Page 12 of 17

Posted: 19 Jun 2007, 17:20
by clio-tuning
Robbert wrote:
clio-tuning wrote:Er zijn 2 soorten oliekeeringen voor camino omdat er ook verschillende soorten krukassen zijn voor camino.
Je hebt:
15 x 15.5 x 7
17 x 15.5 x7
Hoe kan dat nou?? 15 binnen maat en 15,5 buiten maat?
Dan heb je dus een wanddikte van 0,25mm dat is niks.
De buitenmaat moet 25,5 zijn

Dus krijg je
15 x 25,5 x 7
17 x 25,5 x 7

En volgens mij is de dmp krukas wel 2x 17 binnenmaat, maar dat ga ik vanavond is checken.
Inderdaad je hebt gelijk :)
Goed opgemerkt.

Posted: 25 Jun 2007, 18:03
by Jean
Is de maat van een DMP krukas nu 2x 17 voor de oliekeeringen ?

Posted: 25 Jun 2007, 18:05
by Robbert
Jean wrote:Is de maat van een DMP krukas nu 2x 17 voor de oliekeeringen ?
nee, 15mm en 17mm

Posted: 25 Jun 2007, 18:15
by Jean
ah ok, had hier nog 2x15 en 1x17 liggen nieuw ;)

thnx

Posted: 25 Jun 2007, 18:43
by clio-tuning
2x 17 bestaat zelfs niet, kant van het vliegwiel is ALTIJD 15mm :wink:
Enkel vario/mono kant kan 15 of 17mm zijn.

Posted: 25 Jun 2007, 19:06
by Jean
weer iets bijgeleerd dus :)

Posted: 25 Jun 2007, 21:40
by sam66
clio-tuning wrote:2x 17 bestaat zelfs niet, kant van het vliegwiel is ALTIJD 15mm :wink:
Enkel vario/mono kant kan 15 of 17mm zijn.
:shock:

ier zit m'n fout peisk

kheb die opgemeten en kant vant vliegwiel was wel degelijk 17mm eig mrjah

Posted: 25 Jun 2007, 22:07
by clio-tuning
sam66 wrote:
clio-tuning wrote:2x 17 bestaat zelfs niet, kant van het vliegwiel is ALTIJD 15mm :wink:
Enkel vario/mono kant kan 15 of 17mm zijn.
:shock:

ier zit m'n fout peisk

kheb die opgemeten en kant vant vliegwiel was wel degelijk 17mm eig mrjah
Opletten met waar je meet hé!
Plaats waar de oliekeerring aan de ontstekingskant komt is steeds 15mm, moet je zelfs ni nameten, is gewoon zo. :)

Posted: 27 Jun 2007, 11:01
by clio-tuning
sam66 wrote:
clio-tuning wrote:2x 17 bestaat zelfs niet, kant van het vliegwiel is ALTIJD 15mm :wink:
Enkel vario/mono kant kan 15 of 17mm zijn.
:shock:

ier zit m'n fout peisk

kheb die opgemeten en kant vant vliegwiel was wel degelijk 17mm eig mrjah
Dit zij mijn Honda dealer mij...

Maar gisteren open ik het monoblokje van mr_x en dit was 2x 17mm! Dus je kan hebben:
2 x 15mm
2x 17mm
1x 15mm en 1x 17mm

Posted: 30 Jun 2007, 11:34
by sam19910
moet je ook roderen als je je lagers hebt vervangen?
mvg sam

Posted: 30 Jun 2007, 11:42
by marvin
Je moet je blokje alles wat gewend laten komen.

Voor monteren nog even handmatig wat draaien.

Dan eerst opt gemak wat rijden, maar niet echt roderen, gewoon ff gewend laten komen.

Posted: 03 Jul 2007, 20:04
by sam19910
ok danku

Posted: 16 Jul 2007, 16:13
by djcrimson
@ clio:
je zei: In het linkse carterhelft (waar de koppeling zit) moet de oliekeering in het carter geklopt worden tot ze gelijk zit met de rand van het carter.

In het rechtse carterhelft moet de oliekeerring 6.5mm in het carter zitten.


die 6.5mm..
vanuit waar gezien 6.5 mm ?
vanuit de lagers?
vanaf de binnen kant van de lagers?

Posted: 16 Jul 2007, 17:21
by clio-tuning
Vanaf de rand van het carter moet je meten.

Posted: 16 Jul 2007, 17:47
by Martin
Wat ook een goede manier is om je bourage aan de vario kant mooi op z'n plaats te krijgen, is even je ontsteking grondplaat nemen en hem er met deze in drukken :wink: