killingsnake
Lucifer wrote:killingsnake wrote:Moer borgen met loctite?
welke loctite dan?
De blauwe? Kun je nog loskrijgen daarna..
Re: kleine vraagjes topic
Posted: 26 Feb 2011, 14:11
by SAAMBAEN94
Sander wrote:SAAMBAEN94 wrote:ja dan is het een p cilinder maar wat is het verschil van snelheid en optrekken
Dat is al goed, als je een H cilinder zou hebben zou het niet veel uitmaken...
Hij zal sneller gaan met engels potje of Sito potje t.o.v. het ori potje

Ja het is een b-klasse dus zal het wel een p zijn zeker en het geluid blijft hetzelfde zeker
Re: kleine vraagjes topic
Posted: 26 Feb 2011, 14:47
by Sander
SAAMBAEN94 wrote:Sander wrote:SAAMBAEN94 wrote:ja dan is het een p cilinder maar wat is het verschil van snelheid en optrekken
Dat is al goed, als je een H cilinder zou hebben zou het niet veel uitmaken...
Hij zal sneller gaan met engels potje of Sito potje t.o.v. het ori potje

Ja het is een b-klasse dus zal het wel een p zijn zeker en het geluid blijft hetzelfde zeker
Ja, met die potjes wel

Re: kleine vraagjes topic
Posted: 26 Feb 2011, 16:33
by jasper wauters
blauw
Re: kleine vraagjes topic
Posted: 28 Feb 2011, 11:00
by Lucifer
ehh wat moet ik doen als ik mijn luchtstelschroef volledig uit draai en bougie is nog veeeel te donker??

Re: kleine vraagjes topic
Posted: 28 Feb 2011, 11:57
by jasper wauters
je carbu kuisen

Re: kleine vraagjes topic
Posted: 28 Feb 2011, 16:55
by killingsnake
Officieel is dat kleinere sproeier steken. Camino kennende heeft jasper gelijk

Re: kleine vraagjes topic
Posted: 28 Feb 2011, 22:19
by CaminoTime
Uit welk metaal is het motorblok (carterhelften) van een camino gemaakt?
Re: kleine vraagjes topic
Posted: 28 Feb 2011, 22:23
by killingsnake
Gegoten aluminium. Verder in detail, welk type, weet ik niet.
Re: kleine vraagjes topic
Posted: 28 Feb 2011, 22:24
by CaminoTime
killingsnake wrote:Gegoten aluminium. Verder in detail, welk type, weet ik niet.
thx
en de cilinderkop?
Re: kleine vraagjes topic
Posted: 28 Feb 2011, 22:26
by killingsnake
Zelfde
Waarom als ik vragen mag?
Re: kleine vraagjes topic
Posted: 28 Feb 2011, 22:47
by CaminoTime
Heb hier ergens gelezen dat inox met alu voor een groter potentiaalverschil zorgt waardoor het alu sneller zou gaan oxideren.
Wil namelijk inox draadstangetjes gebruiken voor in cilinder.
Re: kleine vraagjes topic
Posted: 28 Feb 2011, 23:14
by killingsnake
Alu oxideert altijd. Je ziet nooit aluminium, het is gewoon zo dat aluminium en aluminium oxide praktisch dezelfde kleur hebben.. Kras eens met iets hard in een stuk aluminium, de kras blinkt dan. Dit duurt echter niet lang --> vorming Al2O3 (aluminiumoxide)
wiki quote:
Aluminium is zeer resistent tegen verwering. Dit komt doordat het aluminium aan de buitenzijde met de zuurstof uit de lucht reageert. In tegenstelling tot ijzeroxide, dat een losse laag op het metaal vormt, omdat het oxidemolecuul groter is en meer plaats inneemt, sluit het laagje aluminiumoxide het eronder liggende metaal af. Deze laag beschermt tegen verdere oxidatie, zodat de binnenkant van het metaal niet wordt aangetast.
Re: kleine vraagjes topic
Posted: 01 Mar 2011, 17:11
by Kakkernest
Waarvoor dient een koppelingtrekker en hoe gebruik je die?
Ik heb geen idee wat een koppeling is, wat de functie ervan is en waar die zit.
Iemand die kan helpen?
thx
Re: kleine vraagjes topic
Posted: 01 Mar 2011, 17:58
by clio-tuning
Een koppeling is een verbinding, bij camino maakt het een verbinding tussen krukas en de vario.
Wanneer je gas geeft, maakt uw motor meer toeren. Doordat er trekveertjes op de koppeling zitten grijpt de koppeling pas aan (op het variohuis) bij x-aantal toeren.
Moest je geen koppeling hebben, dan zou je met een draaiende motor niet kunnen blijven stilstaan voor een rood licht. Door het lage stationair toerental (dus wanneer je zonder gas geven stilstaat voor het rode licht) grijpt de koppeling niet aan en draait de motor in "vrijloop". Dus de motor gaat uw achterwiel niet aandrijven bij het stilstaan.
Moest je geen koppeling hebben, dan zal de motor altijd het achterwiel aandrijven.
Een koppelingstrekker dient op de koppeling van de krukas te trekken. Bvb wanneer je andere trekveertjes zou willen monteren.