Page 116 of 345
Re: kleine vraagjes topic
Posted: 19 Mar 2011, 18:59
by Kakkernest
clio-tuning wrote:De uitgaande as in de achterklok is inderdaad niet gelijk.
Het gemakkelijkste is een complete vario achterklok kopen. Ofwel moet je enkel zo'n uitgaand vario asje kopen en dit in uw mono achterklok monteren. Indien je de achterklok open doet, kan je beter onmiddellijk ook de 2 lagers en oliekeerringen vervangen samen met de dichting.
Voor in uw motorblok heb je ook een variokrukas nodig, want die is ook verschillend.
Indien je graag uw motorblok laat reviseren (met vario krukas), mag je mij gerust contacteren.

Bedankt. Vario blokje heb ik al

.
Re: kleine vraagjes topic
Posted: 19 Mar 2011, 19:09
by killingsnake
Kakkernest wrote:killingsnake wrote:de moer hierbovenstaande losmaken.. Deze zit op het einde van de achterklokas vastgemaakt..
Ik weet niet over welke moer je het hebt. Aan 1 kant van de as zit het tandwiel van de ketting. Is het dat dat je bedoelt?
bedoelde de moer die werd getoond een paar posts boven de jouwe. Is inderdaad die moer
Re: kleine vraagjes topic
Posted: 20 Mar 2011, 10:44
by MeXe
Re: kleine vraagjes topic
Posted: 20 Mar 2011, 10:48
by Nelder
Nelder wrote:Mijn vriend heeft nu ook een camino en wil graag heel goed optrekken maar max 45km/h rijden.
Ik dacht aan een bus in de vario, maar hoe werkt dat nu eigenlijk?
Re: kleine vraagjes topic
Posted: 20 Mar 2011, 12:07
by Sander
Als je pinkers wilt en je hebt zo een bak steken wel ja.
Re: kleine vraagjes topic
Posted: 20 Mar 2011, 12:23
by jasper wauters
Nelder wrote:Nelder wrote:Mijn vriend heeft nu ook een camino en wil graag heel goed optrekken maar max 45km/h rijden.
Ik dacht aan een bus in de vario, maar hoe werkt dat nu eigenlijk?
maken dat je vario nie volledig toegaat, zodat je dus niet in je "hoogste versnelling" kan kruipen.
das gewoon een ring tussen de twee loopvlakken steken
Re: kleine vraagjes topic
Posted: 20 Mar 2011, 12:39
by Nelder
jasper wauters wrote:Nelder wrote:Nelder wrote:Mijn vriend heeft nu ook een camino en wil graag heel goed optrekken maar max 45km/h rijden.
Ik dacht aan een bus in de vario, maar hoe werkt dat nu eigenlijk?
maken dat je vario nie volledig toegaat, zodat je dus niet in je "hoogste versnelling" kan kruipen.
das gewoon een ring tussen de twee loopvlakken steken
En wat doet dat voor het optrekken?
Re: kleine vraagjes topic
Posted: 20 Mar 2011, 12:43
by jasper wauters
nada
Re: kleine vraagjes topic
Posted: 20 Mar 2011, 12:44
by jasper wauters
ok, sorry, een heel klein beetje, want de dikte van je riem gaat er voor zorgen dat je riem iet of wat hoger ligt int begin, ma dan kan blijven pezeweveren. Als je camino niet competitiegericht is, ga je er weinig of niets van merken.
Re: kleine vraagjes topic
Posted: 20 Mar 2011, 12:45
by MeXe
Sander wrote:
Als je pinkers wilt en je hebt zo een bak steken wel ja.
dus dat is alleen voor pinkers?? als ik geen pinkers heb hoeft het dus niet?
Re: kleine vraagjes topic
Posted: 20 Mar 2011, 13:12
by jasper wauters
jep, accu heb je alleen nodig voor pinkers en toeter, en voor betrouwbare lichten

Re: kleine vraagjes topic
Posted: 20 Mar 2011, 13:22
by Sander
MeXe wrote:Sander wrote:
Als je pinkers wilt en je hebt zo een bak steken wel ja.
dus dat is alleen voor pinkers?? als ik geen pinkers heb hoeft het dus niet?
Niet echt zoals Japstar al zei, heb je problemen met de verlichting ?
Re: kleine vraagjes topic
Posted: 20 Mar 2011, 20:09
by Nelder
jasper wauters wrote:ok, sorry, een heel klein beetje, want de dikte van je riem gaat er voor zorgen dat je riem iet of wat hoger ligt int begin, ma dan kan blijven pezeweveren. Als je camino niet competitiegericht is, ga je er weinig of niets van merken.
Dus hij kan perfect autoweelie trekken (+-) maar niet sneller dan 45 km\h gaan?
Re: kleine vraagjes topic
Posted: 20 Mar 2011, 20:17
by jasper wauters
dat is perfect mogelijk
wat je kan doen voor het verlies in trekkracht te compenseren int begin, kan je je poelie wat samenduwen.
Dan moet je ring ook breder zijn, maar kan je autowheelie met 45/ uur.
Maar dan mag je wel verwachten dat als je hem echt max 45 doet rijden, dat z'n toeren redelijk hhog gaan zijn.
Beter afstellen op 55 op je teller, dan ga je nog comfortabel 45 kunne rijden, zonder je cilinder kapot te rijden.
En 55 op een camino-teller is nog steeds 45 op de rollen

Bovendien zullen ze je op een origineel-ogende camino nie zo vlug tegenhouden, en zullen ze laxer zijn.
Re: kleine vraagjes topic
Posted: 20 Mar 2011, 20:50
by Nelder
Echt bedankt, dat was alles wat ik moest weten!