Page 110 of 345

Re: kleine vraagjes topic

Posted: 01 Mar 2011, 19:01
by Kakkernest
clio-tuning wrote:Een koppeling is een verbinding, bij camino maakt het een verbinding tussen krukas en de vario.
Wanneer je gas geeft, maakt uw motor meer toeren. Doordat er trekveertjes op de koppeling zitten grijpt de koppeling pas aan (op het variohuis) bij x-aantal toeren.
Moest je geen koppeling hebben, dan zou je met een draaiende motor niet kunnen blijven stilstaan voor een rood licht. Door het lage stationair toerental (dus wanneer je zonder gas geven stilstaat voor het rode licht) grijpt de koppeling niet aan en draait de motor in "vrijloop". Dus de motor gaat uw achterwiel niet aandrijven bij het stilstaan.
Moest je geen koppeling hebben, dan zal de motor altijd het achterwiel aandrijven.

Een koppelingstrekker dient op de koppeling van de krukas te trekken. Bvb wanneer je andere trekveertjes zou willen monteren.
Prachtuitleg :). Echt bedankt :).
En die krijgt ge enkel en alleen met zo'n speciale koppeling trekker los?
Hoe werkt die?

Re: kleine vraagjes topic

Posted: 01 Mar 2011, 19:05
by Lucifer
buitenste schroefdraad op de koppeling, "bout" aandraaien met sleutel zodat die tegen krukas duwd en de koppeling af de krukas trekt..

krukas is conisch(spelling?) dwz "kegel"vormig.. zo word de koppeling erop vast gezet

Re: kleine vraagjes topic

Posted: 01 Mar 2011, 19:27
by clio-tuning
De koppeling zit inderdaad op de krukas vast d.m.v. een conische klemming.
De enige gezonde manier is een koppelingstrekker gebruiken. :wink:

Re: kleine vraagjes topic

Posted: 01 Mar 2011, 21:41
by Kakkernest
Lucifer wrote:buitenste schroefdraad op de koppeling, "bout" aandraaien met sleutel zodat die tegen krukas duwd en de koppeling af de krukas trekt..

krukas is conisch(spelling?) dwz "kegel"vormig.. zo word de koppeling erop vast gezet
Merci
Dus die bout zit tegen de krukas en de gehele koppelingtrekekr zit vast aan die koppeling zodat je door het aandraaien van die bout, de koppeling lostrekt van de krukas.

Is dat juist?
Als het zo is, dan snap ik alleen nog niet hoe je die trekker vastzet op je koppeling..

Re: kleine vraagjes topic

Posted: 01 Mar 2011, 22:51
by sti
de koppelingstrekker heeft aan het uiteinde draad waarmee je hem op de koppeling kunt draaien :wink:

Re: kleine vraagjes topic

Posted: 02 Mar 2011, 13:35
by Kakkernest
Image
Waar kan je hier ergens die trekker op de koppeling draaien?

En gaat et over dit soort trekker
Image
of over zo eentje?
Image

Re: kleine vraagjes topic

Posted: 02 Mar 2011, 13:58
by jan L
de 2de

Re: kleine vraagjes topic

Posted: 02 Mar 2011, 19:07
by Lucifer
op de omzijde van de koppeling op die foto ;)
wijst echt zichzelf uit..

Re: kleine vraagjes topic

Posted: 02 Mar 2011, 19:22
by Crunk
Wat verkiezen jullie?
Een Malossi 65cc met Polini uitlaat of Leovinci?
Ik zal een chromen EBR baar tussen mijn kader steken om het plooien tegen te gaan, maar zou ik mijn achterbrug moeten verstevigen ook?
Grtz! Crunk :twisted:

Re: kleine vraagjes topic

Posted: 02 Mar 2011, 19:29
by Nelder
Crunk wrote:Wat verkiezen jullie?
Een Malossi 65cc met Polini uitlaat of Leovinci?
Ik zal een chromen EBR baar tussen mijn kader steken om het plooien tegen te gaan, maar zou ik mijn achterbrug moeten verstevigen ook?
Grtz! Crunk :twisted:
het kader zal niet zo snel plooien hoor, en achterbrug verstevigen zal niet écht nodig zijn, maar het is wel aangenamer.

Re: kleine vraagjes topic

Posted: 02 Mar 2011, 19:29
by Sander
Crunk wrote:Wat verkiezen jullie?
Een Malossi 65cc met Polini uitlaat of Leovinci?
Ik zal een chromen EBR baar tussen mijn kader steken om het plooien tegen te gaan, maar zou ik mijn achterbrug moeten verstevigen ook?
Grtz! Crunk :twisted:
Chroom EBR baar is vooral optisch, uw kader zal niet plooien met een 65cc :wink:

Achterbrug verstevigen doe je wel best... Ik zou voor de Leovince gaan :wink:

Re: kleine vraagjes topic

Posted: 02 Mar 2011, 19:41
by Kakkernest
Lucifer wrote:op de omzijde van de koppeling op die foto ;)
wijst echt zichzelf uit..

Aha dat verklaart al wat meer.
thx :)

Re: kleine vraagjes topic

Posted: 02 Mar 2011, 20:00
by Crunk
Je weet nooit he :D
Bedankt voor het rappe antwoord! Wat zijn de voordelen en nadelen van Leo & Polini?
En een chromen baar vind ik mooi, dus steek ik er zowiezo tussen :)
En achterbrug versterken komt voor mekaar! :D

Re: kleine vraagjes topic

Posted: 02 Mar 2011, 20:01
by Sander
Crunk wrote:Je weet nooit he :D
Bedankt voor het rappe antwoord! Wat zijn de voordelen en nadelen van Leo & Polini?
En een chromen baar vind ik mooi, dus steek ik er zowiezo tussen :)
En achterbrug versterken komt voor mekaar! :D
Leovince, hoge snelheid en goede trek :)
Polini uitlaat ken ik niet...

Re: kleine vraagjes topic

Posted: 02 Mar 2011, 20:23
by Nelder
Sander wrote:
Crunk wrote:Je weet nooit he :D
Bedankt voor het rappe antwoord! Wat zijn de voordelen en nadelen van Leo & Polini?
En een chromen baar vind ik mooi, dus steek ik er zowiezo tussen :)
En achterbrug versterken komt voor mekaar! :D
Leovince, hoge snelheid en goede trek :)
Polini uitlaat ken ik niet...
Bwa, leo is toch niet echt trek uitlaat he.